2023-06-11, 13:41
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Vet inte hur det är i Farsta men i andra förorter finns inte synliga gäng typ som Hellbanianz i UK. Albanerna hanterar frakt och logistik inte försäljning till kund.
Men kan det vara så hemligt-måste väl bo nån alban i Stockholmsområdet som vet namn och sitter på flashback.
Citera
2023-06-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Tja, poserar man med en t-shirt som inte är mycket ögat för ca 2000 kronor, pysslar man nog med mer än bara gå i skolan.
När polisen säger att de har en tydlig lägesbild och inte dementerat att oskyldiga råkat illa ut, får var och en dra sin slutsats

Kan ju säga att jag tror han minst förekommer i socialtjänstens register och hade varit mer än så om åldern varit högre.
Vem vet, tycker han ser ut som 17-18 i Expressen😬
Tyckte att han såg ut till att vara i 14-15 års åldern på expressens foto men att han såg betydligt äldre ut på ett annat foto där han satt med en kompis.. men han var ju född vad jag fattar det som i Sverige så då måste ju åldern vara rätt.
Citera
2023-06-11, 13:44
Medlem
Man kan ju kanske gissa att offret är son eller bror till någon tyngre gängkriminell som gömmer sig utomlands? Kusinen i intervjun i tidningen hävdar ju att grabben inte var kriminell, men han janske kommer från en kriminell familj?
Citera
2023-06-11, 13:46
Medlem
Man undrar vem/vilka som var egentlig måltavla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tyckte att han såg ut till att vara i 14-15 års åldern på expressens foto men att han såg betydligt äldre ut på ett annat foto där han satt med en kompis.. men han var ju född vad jag fattar det som i Sverige så då måste ju åldern vara rätt.

Tyckte att på fotot med kompisen att kompisen ser ut som 13-14 och han andra 14-15 typ. Tänk att på fotot med kompisen är det en bild där de ska se coola(/äldre) ut. Åldern borde stämma. Enligt andra i tråden ska han vara född i Sverige samt ha en svensk mamma.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Expressen får naturligtvis fatt på släktingar till den mördade pojken och pang så får vi ett snyftreportage om hur fin och fantastisk han var. På Flashback har det gått att läsa att han mördades för att han själv mördat en person några dagar tidigare. Jag litar alltid på Flashback
Citera
2023-06-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Ni sitter härinne och sprider så mycket falsk information utan att veta. Åk till Fastra Centrum och säg dessa påstående ni sprider härinne på FB, så får vi se vad ni får för reaktioner där på plats, är lätt att sitta bakom en skärm och spy galla innan ni vet om personen ifråga är/var kriminell. Sen kan man ta bort 85 % av alla inlägg i denna tråd som inte har med ämnet att göra. Så skärp er nu
Nu är det så att Flaschback är en anonym chat på internet. Det får du hacka i dig. Finns andra Forum att uttrycka sig
Citera
2023-06-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Man undrar vem/vilka som var egentlig måltavla?

Tror det är 15åringarna. Ingen vet ju vem den andra 15åringen är kanske han som är den som är ”mer” måltavla men att E umgås i samma krets.
Citera
2023-06-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Tyckte att på fotot med kompisen att kompisen ser ut som 13-14 och han andra 14-15 typ. Tänk att på fotot med kompisen är det en bild där de ska se coola(/äldre) ut. Åldern borde stämma. Enligt andra i tråden ska han vara född i Sverige samt ha en svensk mamma.

Då är väl åldern rätt, var väl bara välbyggd och såg inte ut som en bebis.
Citera
2023-06-11, 13:51
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Vilka bilder visar att han använder droger och gängsymboler och fina kläder ?
Sen om han använder fina kläder du/ni vet inte vem som har betalat för dom
Kom med fakta och inte fakenews som ni/du gör härinne på FB

Men driver du eller? Florerar ju bilder på honom när han dricker lean och på nästan varje bild som dykt på det här forumet så har han ju uttryckt någon gängsymbol. På en bild är han klädd i en Moncler t-shirt vilken går lös på 2k+ nypris. Leta runt i tråden. Inte alls svårt att hitta dem.

Gällande kläderna som du bedömer som "fina". Du må tro att det är rimligt att föräldrar som bor i en utsatt förort har råd att fininsiera denna lyxkonsumption, men sannolikheten att detta är sant är ju astronomisk. Spekulationen kring att dessa erhållits genom medverkan i gängverksamheter är knappast långsökt. Huruvida det är som en belöning för att han gjort något eller det getts som groomingsyfte spelar egentligen ingen roll vid bedömmandet att han uppenbarligen har en kriminell livsstill. Kids i högstadiet som springer runt i dessa kläder bör vara en riktigt jävla stark varningsklocka liksom, men idioter som dig själv kan liksom inte förmå er att förstå kopplingarna.
Citera
2023-06-11, 13:52
Medlem
Minnesstund kl 15 idag. Andra 15 åringen ska heta Alieu (stavning?)
Citera
2023-06-11, 14:00
Medlem
MrMarios avatar
https://www.expressen.se/nyheter/elias-15-skots-ihjal-i-farsta-han-var-bara-ett-barn/

Tycker 15-åriga offret ser klart misstänkt ut, addidaskrigare, kanske just initierad i kriminellt gäng? Kriminella som skjuts ihjäl beskrivs ju alltid som Guds gåva till mänskligheten av släkt och vänner. Men om, jag säger OM, han deltagit i kriminellt gäng så tycker jag faktiskt han fick vad han förtjänade. Dock så tycker jag mycket synd om alla oskyldiga människor i Farsta centrum som hade kunnat träffas av elden. Jävla tok-babbar, de verkar helt sakna hämningar och vara totalt likgiltiga inför oskyldiga människor som stryker med.

Hur fan ska Sverige kunna lösa detta, ingen civil vanlig går ju säker längre? Tyvärr så har jag ingen tillit att polisen kommer kunna lösa den här skiten Sverige satt sig i. Vi skulle i princip behöva införa Hitlertysklands lagar om utrensningar för att kunna få ordning på skiten.
Senast redigerad av MrMario 2023-06-11 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in