2023-06-11, 15:44
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vill gärna få tag på konkreta siffror kring detta.

Och jämföra med t.ex. oss.

Ja, hade varit kul men har tyvärr inte AIK+ eller vad de kallar det
Citera
2023-06-11, 15:48
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ja, hade varit kul men har tyvärr inte AIK+ eller vad de kallar det
Dimridåer och mörkläggning från deras sida.
Citera
2023-06-11, 16:09
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nä. Men just det faktum att ni haft alla marginaler med er och ändå har lag strax bakom er som haft alla marginaler emot sig borde vara oroande?

Antar att du inte syftar på att Ellos haft marginalerna emot sig. Tycker du verkligen att 6 poäng är "strax bakom"? Ni ligger "strax före" Halmstad och BP i tabellen och har sannolikt 10-12 Europamatcher att slänga in på er redan ganska skadedrabbade trupp. Det är du som ska oroa dig.

Ellos oroar mig mer isåfall. Samtidigt kunde vi knappt inlett bättre rent poängmässigt än vad vi gjort.
Citera
2023-06-11, 16:21
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Det var många skygglappar på och naiva förhoppningar länge men idag hittar du nog inte en gnagare som talar positivt om den värvningen.

Han ska dock ha varit i topp på lagets beep-test nu i dagarna… oklart om han var kört mirakelrehab eller om det säger något om övriga truppens form

Sen huruvida det är orättvist att lasta problemen på Brännström eller inte går ju såklart att diskutera. En bättre tränare, eller iaf en tränare med mer pondus, hade ju aldrig tillåtit det som ryktats med grupperingar, knivar i ryggen etc.

Att aikare ens lyfter ett beep-test för att ytterligare försöka försköna bilden av Alberto säger ju allt om hur sinnesvrickade många av deras supportrar är. Själv tycker jag mig inte ha sett något ordentligt uppvaknande från deras fans ännu angående deras floppvärvningar Alberto och Fischer. Tycker det påminner en del om hur MFFare till varje pris med huvudet i sanden försökte övertyga resten om Buya's och Lomotey's förträfflighet in i det sista trots att mycket pekade på att de inte riktigt levde upp till förväntningarna och inte var i närheten av att kunna producera.

Ser mest rop på Brännströms avgång från aikarna. Om kebabkaggen överpresterade så på ett beep-test är det märkligt att han inte är fit att börja i startelvan idag? Varför ifrågasätter aikare inte det?
Det sista stycket du skrev kan mycket väl stämma. Känslan är att många av blattarna i AIK inte respekterar deras svenske tränare samtidigt som det finns ett djupare strukturellt fel i klubben. Jag kan helt ärligt inte se en enda spelare i deras trupp som tar en plats i MFFs trupp i dagsläget. Deras trupp är proppat med spelare som har en grandios självbild som inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Många starka karaktärer med "AIK-hjärta" men som sagt, inte mycket till fotbollsspelare. Spelare som Durmaz, Milosevic, Sotte och JG är spelare som i olika sammanhang har gått ut och vevat i media mot sina tränare för att de inte fått spela eller för att de inte blivit uttagna i landslaget. Det funkar inte att ha massa bråkstakar i laget som anser sig vara mer värdefulla än vad de är, det kombinerat med att Brännström verkar vara en något skygg personlighet utan större pondus är en kombination som inte funkar. Så visst...kan förstå att man skriker efter hans avgång men någon gång måste aikarna vakna och fatta att deras trupp helt enkelt inte duger.

Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Kan du nämna en enda spelare som är bättre på att gå förbi sin gubbe? Du får välja vilken spelare i världen som helst.

Fotboll handlar väl inte enbart om att ta sig förbi sin gubbe?

Men du har helt och hållet rätt i att Taha är en frisk fläkt som har en jäkla förmåga att ta sig förbi sin gubbe och bryta upp motståndarlagets försvar och presspel, men det finns spelare bättre än honom som Janne totalt pissat på om vi nu ska prata landslagsaktuella spelare. För du pratade om honom som joker i landslaget.
Senast redigerad av OvissFramtid 2023-06-11 kl. 16:42.
Citera
2023-06-11, 16:45
Avslutad
Citat:
Det är väl 50 ggr pengarna på att Allsvenskans värdigaste lag vinner SM-Guld.

Gå all in och lägg upp spelkupongen så får vi se hur mycket du litar på ditt lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Guldet är givetvis kört, men Europakvalplacering är långt ifrån omöjligt.

Så är det absolut, ni har fortfarande chans på guld även om det blir svårt men europaplatsen lever i högsta grad.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Rygaard sågs alltså hoppa in i ett litet privatplan i Danmark för någon timme sedan. Imponerande inställning. Hade det varit en tidigare match hade han nog fan landat med fallskärm mitt på Bravida.

Bra fruga också.

Starkt att gå från att inte vara vatten värd till att vara världens underbaraste människa. Supporthjärnan alltså.
Citera
2023-06-11, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Gå all in och lägg upp spelkupongen så får vi se hur mycket du litar på ditt lag.

Så är det absolut, ni har fortfarande chans på guld även om det blir svårt men europaplatsen lever i högsta grad.

Starkt att gå från att inte vara vatten värd till att vara världens underbaraste människa. Supporthjärnan alltså.

Alltså. Ja... 😄

Kan inte säga något.
Citera
2023-06-11, 17:26
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Länkar till Sydsvenskans artiklar om Malmös kommunala finansiering.

Varsegod och länka dom. Vi vill se. Jag kan också hitta på att DIF får kommunala finansiering också. Men jag är inte barnslig som en del DIFare är...
Citera
2023-06-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Varsegod och länka dom. Vi vill se. Jag kan också hitta på att DIF får kommunala finansiering också. Men jag är inte barnslig som en del DIFare är...

Det blir bara det gamla vanliga att MFF fick ett räntefritt lån av kommunen när vi byggde arenan och att vi har låg tomthyra på stadionområdet, bara avundsjuka att dom inte har egna arenor alltså. Pengar som är tillbakabetalda för länge sedan och hur mycket drar inte MFF in till Malmö stad och reklam för kommunen.
Citera
2023-06-11, 17:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Med uppehåll runt hörnet står väl AIK inför ett vägskäl. Ska man byta tränare är det NU man ska göra det bättre läge finns inte.

Inte för att Brännström är ansvarig men lyssnar man på intervjuerna är spelartruppen inte anpassad för honom då de dyraste lönerna som ska bära laget sitter på bänken. Bättre då att försöka få in någon som kan försöka utnyttja skittruppen istället och rädda kontraktet.
Citera
2023-06-11, 18:05
Medlem
Skarparattarns avatar
Så otroligt dåligt. Men det vänder.
Citera
2023-06-11, 18:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Så otroligt dåligt. Men det vänder.
Japp, i andra halvlek så visar vi vilka som är bäst
Citera
2023-06-11, 18:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Fy fan vad allt är piss. Med den trupp vi sitter på ska vi inte va nästjumbo och nu efter 12 omgångar står vi på 7 jävla poäng så dessvärre måste Brännström avgå! Jag tror inte ett dugg på att han fått ut nånting av sitt tränarkunnande och att han besitter mycket större potential än såhär men det är en mis match och nånting måste hända.

Tre veckors uppehåll och ett par spelare tillbaka. Nu tror jag på allvar att vi spelar i Superettan nästa säsong men jag har gärna fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in