2023-06-11, 04:10
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Ok, bara en undran om många åker till dessa tillställningar för att få ragg/knulla istället för musiken?
Själv skulle jag inte åka dit, men undrade om det fanns annat som lockade?
Finns det många invällare på dessa festivaler?
Ytterst få invällare (vilket isig säkerligen lockar många etniska svenskar di), inte deras musik+ att det finns ytterst få (om ens någon) i Norje by (starkaste SD-fästet i Sverige f.ö). En del tar sig såklart dit från grannområdena, men de är ytterst få och därför inget problem.
Citera
2023-06-11, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Haha baserat på att jag tycker sweden rock är sopigt? Du är så söt som måste kontra med något du gissar dig till, lilla gubben

Nej, baserat på din attityd överlag. Skickar en rymdkram!
Citera
2023-06-11, 07:23
Medlem
Avslöjades något band inför 2024?

Ha en fortsatt skön sommar på er nu som var där. 🤘
Citera
2023-06-11, 08:03
Medlem
Kruger76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Suveräna som vanligt

Ja, på Annexet var det absolut det iallafall. Saknade bara Hooligans dock.
Citera
2023-06-11, 08:12
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Musiken lever ju iofs kvar men live på Sweden Rock har nog bara 10år kvar
Hahaha en festival som SRF genererar mycket pengar och du tror den bara har 10 år kvar, så djävla fånigt. Det finns massor av bra, unga hårdrocksband. Dessutom är festivalen lugn från bråk och liknande.
Citera
2023-06-11, 10:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Nä, det är sedan några år en helt annan femma kan man lugnt säga. Efter Lemmys bortgång så lade de ned helt. Paul Di’annos tid i Maiden en svacka?! Det brukar annars av en del fans ses som den kanske bästa eran i Maidens karriär. Lenny.. 😆
Ja, Di´annos peridod var den klart bästa. Första två albumen är ju totala klassiker. Personligen gillar jag inte Dickonsons sångröst lika mycket, men jag tror heller inte Maiden hade blivit så stora som de blev utan Bruce Dickinson. Så de är nog väldigt nöjda med det bytet av sångare...
Citera
2023-06-11, 10:06
Medlem
melonfarmer90s avatar
Är det bara jag eller ser inte publiken helt död ut på alla konserter? Kan ju givetvis vara värmen som gör sitt, men har upplevt det tidigare år också när jag har varit på plats.
Citera
2023-06-11, 10:14
Medlem
Galet roliga dagar ❤️
Citera
2023-06-11, 10:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Är det bara jag eller ser inte publiken helt död ut på alla konserter? Kan ju givetvis vara värmen som gör sitt, men har upplevt det tidigare år också när jag har varit på plats.
Halvfulla 50+ är sällan särskilt pigga?

Rocken är på nedgång och som någon skrev ger jag en så stor festival som Sweden Rock max 10 år till. Ja, det kommer fortfarande finnas rockfestivaler, men då av mindre format, som tex. dagens jazzfestivaler, med bara de "närmast sörjande" som deltar.
Citera
2023-06-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, Di´annos peridod var den klart bästa. Första två albumen är ju totala klassiker. Personligen gillar jag inte Dickonsons sångröst lika mycket, men jag tror heller inte Maiden hade blivit så stora som de blev utan Bruce Dickinson. Så de är nog väldigt nöjda med det bytet av sångare...

Di’annos förmåga rimmade illa med Harris’ ambitioner för bandet, året efter Dickinson anslöt även Nicko McBrain till Maiden, den sista pusselbiten var på plats och Maiden kunde börja erövra världen på allvar. Det är fantastiskt att se samma line-up 40 år senare (+ Jannick Gers då) på Sweden Rock scenen 2023, förutom att åldern tar ut sin rätt känns gubbarna fräscha. Jag är enormt imponerad av Maiden, deras musik och deras långa gärning inom heavy metal.
Citera
2023-06-11, 11:33
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Kom just hem från Sweden Rock efter varit där i 20år...

För 20år sen var där väldigt många kring 30-35år och banden var yngre...

Nu har ni lite rätt att det börjar kännas lite gubbigt och har faktiskt börjat tröttna på grejen...

Svett och piss och man dricker öl och orkar knappt se 10% av banden ...

Ger Sweden Rock max 10år till sen kommer det dö ut

Även om jag föredrar Roskilde, både när det gäller musikutbud och klientel. Så hade det fan inte varit helt fel att dra med sig en rivig rockdonna på 50+ till husvagnen, på lite brännvin, rajtantajtan och rockballader
Citera
2023-06-11, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Halvfulla 50+ är sällan särskilt pigga?

Rocken är på nedgång och som någon skrev ger jag en så stor festival som Sweden Rock max 10 år till. Ja, det kommer fortfarande finnas rockfestivaler, men då av mindre format, som tex. dagens jazzfestivaler, med bara de "närmast sörjande" som deltar.
Ha ha ja det är ju lite patetiskt med 50 + som ragglar runt med en outfit vilket bäst datum gick ut för 30 år sen 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in