2023-06-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Många verkar tycka så om GW här i tråden. Jag personligen har mycket för honom, alltid haft.
Hans åsikter påverkar också vad folk ska tycka i fallet
Han är en känd folkkär kriminolog
Därför borde han inte få ha egna åsikter i media i pågående fall
Citera
2023-06-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har gillat GW förr men tror att han på ålderns höst har blivit väldigt mediakåt som en del kallar det
Jag tror att han har en rädsla för att bli bortglömd och hans beömmelse har stigit honom åt huvudet
Han drar i sista halmstråt

Och jag tror inte att T familj medverkat för att programmet gjorts
Det finns nog andra krafter bakom det beslutet
Vi får se om T anhöriga berättar i media vad de känner inför det här

Jag uppfattar nog honom som mer glad i media nu för tiden också men annars är han densamma för mig. Jag tycker inte att han har fel i saker. Visst han sa det här med tjejerna ute till sommaren osv, men han har ju ofta varit noga att förklara enligt statistik.

Tror inte heller familjen har varit med och fått ihop programmet. Antagligen själva precis sett trailern dom med. Som sagt så blir det nog gott med ett avslut.
Citera
2023-06-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Uppmärksamhetsludret GW slår till igen!

Går in och ”dömer”, i Tove-fallet innan det är avslutat. FY FAN vad osmakligt!

Leif ”jag brukar ha rätt” GW - som numera oftast har FEL, är igång igen och ”dömer”, trotts att han INTE är jurist!

Håller med, han börjar bli pinsam den där GW. Får narcissistiska vibbar av den gubben.
Citera
2023-06-11, 23:03
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att GW skulle sagt att Johanna är ute till sommaren har jag då aldrig hört.

Däremot gällande Maja, och det kan fortfarande gälla om det blir rättegång i början av augusti.

Att tingsrättens ledamöter skulle fabricera egna bevis på sin kammare mellan huvudförhandling och dom var ju en högoddsare, det kan man inte klandra GW för.

GW anser att bevisen mot Maja inte är tillräckliga, och det är han verkligen inte ensam om. All oberoende juridisk expertis i landet jag hört som uttalat sig om Majas fall har sagt detsamma.
Ni skall få se att GW får rätt i augusti.

Augusti? Då är ju sommaren på upphällningen…

Betvivlar att dom bägge är ute då.
Citera
2023-06-11, 23:04
Medlem
flashmaners avatar
Faktum är att Majas nya advokat om han vore lite engagerad, borde se till att kämpa för att Maja skall släppas ur häkte, då hade man kunnat se honom som en riktig försvarare värd namnet. Maja har nu suttit i snart 8 månader. Får hon ett år för gravfridsbrott så har hon därmed avverkat sitt straff nu ungefär. Inte heller kan det rimligen anses föreligga någon kollusionsfara, recidivfara eller flyktfara. Det kan därför anses finnas ganska starka skäl för att Maja skall försättas på fri fot i väntan på rättegång.
Citera
2023-06-11, 23:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Augusti? Då är ju sommaren på upphällningen…

Betvivlar att dom bägge är ute då.

Fortfarande sommar.

Jag tror inte en sekund på att GW skulle ha sagt att Johanna är ute till sommaren. Det är något du har hittat på tror jag.
Citera
2023-06-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Att domen inte vunnit laga kraft innebär att den kan överklagas. Och? Det är fortfarande en dom.

Men det är en dom med ifrågasatta domskäl?
Citera
2023-06-11, 23:07
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Faktum är att Majas nya advokat om han vore lite engagerad, borde se till att kämpa för att Maja skall släppas ur häkte, då hade man kunnat se honom som en riktig försvarare värd namnet. Maja har nu suttit i snart 8 månader. Får hon ett år för gravfridsbrott så har hon därmed avverkat sitt straff nu ungefär. Inte heller kan det rimligen anses föreligga någon kollusionsfara, recidivfara eller flyktfara. Det kan därför anses finnas ganska starka skäl för att Maja skall försättas på fri fot i väntan på rättegång.

Det går inte, Maja är i dagsläget dömd till livstid för mord.
Citera
2023-06-11, 23:09
Moderator
OYs avatar
GW som person är inte on topic, inte heller TV4.

/Mod
Citera
2023-06-11, 23:09
Medlem
Citat:

Han försöker inte mer för att han vet att det är kört ändå. Hon kommer inte komma ut på länge.
Citera
2023-06-11, 23:12
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Fortfarande sommar.

Jag tror inte en sekund på att GW skulle ha sagt att Johanna är ute till sommaren. Det är något du har hittat på tror jag.

Kolla lite bakåt i tråden… många som uppmärksammat i tråden att GW sagt DOM är ute till sommaren. Bägge ute i augusti… nä-nä!
Citera
2023-06-11, 23:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det går inte, Maja är i dagsläget dömd till livstid för mord.

Det går alldeles utmärkt, domen har inte vunnit laga kraft och kan därför inte verkställas.
Det är bara för hovrätten att häva häktningen om de vill. Det bör Majas advokat verka för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in