2023-06-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Kusinen är även en politisk aktivist

Det är där jag har sett henne
Vi har så många arbetslösa. Varför utser vi inte en borgmästare med sin egna poliskår för varje område?
Citera
2023-06-11, 15:03
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:

Hoppas du har källa på det påståendet.
Kommunist eller Miljöpartist?
Citera
2023-06-11, 15:04
Medlem
staticages avatar
Citat:

Kändes väldigt uppstyrt,att medvetet förmedla bilden av att han var så snäll och omtänksam.Tänkte direkt vilken organisation har kontaktat henne för att förmedla detta.
Det är konfirmerat att hon är politisk aktivist?
Citera
2023-06-11, 15:06
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag tycker att det är dax för vår statsminister att öppna käften och säga något.. oskyldiga skjuts men helt tyst från alla i regeringen😥

Jag tror inte det spelar någon roll vad någon i riksdagen säger. Det kommer inte skjutas mindre för det.
Citera
2023-06-11, 15:10
Medlem
Kommer precis från platsen. Medan jag stod där kom ett gäng som jag svär på va offrets polare. Mellan 13 och 20. En stöddig attityd och många klädda i väldigt dyra kläder, solglasögon och väskor. Och samma elcyklar som offren hade. Dom stöd för sig själva och flera hade huvor och munskydd på sig. Kändes riktigt skumma. Flera gick fram till dom och hälsade och kramade på det typiska sättet.
Citera
2023-06-11, 15:11
Medlem
Har det bekräftats om 15-åringen var ett oskyldigt litet fotbollsspelande lamm eller sprang runt med vapen och lekte bloods/crips?
Citera
2023-06-11, 15:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
I folkmun är även brottsoffret en fin, läkarstuderande fotbollstalang.

Han kanske var bekant med det andra påtänkta offret, som var gängkriminell, men att han själv inte var det. Kanske gamla barndomsvänner som ändå behöll kontakten trots att den ena var involverad i gängkriminalitet. I rivalernas ögon är därmed 15-åringen också måltavla, även om han själv inte gjort något.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Verkar nu bekräftat det de flesta av oss misstänkte; de två tonåringarna (varav 15-åringen dog) var måltavlorna, medlemmar i kriminella gäng. De andra som skadades var oskyldiga civila.
15 år , dom är ju barn. Undrar vad dom gjort för att behöva straffas med döden ?
Citera
Medlem
Har sett flera av dom förut. Vill vara tuffa gangsters känns det som. Småkillar o några tjejer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Det vet jag mycket väl. Men i folkmun är det en kalle.
AK 5 kallas för Anna Karin
Citera
2023-06-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han kanske var bekant med det andra påtänkta offret, som var gängkriminell, men att han själv inte var det. Kanske gamla barndomsvänner som ändå behöll kontakten trots att den ena var involverad i gängkriminalitet. I rivalernas ögon är därmed 15-åringen också måltavla, även om han inte gjort något.

Har du sett bilden på honom? Han var definitivt en brottsling.
Citera
2023-06-11, 15:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vad som är märkligt är väl att det är 3 olika brottsplatser, känns ju ändå som att alla utom ev kvinnan som jag tror blev skjuten vid tunnelbanan. ( såg ut som en kvinna liggande på skorna)
Det är inte märkligt alls. Om gärningsmännen stod på en plats och sköt mot pojkarna så har kulorna fortsatt förbi sina mål och träffat personer som har varit längre bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in