2023-06-11, 12:37
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktish
Ni sitter härinne och sprider så mycket falsk information utan att veta. Åk till Fastra Centrum och säg dessa påstående ni sprider härinne på FB, så får vi se vad ni får för reaktioner där på plats, är lätt att sitta bakom en skärm och spy galla innan ni vet om personen ifråga är/var kriminell. Sen kan man ta bort 85 % av alla inlägg i denna tråd som inte har med ämnet att göra. Så skärp er nu

Finns ju bilder på honom när han konsumerar droger, frekvent användande av gängsymboler och dessutom springer han runt i kläder för tusentals kronor. Klart som fan att dessa signaler skriker att grabben hade en kriminell livsstill.

Det är förstås alldeles fruktansvärt hur en 15 åring kan råka så här illa till, men sluta blunda för problemen som finns. Du/ni bidrar knappast till en förbättring.
Citera
2023-06-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Misstror dig inte men varför ser bilden ut som den är tagen ur någon parodi på gangsterrap från slutet av nittiotalet? Färgsättning, kläder, handtecken osv.

Kan krasst konstatera att det knappast rör sig om någon större förlust.

Oops, det var jag som tog bilden fåren n min andra mobil och fixade den så att man kunde se bättre. Jag ville inte screenshota snapchat storyn för att man kan se det så valde att ta bild från min andra mobil och fixa om den.
Citera
2023-06-11, 12:38
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilllkkk
Det har inget med det att göra det var en baby shower och ingen kriminell som hämtade från festen utan män och kvinnor som arbetar med utbildning. Du är helt ute och cyklar luktar som avundsjuka från ditt håll sen när får man inte ha en fest där dyra gåvor ges?

Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Alltså jag fattar. Men det är ju bara mode och tillhörighet. De plockar influenser från hiphop och gangsterestetik precis som punkarna, emos eller skejtarna gjorde och gör.

Nu känner jag inte honom men bor själv i betongen så ser det varje dag. Så han behöver inte alls ha stött den kriminella sfären. Kanske var det hans klasskompis eller en i fotbollslaget som ställt till det? Jag vet inte, men tycker inte vi ska vara så jävla snabba att helt sätta honom i det kriminella facket. Kids Will be kids när det gäller att se ut som en i mängden. I detta fall orten-fashion. Säger inte att det är särskilt listigt att klä sig så, men va fan, han är/blev 15!

Dock! Ser oroväckande ut som fan om han just gått ut åttan och det är lean i den där spriteflaskan på bilderna som snurrar.

Edit. Gucci-väskan är fake fattar ni väl. Precis som 90% av alla andras märkeskläder.

Han gick ut nian släkten säger han inte umgicks i kriminella kretsar. Men polisen verkar tro på annat. Så alltså döljde han det väl hemma eller polisen har fel. Har inte de som skjuter bättre koll? det tror jag de har.
Citera
2023-06-11, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Skadeläget för de andre tre är allvarligt. En av dem ska enligt uppgifter till Expressen ha livshotande skador.

Den andra 15-åringen verkar sväva mellan liv och död fortfarande, respirator kanske?

Fattar ej hur den andra troliga måltavlan kunde överleva så länge med tanke på uppgifterna från brottsplatsen. Kan det vara att anhöriga inte går att nå?
Prognosen bör ju rimligtvis vara mycket dålig ur bo's synvinkel.
Citera
2023-06-11, 12:40
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Alltså jag fattar. Men det är ju bara mode och tillhörighet. De plockar influenser från hiphop och gangsterestetik precis som punkarna, emos eller skejtarna gjorde och gör.

Nu känner jag inte honom men bor själv i betongen så ser det varje dag. Så han behöver inte alls ha stött den kriminella sfären. Kanske var det hans klasskompis eller en i fotbollslaget som ställt till det? Jag vet inte, men tycker inte vi ska vara så jävla snabba att helt sätta honom i det kriminella facket. Kids Will be kids när det gäller att se ut som en i mängden. I detta fall orten-fashion. Säger inte att det är särskilt listigt att klä sig så, men va fan, han är/blev 15!

Dock! Ser oroväckande ut som fan om han just gått ut åttan och det är lean i den där spriteflaskan på bilderna som snurrar.

Edit. Gucci-väskan är fake fattar ni väl. Precis som 90% av alla andras märkeskläder.

Tillhörighet: Kriminell, ja.

If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, then it just may be a duck
Citera
2023-06-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Juridiskt kön: Man

Född i Botkyrka 1976

TACK för rättelsen!
Citera
2023-06-11, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av balalalikola
Elias har gjort mycket grejer åt folk, kriminella åtgärder osv. Han är en så kallad springis enligt mina vänner som är bekant med han. Han har bland annat, sålt knark, gömt tunga vapen och gjort andra olagliga grejer. Hans föräldrar visste såklart inte att han höll på med sånt. Tror du verkligen att hans föräldrar vet vad han håller på med? Cirka 20% av alla barn som håller på med kriminellt vet deras föräldrar inte om.

I Malmö kallas de för "småttingar" och anses vara de farligaste och galnaste. Enligt danska psykologer i den danska polistidningen beror beteendet på låg intelligens till följderna av inavel. De växer upp med kusiner till föräldrar i kärlekslösa arrangerade äktenskap och får stryk regelbundet. Det finns ingen magisk lösning. Det finns bara hemvändande. Detta enligt danska psykologer och läkare.
Citera
2023-06-11, 12:43
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balalalikola
Elias har gjort mycket grejer åt folk, kriminella åtgärder osv. Han är en så kallad springis enligt mina vänner som är bekant med han. Han har bland annat, sålt knark, gömt tunga vapen och gjort andra olagliga grejer. Hans föräldrar visste såklart inte att han höll på med sånt. Tror du verkligen att hans föräldrar vet vad han håller på med? Cirka 20% av alla barn som håller på med kriminellt vet deras föräldrar inte om.

Jag tycker då släktingen ska hängas ut som lögnare. Och hur kunde föräldrarna inte veta? Han bär dyra märkeskläder som föräldrarna måste ha köpt själva om detta skulle vara fullständigt okänt för dem. Tror vi på det? Inte alls. Hade de haft råd, hade de flyttat från problemområdet fort som tusan.
Citera
2023-06-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Jag tycker då släktingen ska hängas ut som lögnare. Och hur kunde föräldrarna inte veta? Han bär dyra märkeskläder som föräldrarna måste ha köpt själva om detta skulle vara fullständigt okänt för honom. Tror vi på det? Inte alls.

Märkeskläder är nog en sanning med modifikation. Välkommen ut till Stockholms förorter där kopior på väskor, kläder och klockor säljs helt öppet vilket alla vet om. Lite kul är att seglarmärke är poppis bland alla - antagligen för att ingen kopierat det ännu så då vet man att det är en riktig märkesjacka 😎
Citera
2023-06-11, 12:48
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Märkeskläder är nog en sanning med modifikation. Välkommen ut till Stockholms förorter där kopior på väskor, kläder och klockor säljs helt öppet vilket alla vet om. Lite kul är att seglarmärke är poppis bland alla - antagligen för att ingen kopierat det ännu så då vet man att det är en riktig märkesjacka 😎

Vilket seglarmärke tänker du på?
Citera
2023-06-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Vilket seglarmärke tänker du på?

Sail Racing
Citera
2023-06-11, 12:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Malmö kallas de för "småttingar" och anses vara de farligaste och galnaste. Enligt danska psykologer i den danska polistidningen beror beteendet på låg intelligens till följderna av inavel. De växer upp med kusiner till föräldrar i kärlekslösa arrangerade äktenskap och får stryk regelbundet. Det finns ingen magisk lösning. Det finns bara hemvändande. Detta enligt danska psykologer.

Ju yngre som hanterar skjutvapen, ju farligare individer som hanterar skjutvapen. (En utrikeskorrespondent berättade, att han var betydligt mer rädd för elva-åringar med skjutvapen än för vuxna.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in