Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Tyvärr så är det länge sedan jag läste fup
men ett exempel som du tar upp ovan när Ida säger att hon hört ryktesvägen att M kunde vara ful på plan
Är det osanning då det Ida hört?
Tove har vid ett par tillfällen varit rädd för M
är det bara ett problem T har som det inte finns någon grund för?
Jag tänker på alla dessa psykoanalyser som görs i tråden på M
där alla hennes handlingar bortförklaras
Jag tvivlar inte på att allt inte har varit lätt för M
Och jag tvivlar inte på att det många gånger varit svårt för förortskillarna som skjuter och misshandlar folk
Och kanske just därför har de hamnat där de är
men det förtar inte deras handlingar
det går inte att bortförklara det dem gjort
Ja sorgligt men alla måste ta ansvar för vad de gör
och alla drabbade offer de utsatt ett frutansvärt lidande för måste komma mer i fokus
Men jag ser inga psykoanalyser om J
Hur blev hon en sån skadad psykopat
vad har hon vart med om som gjort henne så ond?
Kan vi inte lämna psykoanalyserna efter nu flera hundra sådana på M och kanske se det tjejerna står åtalade för och vad
deras handlingar har lett till
Tove är död mördad och hennes anhörigas lidande har kommit i skymundan och istället har det blivit Maja som är i fokus och att det är synd om henne
Jag tror att grottar vi ner oss i brottslingars psyke så är det säkert många av dem som har varit med om trauma på olika sätt
Vad ska vi placera dem om de inte ska få straff för sina handlingar?
Men du kan inte dubblera lite efter ditt eget tycke. Du frågar mig om det är osanning.
Ursäkta mig men jag citerade exakt från FUP och som jag ser det ligger ”felet” inte på mig, utan på hur du framställer det; de berättelser om hur ”berättelserna om M hur illa hon uppförde sig mot lagkamrater i idrotten ”.
Så var det ju inte sagt av I*da. Det var inte sagt att hon betedde sig illa mot lagkamrater öna och inte heller att det var flera berättelser.
Ska man svartmåla någon, då kan man väl hålla sig till sanningen? Nu vet jag att du tror att Maja är skyldig till mordet, men så ser jag inte bevisningen.
Jag förstår att det är flera i tråden som anser att oavsett vad som händer i HR så är hon skyldig till mord.
Tyvärr kommer det inte gå att motbevisa det, men som jag ser det är det jätte allvarligt att vi har en pöbel. Tyvärr har försökt här inne pratat i sådana termer om att hon kommer att straffas utanför fängelset. Till och med en som nämnde hängning.
Flr din del kanske du ska nye anser att dubblera lite här och där gör något, men det har blivit en trådsanning.
Om man ska klanka på att tjejerna inte håller sig till sanningen, då kan man börja med sig själv. Du kan ju själv se att du inte hade riktigt rätt? Varför då lägga skulden ( indirekt) på mig genom att fråga om det inte är sant istället för att erkänna att det inte var flera och att det inte sas något om att hon varit ojuste mot sina lagkamrater? Inte ens att det var ett rykte.
Som mamma till två idrottskillar ( fotboll och sedan hockey) vet jag att man kan se på insatser från lagkamrater olika.
Tänk bara på den kända svensk ishockeyspelaren Niklas Kronvall. Han var känd för sina tacklingar ( men ändå en ödmjuk person). När man blivit tacklad av honom hette det att ha blivit ”kronwalled”.
Här är det EN person som nämner ett rykte som hon själv säger att hon inte vet om det har bäring. Det är INTE flera som du säger.
Du vet inte om det är motståndarlaget eller hennes lagkamrater som framfört ryktet.
Även det andra du tar upp, ser jag som EN incident.
Jag har tidigare skrivit ett långt inlägg för att visa varför jag tror det.
Om du nu inte har FUP kan du istället lyssna på rättegången. Om det hade varit två incidenter, då hade man väl inte bara tagit upp den ena?
Vet inte vad gängkriminaliteten har med detta fall att göra. Ständigt återkommande.
Här är det en helt anan psykologisk dynamik i spel. Det är inga gängkriminella. De är tidigare ostraffade. Och det handlar inte om knark, vapen och gäng.
Här har vi en person som synes vara mycket dominerande och som har konflikter till höger och vänster.
Konflikter som inte är Majas.
Inte ens M*y pekar ut Maja på det sättet och att Tove var rädd för Maja, det vet vi inte ens.
Jag tror att Tove var rädd för Johanna som var den som hade konflikten med Tove. Tove verkade ju tro att konflikten handlade om en annan grej (?) om jag inte minns fel. ( kommer inte åt FUP nu), och Johanna anslöt ju sedan. Jag tror det stod alldeles klart för Tove att det handlade om Johanna.