Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Verkligen. Fel fokus. Tycker även det ÄR fel att skicka sitt tonåriga barnbarn på sexkurs. Känns väldigt mycket 60-70tal gone dysfunktionellt bland hippieföräldrar, hon är väl den generationen?
Jag tycker så fruktansvärt synd om Ida. Vad är det för jävla experter som tillåter en deltagare bli så totalt överkörd, hon sätter inte ens upp gränser. ”Starkt” säger en psykolog. Annars brukar det ju vara sånt man går till psykologen för att få hjälp med, att sätta gränser och inte dras till manipulativa casanovor. Dom bara applåderar henne och Alex, ”löser det så fint”. Det är så fint att se människor som är livrädda för att bli övergivna anpassa sig in absurdum efter kontrollerande partners. Verkligen.
Ja det hade varit nåt helt annat om även Arvid tydligt hade accepterat Idas tydliga ställningstagande om vad som är okej för henne.
Han hade lätt kunnat sagt ”även om det är naturligt och oladdat för mig att ligga naken i sängen med vänner (kvinnliga eller manliga)” så kan jag lova dig att ALDRIG göra det eftersom det är obehagligt för dig.
Ida accepterade ju att han sov med sina tjejkompisar i samma säng om kallsipperna behölls på.
DET hade varit en fin lösning av dem båda att gå halva vägen var.
Fast jag ska säga, för det går inte att skriva det jag skrev ovan utan att tillägga;
Arvid är helt ap-störd. Det är 0,0 i odds på det.