Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det finns egentligen inget stöd i utredningen för att det var planerat, vilket även står i domen. Men jag tror att J bestämde sig efter att hon fått nobben av polisen och fick även med M på samma spår.
Vet inte om det definieras som planlagt när det år så kort inpå.
Nä, Maja verkar inte vara drivande i efterspelet. Och inte i själva mordet heller. Hon är nog van att ta rygg på J och verkar gjort så även här.
Verkar drivet mer av impuls då Johanna ju vet att många visste om bråket på Nöjet och vittnen som sett dem gå tillsammans därifrån.
Dessutom hade ju A*lbin också pratat med Tove strax innan de gick hem till Johanna, så sämre tillfälle kan man knappast finna.
Jag tror samma där som du, att planerna sattes i verket på Nöjet när hon inte kunde hämna på Tove genom att få polis/ vakt att agera mot henne.
Jag tror dessutom inte på att Johanna hade tänkt att ”slå Tove lite”, utan gissar på att planen var att få hem Tove hela vägen för att göra henne illa.
Därför tror jag inte heller att Maja var med på planerna. Det krävs ett infernaliskt hat och på det att hålla masken, låtsas som ingenting.
Tror inte Maja skulle klara av det.. filma rådjur, skratta, medan hon vet att Tove snart ska dödas?