2023-06-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Ryssen har 3 mil djupa ställningar. Värre än Kursk där tyskarna misslyckades. Endast Waffen SS med sina Tiger vagnar och Wittman slog sig igenom men fick sedan dra sig tillbaka.

Anfalla tungt befästa ställningar rakt på är inget framgångskoncept. Det brukar bli mindre bra.

Dags för Ukrainas militärledning börja studera militärhistoria?

Om det är vad dom skriver i ditt nyhetsbrev från Kreml är vad som pågår så lär du rätt snart bli besviken för det är rätt så exakt motsatsen till vad som just nu pågår.

Med småskaliga lätt beväpnade förband så har man redan tagit sig igenom den första och mest etablerade försvarslinjen på ett flertal ställen så dina ryska släktingar kommer nog om inte en allt för lång tid att även märka av när Ukraina börjar ”anfalla tungt” som du nu kallar det.

Låt oss återkomma till ditt inlägg om 4-6 veckor och så ser vi hur bra din spaning håller?
2023-06-12, 19:56
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det absolut smartaste Ukraina kan göra nu är att kapitulera och gå med på fred enligt de villkor som Ryssland har gett. Det här kriget är inte värt allt lidande.
Ukraina är ett stort land även utan Krim, Donetsk och Luhansk.

Du menar att Ryssland inte är ett stort land utan Krim, Luhansk eller Donetsk då eller
2023-06-12, 20:01
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag blev tillfrågad vad Ukrainas bästa strategi skulle va och jag svarade kapitulation.

Fast inget land som blir anfallet kommer att frivilligt kapitulera, så varför skulle Ukraina vara ett undantag?
2023-06-12, 20:02
Medlem
Citat:
Jag menar att Ukraina har haft många möjligheter att undvika krig men har kategoriskt gjort beslut som lett fram till detta krig. Även i detta nu finns möjligheten för Ukraina att få ett slut på kriget men kanske Joe Biden vill annorlunda? Inget land är helt fritt att välja politik utan konsekvenser, inte ens USA.

Nej hade det gällt Sverige så hade vi varit glada åt allt stöd vi kunnat få och försvara vårat land efter bästa förmåga.
Inte luta oss framåt och ta ryzzkuk.

Det jag säger är att dom vill kunna välja sin framtid för sina barn och barnbarn så är det bara att kriga till ryzzfan är tillbaka i ryzzland.
2023-06-12, 20:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag blev tillfrågad vad Ukrainas bästa strategi skulle va och jag svarade kapitulation.

Inget fritt land skulle kapitulera till en invaderande diktatur, som dessutom bara håller en liten del av landet.
2023-06-12, 20:11
Medlem
Citat:

Ja det säger allt om dig.
Varför försvara sig om man kan kapitulera?
Troligen kommer ryzzfan försvinna med svansen mellan benen så småningom om Ukraina använder sina styrkor väl.
Till skillnad från din kapitulation
2023-06-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ok, och om inte Ukraina lyckas med det och ändå tvingas kapitulera, vad har kriget tjänat till isåfall? Fortfarande värt allt lidande?

Eller om Ukraina klarar det och putin åsamkat oskyldiga ryssar och ukrainare en jävla massa lidande.
Och ryzfan måste kapitulera!!

Ja då är det värt ett högt pris.
Din idol i Haag eller dekapiterad internt
2023-06-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du är en naiv rackre!
Varför ska inte Ukraina få ha sin egen utrikespolitik?
Varför tror du gamla östländer kastar sig mot Nato och EU?
Är det kanske för att de inte vill fortsätta leva som ryssar.

Folk i forna öststaterna fick info om att levnadsstandarden i västländerna var mycket högre än vad de själva erbjöds under kommunistdiktaturerna. Till slut kunde kommunistregimerna inte hålla emot trycket från befolkningarna som till slut frigjorde sig från kommunistoket. Det är nog samma krafter som driver Ukraina från en usel BNP/capita att ingå i EU och så småningom skapa ett likande välstånd som vi har. Att dra sig mot Ryssland, också med usel BNP/capita, är inget alternativ för Ukraina.

Kort och gott. Ukraina och Ryssland är två illa skötta länder, men där Ukraina till skillnad från Ryssland vill vara en del av EU, vilket ju EU också önskar.
2023-06-12, 20:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Hört talas om flyg och drönare? Spaningstrupper som Nordland i Waffen SS hör till historien. Allt sker via luften nu.

Drönare och flyg befriar inga byar, av vilka UAF befriat 4 st. hittills. Det är därför det heter stridsspaning .
Huvudstyrkan är inte på plats än. men det verkar inte sjunka in efter att ha förklarat för dig två gånger.
2023-06-12, 20:18
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Fullständigt irrelevant, idag är det Ukrainskt område. Det går inte att föra europeiskt utrikespolitik utefter hur diverse historiska kartor sett ut, det gäller även Ryssland, sluta fåna dig nu...
Det som kan vara intressant om man ska bedöma ryssarnas försvarsvilja är väl vad ryssarna anser att de strider för. Inte vad man i väst anser ska gälla.
2023-06-12, 20:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Parter och parter, NATO är en terrororganisation, bara kolla på dokumentären om gladio på youtube.

Vad tror du skulle hända om Norge hade samtal med IS om träningsläger för jihadister vid svenska gränsen?
Tråden handlar om Ukrainas motoffensiv, inte om NATO.

OnT: Lite lugnare med rapporteringen idag, eller är det bara jag som missat?
2023-06-12, 20:20
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du som har snorkoll på offensiven, hur går det?
Är leoparderna halvägs till Moskva nu eller?
Nej och det är inte tanken.

Det rullar dock på söder ut mot Azovska sjön….

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in