2023-06-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Westlund är dock egentligen två viktklasser över Tobias, hade också för mig den matchen var väldigt jämn och jag tyckte Westlund skulle plocka hem det, har för mig Harila lyckades vända med någon sänkning i slutet av matchen.

Westlund är ju också någon man undrar vart han tagit vägen.

Tror inte det räcker med Allstars för Harila heller. Hade väl gått bättre men det han behöver göra enligt mig är att verkligen åka utomlands och köra stenhårt heltid och få hjälp av nya tränare som kan hitta nya luckor att täppa till, sådan som inte sker på hans nuvarande gym. Nu när USA är uteslutet tycker jag ändå han borde dra iväg till Thailand.

Även om Thailand själva inte producerat några storstjärnor är det hög nivå på träningen där borta, fullt med folk från hela världen också där man får möta andra stilar. Inget långvarigt alternativ för Harila men tror det hade hjälpt honom på vägen.

Verkar som att Westlund pundat ner sig. Återstår väl att se vad domen blir (FB) Gävle: idrottsprofil häktad för narkotikabrott (2022-06-09)
Citera
2023-06-09, 14:34
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sapmc
Verkar som att Westlund pundat ner sig. Återstår väl att se vad domen blir (FB) Gävle: idrottsprofil häktad för narkotikabrott (2022-06-09)

Jaha, det kommer jag ihåg när det där fallet dök upp men hade helt glömt. Ingen jätteskräll direkt med tanke på hur han rasat i vikt när han fortfarande var aktiv.

Hela klubben är väl dock rätt så ökänd för att passa in folk stereotypa bild av vad kampsportare är för folk.
Citera
2023-06-09, 21:08
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Tror inte det räcker med Allstars för Harila heller. Hade väl gått bättre men det han behöver göra enligt mig är att verkligen åka utomlands och köra stenhårt heltid och få hjälp av nya tränare som kan hitta nya luckor att täppa till, sådan som inte sker på hans nuvarande gym. Nu när USA är uteslutet tycker jag ändå han borde dra iväg till Thailand.

Även om Thailand själva inte producerat några storstjärnor är det hög nivå på träningen där borta, fullt med folk från hela världen också där man får möta andra stilar. Inget långvarigt alternativ för Harila men tror det hade hjälpt honom på vägen.
Grejen är ju att han borde satsa på att ta sig till One, och Kadestam körde väl på Thailand spåret om jag inte har fel? Borde bara sticka dit och köra som du säger. Inte för att det är något fel med Allstar eller så, men skadar ju inte att få ner levnadskostnaderna och komma närmare marknaden han eventuellt vill slå på. PFL, Bellator och UFC är ju primärt baserade i USA. Rizin finns ju också där borta. KSW i Europa också så klart, men de är nog inte speciellt intresserade av Harila.

Eller så får han nöja sig med glida runt på Superior och liknande? Men det känns ju allmänt som något man gör efter man blivit cuttad från UFC och passerat sin prime.
Senast redigerad av Dirty. 2023-06-09 kl. 21:11.
Citera
2023-06-11, 08:53
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Grejen är ju att han borde satsa på att ta sig till One, och Kadestam körde väl på Thailand spåret om jag inte har fel? Borde bara sticka dit och köra som du säger. Inte för att det är något fel med Allstar eller så, men skadar ju inte att få ner levnadskostnaderna och komma närmare marknaden han eventuellt vill slå på. PFL, Bellator och UFC är ju primärt baserade i USA. Rizin finns ju också där borta. KSW i Europa också så klart, men de är nog inte speciellt intresserade av Harila.

Eller så får han nöja sig med glida runt på Superior och liknande? Men det känns ju allmänt som något man gör efter man blivit cuttad från UFC och passerat sin prime.

Ja, Superior räcker för att bygga ett namn i Sverige men inte mer. Eller att hålla sig lite aktiv efter att karriären egentligen borde vara slut.

One känns väl fel väg att gå om han vill ta sig till de högre ligorna i USA, One har skitkontrakt.

Kadestam byggde upp hela karriären därifrån, körde bara 1-2 terminer på Pancrase före han valde att flytta och träna heltid.

Sen en flytt till Asien behöver inte betyda att han måste byta organisation. Vill han till UFC är Cage Warriors inte svåra. Han lär inte få visumproblem i Europa och KSW är också ett alternativ. Tycker nog faktiskt det är bättre att han håller sig till Europa istället för att satsa på PFL eller Bellator. Bellator betalar för lite och tror inte han vinner en PFL-turnering.
Citera
2023-06-11, 20:06
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
One känns väl fel väg att gå om han vill ta sig till de högre ligorna i USA, One har skitkontrakt.
Grejen är väl att han lär inte kunna ta sig till de högre ligorna i USA pga strulet?

Då är väl One det bästa som kan hända. Och vettefan om One har så mycket sämre löner än Bellator/PFL/UFC förutsatt man håller samma nivå? Bottenkontrakt nivå skillsmässigt i UFC kan nog ta dig ganska långt i One t.ex. PFL har väl inte speciellt bra löner förutsatt att du inte vinner en turnering vilket inte är lätt. Och Bellator tror jag inte betalar ett skit heller längre ner på korten, finns nog en anledning till att vi i princip aldrig sett en nordisk fighter kliva in i botten av Bellator.

Tror som sagt inte Bellator/PFL/UFC är ett dugg intresserade av han om han inte kan slåss i USA. Även om han skulle blomma ut går det inte att få igen pengarna. Näe, jag tror One är det bästa han kan göra om det inte löser sig.
Citera
2023-06-11, 22:28
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Grejen är väl att han lär inte kunna ta sig till de högre ligorna i USA pga strulet?

Då är väl One det bästa som kan hända. Och vettefan om One har så mycket sämre löner än Bellator/PFL/UFC förutsatt man håller samma nivå? Bottenkontrakt nivå skillsmässigt i UFC kan nog ta dig ganska långt i One t.ex. PFL har väl inte speciellt bra löner förutsatt att du inte vinner en turnering vilket inte är lätt. Och Bellator tror jag inte betalar ett skit heller längre ner på korten, finns nog en anledning till att vi i princip aldrig sett en nordisk fighter kliva in i botten av Bellator.

Tror som sagt inte Bellator/PFL/UFC är ett dugg intresserade av han om han inte kan slåss i USA. Även om han skulle blomma ut går det inte att få igen pengarna. Näe, jag tror One är det bästa han kan göra om det inte löser sig.

Tror ju inte att visumproblemet är permanent utan om att vi talar om ett tillfälligt bakslag. Kan ju dock ha fel på den punkten, har ingen koll på juridiken kring detta. (Finns väl dock också en pågående förundersökning i ett nytt fall som kan dryga ut processen rejält.)

Om det nu aldrig skulle lösa sig är nog One det bästa alternativet helt klart. Även i förhållande till de andra amerikanska ligorna PFL och Bellator(som ju dock också skulle skita sig). PFL har högst grundlön medan Bellator och One ligger på ungefär samma nivå, One varierar dock rejält beroende på vilket land fightern kommer ifrån. One har också sina 50k dollar bonusar vilket han säkert skulle kunna plocka.

I Europa är det som sagt Cage Warriors och KSW som gäller om han nu inte vill ta sig till Asien. Även dessa två organisationer har inga problem med att släppa fighters till UFC, KSW har varit krångliga med (polska)fighters de byggt upp men det har i längden bara gynnat fighters lönemässigt när två organisationer förhandlat om dom.
Citera
2023-06-12, 13:58
Medlem
Någon från Gävle har blivit dömd för narkotikainnehav enligt Geflebladet.

Högst troligt det rör sig om Ad*m W*st*un* då han är 30-år

https://www.kimura.se/mma-fightern-domd-till-fangelse/
Citera
2023-06-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sapmc

Ok du har före mig
Citera
2023-06-12, 14:02
Medlem
Citat:
Jaha, det kommer jag ihåg när det där fallet dök upp men hade helt glömt. Ingen jätteskräll direkt med tanke på hur han rasat i vikt när han fortfarande var aktiv.

Hela klubben är väl dock rätt så ökänd för att passa in folk stereotypa bild av vad kampsportare är för folk.

En tränare med tatueringar på huvudet. Deras huvudtränare har den typiska östasiatiska härskarteknikmetoder med att ligga med tjejer på klubben (likt August Wallen) för att tjejerna där skall få mer inflytande. Han samlar på vapen också som svärd och gevär.

Sedan har det massa utövare där som lyssnar på typ Cornelis Vreeswijk och går med gubbkepsar för att låtsas vara Gentlemens.
Citera
2023-06-12, 16:38
Medlem
Det va ju intr så hårt straff 18månader för den mängd droger.
Citera
2023-06-12, 16:42
Medlem
Jörgen Hamberg gör ett fantastisk jobb med Harila och övriga i Västerås

Tror den klubben kommer ta över mer och mer.

Blir spännande att följa Tobias Harila 🥊🥊🥊
Senast redigerad av STRANDVAGEN15 2023-06-12 kl. 17:11.
Citera
2023-06-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Jörgen Hamberg gör ett fantastisk jobb med Harila och övriga i Västerås

Tror den klubben kommer ta över mer och mer.

Blir spännande att följa Tobias Harila 🥊🥊🥊

Alltså Hamberg har samma kunskap om MMA som Andreas Michael = Noll. De kan inte grappling och är själva inte kampsportare! Och precis som Andreas Michael så köper Hamberg in fighters från andra klubbar då han inte kan producera någon själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in