2023-06-11, 12:05
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Halvfulla 50+ är sällan särskilt pigga?

Rocken är på nedgång och som någon skrev ger jag en så stor festival som Sweden Rock max 10 år till. Ja, det kommer fortfarande finnas rockfestivaler, men då av mindre format, som tex. dagens jazzfestivaler, med bara de "närmast sörjande" som deltar.

Njää . . . metal är jättestort och det kommer nya band hela tiden.
Men visst . . de stora dragplåstren kommer ju försvinna. Maiden, Metallica, osv.

Vilka är egentligen världens största metalband av de nya, om man bortser från de gamla klassikerna?
Citera
2023-06-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Om det ändå vore så hade jag varit glad att
morsan förbjöd mig. Man har ju blivit skapligt värdelöst uppfostrad om man sätter sin fot där
Hela min familj är där och 2-3 kompisar, 30-60 åringar, en rolig grej att göra ihop och komma iväg ifrån vardagen, umgås dricka öl och lyssna på musik.

Höjden av patetiskt att sitta på Flashback och gråta och försöka förolämpa folk som drar på festival, någon sa innan att du är den personen som bittert drar upp gardinen en sommarkväll och blir irriterad på dina grannar som sitter utomhus och har det trevligt, jävla nolla.
Citera
2023-06-11, 12:15
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balloman
Ha ha ja det är ju lite patetiskt med 50 + som ragglar runt med en outfit vilket bäst datum gick ut för 30 år sen 🤣
Ska man bara sitta hemma och glo på TV när man är 50+ och inte få ha något nöje överhuvudtaget?
En vacker dag kommer du också till den åldern. Tänker du sitta hemma och gömma dig för du är "pinsam" för snorungarna och inte ha kul överhuvudtaget?
Sweden Rock är ju för lite äldre. Låt de få ha sitt roliga.
Citera
2023-06-11, 12:28
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Dom borde döpa om det till whitetrash festivalen, fyfan vilket luffarställe, alla är svartklädda och svettiga & luktar skit. Varför har alla töntar getskägg också? Sämsta jävla skitmusiken också
Tack för att du tog dig tiden mellan att suga av din pojkvän och kleta in rövhålet med vaselin för att uttrycka ditt uppenbara missnöje med Sweden Rock som festival och deras publik.

Till din information så invigde de året med fyrverkeri i regnbågens färger så även bögar som du kan känna sig välkomna.
Citera
2023-06-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ska man bara sitta hemma och glo på TV när man är 50+ och inte få ha något nöje överhuvudtaget?
En vacker dag kommer du också till den åldern. Tänker du sitta hemma och gömma dig för du är "pinsam" för snorungarna och inte ha kul överhuvudtaget?
Sweden Rock är ju för lite äldre. Låt de få ha sitt roliga.

100 %
Citera
2023-06-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Hahaha en festival som SRF genererar mycket pengar och du tror den bara har 10 år kvar, så djävla fånigt. Det finns massor av bra, unga hårdrocksband. Dessutom är festivalen lugn från bråk och liknande.

Märkligt då att SRF alltid måste ha dragnamn från 70/80 talet..!!

Du vet att på festivaler kring 83 till 86 så var det Mötley och Metallica samt Iron Maiden och Accept som var Headline va ?

40år senare så har alltså inte något ungt hungrigt band slagit ut dessa Headline...

Sjukt märkligt
Citera
2023-06-11, 13:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Lite avis på er som var på årets SRF men jag är INTE avis på söndagsbakfyllan efter fem dagars festival. Fy fan asså.

Kommer ihåg när jag vaknade upp i tältet på SRF för typ tio år sen. Jag hade däckat fullt påklädd för det var kallt på natten men nu hade det blivit 70 grader i tältet och jag trodde på riktigt att jag skulle dö. Kröp ut med dunkande huvud och kramp i magen. Insåg att min skjuts redan åkt. Total ångest. Fick dock skjuts till min hemstad av två trevligt rocktanter så det ordnade sig till slut.

Kör lugnt i dag! Ta många badpauser!
Citera
2023-06-11, 13:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Di’annos förmåga rimmade illa med Harris’ ambitioner för bandet, året efter Dickinson anslöt även Nicko McBrain till Maiden, den sista pusselbiten var på plats och Maiden kunde börja erövra världen på allvar. Det är fantastiskt att se samma line-up 40 år senare (+ Jannick Gers då) på Sweden Rock scenen 2023, förutom att åldern tar ut sin rätt känns gubbarna fräscha. Jag är enormt imponerad av Maiden, deras musik och deras långa gärning inom heavy metal.
Ja, jag lyssnade på en youtubeinspelning från Slovenien (tror jag), det lät helt OK! Klart att Dickinson inte orkar spela ut hela sitt gamla register. Men jag håller med dig som sagt, de håller än!
Citera
2023-06-11, 13:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Njää . . . metal är jättestort och det kommer nya band hela tiden.
Men visst . . de stora dragplåstren kommer ju försvinna. Maiden, Metallica, osv.

Vilka är egentligen världens största metalband av de nya, om man bortser från de gamla klassikerna?
Om jag har förstått det rätt är rock och Metal inte annat än "nisch-musik" i USA och England. På topplistorna, tex. Spotifys mest spelade, finns ju sällan en enda rocklåt med. De brukar väl ligga steget före oss i utvecklingen?
Citera
2023-06-11, 13:38
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Om jag har förstått det rätt är rock och Metal inte annat än "nisch-musik" i USA och England. På topplistorna, tex. Spotifys mest spelade, finns ju sällan en enda rocklåt med. De brukar väl ligga steget före oss i utvecklingen?

Topplistorna har väl aldrig haft metal. En del på 80-talet kanske och lite grunge på 90-talet.
Det finns ju många festivaler och band. I europa och sydamerika är det stort.

Har svårt att tro att rock och hårdrock kommer försvinna. Gitarrer är primitivt för det ligger nära sång i frekvenser och ton.

Det kan ju inte bara vara barnpop som Benjamin Ingrosso.
Citera
2023-06-11, 13:43
Medlem
berger.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag skulle nog kunna säga att ett band som Gojira kan bli ett av dom riktigt stora. Swedens rocks bästa spelning om jag får välja.
Citera
2023-06-11, 13:47
Medlem
Ratads avatar
Hur var Blues Pills?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in