2023-06-11, 15:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Kusinen är även en politisk aktivist

Houda Abbas - kurd eller vad? Bild i länken.
https://www.svd.se/a/zEewk1/skjutningen-i-farsta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Har det bekräftats om 15-åringen var ett oskyldigt litet fotbollsspelande lamm eller sprang runt med vapen och lekte bloods/crips?

Han ska bara varit känd av polis genom småbus.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Den är stulen från svenska försvaret enligt AB.

Foto på "tappad" patron som det länkats till här indikerar på att den tillhör en AK47.

Har svenska försvaret Kalashnikov AK47 i kaliber 7,62 mm x 39 mm i lager? - Nej, det har jag aldrig hört talas om. - Det finns ett antal i utbildningssyfte. - Men de är betydligt svårare att stjäla en sådan än att få en importerad från Balkan.

AB får nog förklara vart de har fått den uppgiften ifrån.

/WTF
Citera
2023-06-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila78
Mamman till den avlidne har i fb-gruppen ”Farsta” bekräftat med texten ”att det är hennes som El*a*s (*= i, a) som är den avlidne 15-åringen. Moderns namn är: Ouss*m* Ihendy*ne (*=a)

Är det mamman f 1976 (47 år) och hennes syster f 1977 (46 år) + deras mamma f 1946 (76 år) som bor tillsammans?

Skebokvarnsvä*en 311 lgh 1305
124 53 Bandha*en

*=g

https://www.facebook.com/profile.php?id=10000892620865* *=3
Citera
2023-06-11, 15:16
Medlem
staticages avatar
Medias rapportering ”familjen fick skura bort blodet” Varför? vem gör så? Var ju mitt i centrum sånt sköter renhållning eller sanering direkt. Fabricerat av aktivist kusinen eller journalistiska fantasier.Kan någon bekräfta att familjen gock hem häntade en skurhink gick tillbaks till centrum skurade bort sin soms blod,nee jag köper det inte.

Fortfarande inga nyheter om de oskyldiga som sköts 45 åringen och 65 åringen.Vad tror ni Polis och media lägger locket på?
Morgan Johansson sa ju att tredje man aldrig skadas. Märks vilka partifärger som styr ordet.
Citera
2023-06-11, 15:17
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Foto på "tappad" patron som det länkats till här indikerar på att den tillhör en AK47.

Har svenska försvaret Kalashnikov AK47 i kaliber 7,62 mm x 39 mm i lager? - Nej, det har jag aldrig hört talas om. - Det finns ett antal i utbildningssyfte. - Men de är betydligt svårare att stjäla en sådan än att få en importerad från Balkan.

AB får nog förklara vart de har fått den uppgiften ifrån.

/WTF
Jag tror att någon har övertolkat "– Det är ett militärt automatvapen som har använts och ett stort antal skott som avlossats på platsen och därmed en stor risk för allmänheten att hamna i den formen av eldgivning."
För det är det enda jag har hittat om vapnet.
Citera
2023-06-11, 15:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendetta87
Lyssnade på hans kusin nu.
Verkar som han bara umgicks med fel folk av att läsa mellan raderna. Kanske inte ens visste vad hans vänner höll på med?

Så kan det definitivt vara. Att vara bekant med kriminella kan få förödande konsekvenser.
Citera
2023-06-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsmalla
Vi har alla fel, gossen var jätte snäll och var intresserad av fotboll och fina kläder! https://www.expressen.se/nyheter/elias-15-skots-ihjal-i-farsta-han-var-bara-ett-barn/

Jag fattar inte hur anhöriga kan gå ut med detta... för medlidande??
De vet att han hade kompisar/kopplingar till kriminella, annars skulle han inte bli skjuten.

man ser ju på en tidigare bild också att umgänget inte är det bästa
Citera
2023-06-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Medias rapportering ”familjen fick skura bort blodet” Varför? vem gör så? Var ju mitt i centrum sånt sköter renhållning eller sanering direkt. Fabricerat av aktivist kusinen eller journalistiska fantasier.Kan någon bekräfta att familjen gock hem häntade en skurhink gick tillbaks till centrum skurade bort sin soms blod,nee jag köper det inte.

Fortfarande inga nyheter om de oskyldiga som sköts 45 åringen och 65 åringen.Vad tror ni Polis och media lägger locket på?
Morgan Johansson sa ju att tredje man aldrig skadas. Märks vilka partifärger som styr ordet.

Fattade inte heller det där. Om jag hade förlorat en anhörig så hade jag inte suttit i centrum och skurit upp blod. Vad försöker man säga med
det?
Citera
2023-06-11, 15:20
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
15 år , dom är ju barn. Undrar vad dom gjort för att behöva straffas med döden ?

Bryr mig inte om de var 15 eller 5 år gamla, var de med i kriminella gäng så borde de avdödas av staten om nu inte rivaliserande gängen gör det. Sorgligt dock att det fått gå så långt som skjutningar på öppen gata, det drabbar civila. Det borde vara på polis och militärens ansvarsområde att avliva de kriminella på ett för civila tryggt och säkert sätt. Förslagsvis ute i läger i skogen.
Citera
2023-06-11, 15:21
Medlem
Erik Östs avatar
Fullt blåljus- pådrag i Farsta i just detta nu! Polis och ambulans.
Hustrun ringde och berättade.
Nån som vet mera?
Jag passerar om en timme. Då vet jag om det är en vanlig olycka bara.
Senast redigerad av Erik Öst 2023-06-11 kl. 15:26.
Citera
2023-06-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Samtidigt som vi möter alltfler med invandrarbakgrund som är skickliga i sina jobb och trevliga så domineras ändå bilden av de kriminella, högljudda och otrevliga. Den bilden drabbar ju alla de skötsamma, de som är ett tillskott till samhället.

Tyvärr dominerar de som inte är ett ”tillskott” utan en tung belastning för det svenska samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in