2023-06-11, 23:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Han försöker inte mer för att han vet att det är kört ändå. Hon kommer inte komma ut på länge.

Så kan det vara. Synd om Maja i så fall, om hon fått ännu en död fisk till försvarare.
Men ut lär hon komma ändå under sommaren. Även utan försvarsadvokat hade hon friats, eftersom åklagaren inte kunnat prestera några bevis för att hon mördat Tove.
Citera
2023-06-11, 23:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Kolla lite bakåt i tråden… många som uppmärksammat i tråden att GW sagt DOM är ute till sommaren. Bägge ute i augusti… nä-nä!

Så det är en trådsanning alltså.

Har han sagt det så lär det ju finnas klipp. Var då? Vore intressant att få höra det i så fall.
Citera
2023-06-11, 23:17
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det går alldeles utmärkt, domen har inte vunnit laga kraft och kan därför inte verkställas.
Det är bara för hovrätten att häva häktningen om de vill. Det bör Majas advokat verka för.

Hovrätten föregriper inte huvudförhandlingen på det sättet - självklart inte - när huvudförhandlingen är så nära. De lär bli kvar i buren - tills ”sommaren är över”…

Inte ens Maja och Johanna står över lagen.
Citera
2023-06-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jo jag tror att Toves familj måste godkänna om det ska visas på tv4 i alla fall nu eftersom det inte har tagits upp i HR än, konstigt att GW sänder detta så här tidigt i processen och ännu konstigare är att tv4 väljer att visa det.

Men pengakåta tv4 bryr väl sej bara om pengar och inte vad anhöriga kan tycka.

Osmakligt är bara förnamnet.

Tidigt? Känns mer som att han är sist på bollen med ett besök i Vetlanda. Nån kvällstidning har ju blivit skjutsad av grannen i JJ:s fotspår och det har varit hemma-hos-reportage både här och där.

Men kan tänka att det blir spännande TV för den breda massan men för oss som följt det lite närmare i detalj blir det gammal skåpmat? Intressant ändå med miljöbilder för de som själva inte varit på plats.

Vi får se om GW fyndar nåt på Dollar Store osv. Mitt billigaste köp i Vetlanda var en varmkorv på Biltema när jag begrundade mobilmasten där.
Citera
2023-06-11, 23:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Hovrätten föregriper inte huvudförhandlingen på det sättet - självklart inte - när huvudförhandlingen är så nära. De lär bli kvar i buren - tills ”sommaren är över”…

Inte ens Maja och Johanna står över lagen.

Ett sådant förfarande föregriper inte huvudförhandlingen på något vis.
Det är inget konstigt med det. Misstänkta släpps ur häktet innan huvudförhandling titt som tätt.

Ja, Maja lär bli kvar i häkte fram till huvudförhandlingen, och kanske också fram till domen släpps, eftersom hennes försvarsadvokat inte lägger manken till. Annars kanske det hade kunnat finnas en chans. Precis min poäng.
Citera
2023-06-11, 23:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tidigt? Känns mer som att han är sist på bollen med ett besök i Vetlanda. Nån kvällstidning har ju blivit skjutsad av grannen i JJ:s fotspår och det har varit hemma-hos-reportage både här och där.

Men kan tänka att det blir spännande TV för den breda massan men för oss som följt det lite närmare i detalj blir det gammal skåpmat? Intressant ändå med miljöbilder för de som själva inte varit på plats.

Vi får se om GW fyndar nåt på Dollar Store osv. Mitt billigaste köp i Vetlanda var en varmkorv på Biltema när jag begrundade mobilmasten där.

Ja och ovanpå det har vi Sveriges Radios olika reportage, och inte minst deras analys av grannens mobil.
Citera
2023-06-11, 23:27
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ett sådant förfarande föregriper inte huvudförhandlingen på något vis.
Det är inget konstigt med det. Misstänkta släpps ur häktet innan huvudförhandling titt som tätt.

Ja, Maja lär bli kvar i häkte fram till huvudförhandlingen, och kanske också fram till domen släpps, eftersom hennes försvarsadvokat inte lägger manken till. Annars kanske det hade kunnat finnas en chans. Precis min poäng.

Jag tror det är mycket höga odds på att Maja eller Johanna kommer ut innan huvudförhandlingen.
Senast redigerad av Alonen 2023-06-11 kl. 23:48.
Citera
2023-06-11, 23:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag tror det är mycket låga odds på att Maja eller Johanna kommer ut innan huvudförhandlingen.

För Johanna har chansen aldrig funnits.
Men för Maja fanns en chans, men det lär inte hända eftersom hennes försvarsadvokat inte har kämpat för saken. Men det var just det som var min poäng, han borde göra det.

Du får för övrigt läsa på lite om hur odds fungerar. Du lär mena tvärtom.
Citera
2023-06-11, 23:31
Medlem
Citat:

Har han sagt det så lär det ju finnas klipp. Var då? Vore intressant att få höra det i så fall.

”Den yngre kommer vara ute till sommaren”

”GW menar att åklagaren kommer att få problem med uppsåtet och att den yngre misstänkta kvinnan kommer att vara på fri fot innan sommaren.”

Osv.

Källa:
https://www.jp.se/2023-01-11/leif-gw-persson-efter-genombrottet-den-yngre-kommer-vara-ute-till-sommaren

Då hade han nog hovrättsförhandling i juni i åtanke.
Citera
2023-06-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Inte förvånad att du varit och kollat mobilmasten, Sherlock!

Du skrev en gång att om man går och sedan står still kort så blir det mer än en stegserie i hälsoappen på Apples mobiler. Men båda grannen och J hade väl varsin lång stegserie den aktuella natten och det verkar väl lite konstigt om de inte stod still någon sekund där , eller?
Citera
2023-06-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ja och ovanpå det har vi Sveriges Radios olika reportage, och inte minst deras analys av grannens mobil.

Ja media har ju gjort större eller mindre avslöjanden i det här fallet men GW kör väl en mer generell uppsamlingsrunda där baserad på andras arbete.
Filmar de en starkölslunch med han polischefen så lovar jag att jag ska titta.
Citera
2023-06-11, 23:37
Medlem
Citat:

GW pratade statistik, och det var innan FUP ens var kommen. Så det tas till stor del ur sitt sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in