2023-06-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fy fan vad allt är piss. Med den trupp vi sitter på ska vi inte va nästjumbo och nu efter 12 omgångar står vi på 7 jävla poäng så dessvärre måste Brännström avgå!

Jag tror inte ett dugg på att han fått ut nånting av sitt tränarkunnande och att han besitter mycket större potential än såhär men det är en mis match och nånting måste hända.

Tre veckors uppehåll och ett par spelare tillbaka. Nu tror jag på allvar att vi spelar i Superettan nästa säsong men jag har gärna fel...

Det är ngt som oklart med sommarbrännan. Jag har fortfarande inte landat vad jag tycker, mkt beror på om spelartruppen tror på honom och sluter upp bakom eller om han är dead-mam-walking.

Det måste vara ett vettigt alternativ också. Jag gissar att Stahre är alternativet, kortsiktigt. Vad väljer man då?

Med det sagt känns det senaste matcherna som Brännan valt att inte spela bästa laget, för att visa ngn poäng att det är fel på truppen. Som idag när Guidetti och Fischer tydligen är redo för spel. Varför inte starta dem och plocka av när de tröttnar? Det är ändå uppehåll att återhämta sig på.

Samma med Durmaz som länge byttes in i matchminut 85 och senare?

Sedan påstår han indirekt då och då att truppen inte är rätt tränad. Då har han varit tränare i sex månader och spelat matcher sedan cupen i januari. Ett tung ansvar faller på honom själv, eller på vem?

Det som är ett skäl att fortsätta med honom är att statistiken är bättre än resultatet, men statistiken kommer inte rädda oss till omgång 20.
Citera
2023-06-11, 22:42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Galet många dåliga målvaktsingripanden i år, är det inte?

Blåvitts insats knappt värd att kommentera. Danskens taktiska skifte helt misslyckat (och obegripligt för den delen, Hagen och Trondsen på ett tvåmannainnermittfält?), undrar om inte det var säsongens sämsta insats nästan.

Idiotiskt agerande av Blåvitts ledning i vanlig ordning. De skulle givetvis inte tagit in Dansken till sista matchen innan uppehållet utan väntat. På två/tre träningar kan han inte göra ett skit.

Men nu är inte tränaren Blåvitts största problem, det är de överbetalda spelarna som nu inte är värdiga sina tröjor för att inte tala om ledningen, avgå alla. Jävla kräk.
Citera
2023-06-11, 22:44
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag är säker på att vi håller oss kvar. T.o.m. du skulle ligga sömnlös om vi åkte
Jaja.

Men ert största problem är att ni saknar tydliga problem.

Vi kan peka på:
- Fallenius missar
- Domar'n
- JWZ
- Samt brist på djupledsspel i första halvlek

Ni däremot, var fan ligger felet?
Citera
2023-06-11, 22:45
Medlem
Ett läktarrykte (?): planen var att Axén skulle varit tränare efter Barotoz, och inte Goitom.
Citera
2023-06-11, 22:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ett läktarrykte (?): planen var att Axén skulle varit tränare efter Barotoz, och inte Goitom.
Innan Bartosz.

Han erbjöds jobbet men bangade ur.

Stod i dagens Expressen.
Citera
2023-06-11, 22:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jaja.

Vi kan peka på:
- Fallenius missar
- Domar'n
- JWZ

Felet ligger i att spelarna inte bryr sig ett piss om märket just nu.

Guidetti och Fischer som man trodde gott om tidigare har bägge visat sig vara för dåliga. Jo men enligt dig är ofta domarna emot djurgårn blir ju lite löjligt. Vi har säkert haft 100 fler dåliga domslut emot oss i år. Men man kan ej skylla på sånt.
Citera
2023-06-11, 22:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jaja.

Vi kan peka på:
- Fallenius missar
- Domar'n
- JWZ

Vi kan peka på:
-Oliver berg spelar både från start och hela 90 minuter. Helt jävla omöjligt att vara så dålig och få spela en hel match, gång på gång.
Citera
2023-06-11, 22:55
Medlem
Citat:
Innan Bartosz.

Han erbjöds jobbet men bangade ur.

Stod i dagens Expressen.
Expressen känns trovärdigare än läktargrannar. Att ta över AIK efter Norlings Atalantaperiod - tror jag var ett ganska tacksamt läge att ta över AIK som tränare. Svårare efter Bartosz som faktiskt tappat guldet på målskillnad året innan, och med ganska bra resultat men med tunn trupp.
Citera
2023-06-11, 23:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Felet ligger i att spelarna inte bryr sig ett piss om märket just nu.

Guidetti och Fischer som man trodde gott om tidigare har bägge visat sig vara för dåliga. Jo men enligt dig är ofta domarna emot djurgårn blir ju lite löjligt. Vi har säkert haft 100 fler dåliga domslut emot oss i år. Men man kan ej skylla på sånt.
Det är min känsla också. Lagmoralen är som bortblåst för er. Och Friends är inte längre er borg.

Haha, fast idag missade Mackedonki årtiondets tydligaste hands. Tokstraff skulle det varit.
Citera
2023-06-11, 23:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Expressen känns trovärdigare än läktargrannar. Att ta över AIK efter Norlings Atalantaperiod - tror jag var ett ganska tacksamt läge att ta över AIK som tränare. Svårare efter Bartosz som faktiskt tappat guldet på målskillnad året innan, och med ganska bra resultat men med tunn trupp.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/alexander-axen-om-relationen-till-henrik-rydstrom-och-orden-som-skapade-panik/
Citat:
– Nu har det gått så pass lång tid att jag kan säga att jag fick frågan från AIK innan Bartosz (Grzelak).

– Och jag sa ja.

Alexander Axén till AIK. Visst låter det som en självklarhet.

Det tyckte också de flesta runt honom.

– Jag sa upp mig från Discovery och sa att jag skulle träna AIK.

Då har Axén träffat AIK:s dåvarande sportchef Henrik Jurelius i Västerås (”av alla ställen”) och även meddelat familjen att de kommer att lämna Örebro.

Men på natten kan han inte somna.

Tankarna snurrar från tio på kvällen till halv fyra. Då ringer han upp Jurelius och berättar att han ångrat sig.

– Jurelius var inte helt nöjd så klart, säger Axén med ett skratt och förklarar varför han tackade nej.

– Det var för min skull, men också för AIK:s skull. Jag kan inte spela en sån här fotboll med den här truppen. Jag kan inte ha 40 passningar för att vi ska få in Henok Goitom i straffområdet, för det var han som skulle göra det. Det var inte jag.
Bartosz var rätt gubbe för er.

Dumt att ni sparkade honom.
Citera
2023-06-11, 23:10
Medlem
AIKs förfall är väl inte bara Brännans fel. Han måste såklart bort. Idioter som hotar familj och släktingar till tränare/spelare och en styrelse som skyller från allt lockar inte till sig spelare och tränare med hjärta för klubben. Bara pengar som råder. Resultatet är det vi ser i år
Citera
2023-06-11, 23:15
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vi kan peka på:
-Oliver berg spelar både från start och hela 90 minuter. Helt jävla omöjligt att vara så dålig och få spela en hel match, gång på gång.
Vi kan peka på tränarna.. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in