2023-06-11, 12:50
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Malmö kallas de för "småttingar" och anses vara de farligaste och galnaste. Enligt danska psykologer i den danska polistidningen beror beteendet på låg intelligens till följderna av inavel. De växer upp med kusiner till föräldrar i kärlekslösa arrangerade äktenskap och får stryk regelbundet. Det finns ingen magisk lösning. Det finns bara hemvändande. Detta enligt danska psykologer och läkare.

Jo det förstår nog vem som helst med fungerande hjärna. Det finns ju ett klart samband med deras låga intelligens och hur de utför sina kriminella handlingar. En hund hade lyckats bättre.
Citera
2023-06-11, 12:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Vilka är häktade?
Citera
2023-06-11, 12:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vilka är häktade?

F.n. finns det inga namn.
Citera
2023-06-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Skadeläget för de andre tre är allvarligt. En av dem ska enligt uppgifter till Expressen ha livshotande skador.

Den andra 15-åringen verkar sväva mellan liv och död fortfarande, respirator kanske?

Enligt DN är det en av de två äldre som är allvarligt skadad.

Citat:
De andra två som fördes till sjukhus är en man och en kvinna i åldrarna 40 till 65 år. Tillståndet för en av de två skadade var under natten mot söndagen mycket allvarligt.
https://www.dn.se/sverige/fyra-skjutna-i-farsta-centrum/
Citera
2023-06-11, 12:57
Medlem
Vilka bilder visar att han använder droger och gängsymboler och fina kläder ?
Sen om han använder fina kläder du/ni vet inte vem som har betalat för dom
Kom med fakta och inte fakenews som ni/du gör härinne på FB

Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Finns ju bilder på honom när han konsumerar droger, frekvent användande av gängsymboler och dessutom springer han runt i kläder för tusentals kronor. Klart som fan att dessa signaler skriker att grabben hade en kriminell livsstill.

Det är förstås alldeles fruktansvärt hur en 15 åring kan råka så här illa till, men sluta blunda för problemen som finns. Du/ni bidrar knappast till en förbättring.
Citera
2023-06-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Vilka bilder visar att han använder droger och gängsymboler och fina kläder ?
Kanske är svårt för dig men gå tillbaka ett par sidor.
Hoppas den andra måltavlan slutar på samma sätt.

2 kryp mindre på våra gator.
Citera
2023-06-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Kanske är svårt för dig men gå tillbaka ett par sidor.
Hoppas den andra måltavlan slutar på samma sätt.

2 kryp mindre på våra gator.

Så du vet att dessa två 15 åringar är kriminella ?
Du vet inte ett skit kan jag säga direkt
Citera
2023-06-11, 13:04
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Vad är "Lean"?
En ny typ av drog? Alltså jag har experimenterat med droger sedan jag var 16 (börjar nu närma mig 50 års åldern) men känner inte ens till hälften av de här jävla preparaten som florerar. Känns inte som man hänger med i svängarna längre....vad fan är det för fel på att bara ta en joint och mysa? Jag är ju inte så moralistiskt lagd när det gäller kemiska preparat men vafan....vet ens säljarna vad det är de säljer numera?

Lean....
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lean_(drug)
Citera
2023-06-11, 13:07
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Vad är "Lean"?
En ny typ av drog? Alltså jag har experimenterat med droger sedan jag var 16 (börjar nu närma mig 50 års åldern) men känner inte ens till hälften av de här jävla preparaten som florerar. Känns inte som man hänger med i svängarna längre....vad fan är det för fel på att bara ta en joint och mysa? Jag är ju inte så moralistiskt lagd när det gäller kemiska preparat men vafan....vet ens säljarna vad det är de säljer numera?

Lean....
Det är en mix av amerikansk hostmedecin baserad på Kodein och sprite och amerikanskt krossat lila godis på den bilden vi ser har man åtminstone förkt efterlikna denna drog genom att ha en lila vätska i en vanlig spriteflaska.
Lean är ett återkommande tema i sydstatsrap från USA.
En efterbliven drog som förkortar livet på sydstatshiphop negrer.
Citera
2023-06-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Han gick ut nian släkten säger han inte umgicks i kriminella kretsar. Men polisen verkar tro på annat. Så alltså döljde han det väl hemma eller polisen har fel. Har inte de som skjuter bättre koll? det tror jag de har.

Föräldrarna kanske mycket väl har vetat men varit glada för att dom fått pengar.Föräldrarna är kanske inte alltid så oskyldiga som det verkar.
Citera
2023-06-11, 13:11
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
F.n. finns det inga namn.

Det blir offentligt imorgon?
Citera
2023-06-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Inget jag har påträffat under min uppväxt. Det måste vara ett nytt fenomen bland förortspatrasket.

Ja, typ senaste två åren. Inga lyxiga detaljer med pälsklädd luvor eller puffigt dun. Bara typ svarta, ganska anonyma jackor. Sen finns det en grupp yngre män med glansiga midjekorta Monclerjackor och Guccikeps och det trillade ned en polett när jag själv upptäckte de lokala lyxbutikerna.

Fascinerande är att vissa krimigrupper just klär sig så att man fattar vilka det är. Ibland passerar jag värsta pojkbandsuppsättningarna med manliga handväskor och elsparkcyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in