Citat:
Ursprungligen postat av
The.Leader
Nja, jag vet inte hur spännande detta kommer att bli.
GW har varit ute och cyklat sen start. Alla hans spekulationer och statistiska hänvisningar har visat sig vara fel. Att han sen fick en reprimand under rättegången gör inte saken bättre.
Det är uppenbart att han gjort bort sig flera gånger så dokumentären är bara ett sätt för honom att stärka sitt ego och driva sin agenda.
Men jag tror som du, han kommer tyvärr att fortsätta mörka viktig fakta för dom som inte har hela historien.
Nej, så särskilt spännande kommer det nog inte att bli, vi vet nog redan det mesta som kommer att visas i programmet, men intressant kan det bli ändå. Sedan att GW är som han är, det kan man antingen ta och se igenom, eller så kan man det inte. Det är upp till var och en att välja att se på programmet, och inte är det skattefinansierat heller så det är inte så mycket att gnälla över tycker jag. Ibland är GW ute och cyklar rejält, i detta fallet har jag inte sett så mycket av det, men jag har å andra sidan inte sett så mycket av vad GW sagt i ärendet heller, så det går väl på ett ut kanske. Nu får vi väl hoppas att hans besök i Vetlanda har två syften, dels att låta olika mer eller mindre insatta få ge sin bild av saker och ting, och dels för att presentera områden, platser och fakta i fallet. Sedan kommer han säkert att ha en hel del att säga om vad han själv tror också, men det hör ju till, han är ju trots allt en "expertkommentator".
Man bör nog ha med sig att han inte kommer att kunna tillföra någonting som kan ge ytterligare information om skuldfrågan, programmet kommer nog mer att handla om vad som skett, hur det kunde ske och vilka de inblandade var. Är man inte intresserad av det ur ett mer objektivt perspektiv utan istället mer fokuserad på GW-hat, bör man nog stå över programmet.
Tyvärr, misstänker jag, kommer många av de som skulle kunna ge den bästa inblicken i Maja och hennes liv, som ändå är där tyngden på diskussionen ligger i tråden, inte att ställa på intervju, av rent etiska skäl, som exempelvis Majas Comeback-coach, lärare osv. Men det skall bli intressant att se om någon av de inblandades närmaste anhöriga är med. Jag tvivlar dock på det. Det blir nog mer som i trailern, GW som besöker de olika platserna, återger vad som skett där, och spånar.
Men, som alltid, den som lever får se.