2023-06-11, 10:15
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Inte läst tråden eller är militär expert
50 km är ju ingenting ..Det var såvitt jag läst så ryssarna klarade sig mot Hitlers Anfall.
I början stod man kvar och blev Smashade och Nassarna bröt igenom Inringning gick åt h..e

Mycket har man hört om Ryssar men så mycket lärande snabbfotade organsisatoner har dom inte.
Det är ju fiffigt att slåss under reträtt man kan minera och har ställningar förberedda.
Artilleriet perfekta nedslagsplatser via ett provskott 14 dagar innan
Ukraina måste ur gropen ut öppet --Verkar ju vara slättland varpå man ( Ryssar ) kan smälla på en Artillerisalva eller whatnot.. Första världskriget klass --Det går ju bara inte -- stendumt i så fall
I stället för at stå kvar och bli nedkämpade .

Nu har det kanske ändrat sig lite med smarta bomber och så men 50 Km är fortfarande ingenting Möjligen ett Fiasko
Om slättland ryssen vore stendum om stod kvar.

Möjligen om man kan slå hål bryta igenom Få ryssen att spurta iväg oorganiserat ..Så kan det kollapsa men 50 km ser jag inte som ett tecken på det givet historiska paralleller.

Som sofflockstrateg hade man själv provat ..gubbar när det syns pansar och annat springer ni hem öppnar vi upp med stalinorglarna mitt i minfältet där Ukraina kommer kutande Slutar dom ..komma

5 mil är extremt mycket, vilket gör mig att undra om det stämmer.

Kolla kartan på Ukraina i Google maps och mät. Det är runt 6 mil från floden under Kherson till sydkusten. Så om detta skulle stämma så skulle det betyda att Ukraina nästan skulle vara nere vid kusten redan. Jsg vågar inte tro att det gått så bra så fort.
Senast redigerad av Nihenna 2023-06-11 kl. 10:32.
2023-06-11, 10:25
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
50 km är ju ingenting ..Det var såvitt jag läst så ryssarna klarade sig mot Hitlers Anfall.
I början stod man kvar och blev Smashade och Nassarna bröt igenom Inringning gick åt h..e

Mycket har man hört om Ryssar men så mycket lärande snabbfotade organsisatoner har dom inte.
Det är ju fiffigt att slåss under reträtt man kan minera och har ställningar förberedda.
Ukraina måste ur gropen ut öppet --Verkar ju vara slättland varpå man ( Ryssar ) kan smälla på en Artillerisalva eller whatnot.. Första världskriget klass --Det går ju bara inte -- stendumt i så fall

Nu har det kanske ändrat sig lite med smarta bomber och så men 50 Km är fortfarande ingenting Möjligen ett Fiasko

Möjligen om man kan slå hål bryta igenom Få ryssen att spurta iväg oorganiserat ..Så kan det kollapsa men 50 km ser jag inte som ett tecken på det givet historiska paralleller.

Som sofflockstrateg hade man själv provat ..gubbar när det syns pansar och annat springer ni hem öppnar vi upp med stalinorglarna mitt i minfältet där Ukraina kommer kutande Slutar dom ..komma
Jo det är mycket. De vill ta tillbaka Ukraina. Inte erövra hela Sovjetunionen som tyskarna tänkte.
2023-06-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Kollar kartan på Ukraina i Google maps och mät. Detr runt 6 mil från floden under Kherson till sydkusten. Så om detta skulle stämma så skulle det betyda att Ukraina nästan skulle vara nere vid kusten redan. Jsg vågar inte tro att det gått så bra så fort.
Det borde väl kommer bekräftelse på detta. Som du säjer låter det lite för bra för att vara sant.
2023-06-11, 10:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tror inte Ukrainas reguljära stridskrafter är framme i Tolmak än, långt därifrån. Däremot kan enstaka förtrupper ha nått dit. Det förkommer datumsäkrade videoklipp med Ukrainsk militär inne i staden.
2023-06-11, 10:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

För referens, det är ca 90 kilometer från där frontlinjen var innan motoffensiven, till Azovska sjön. Så 50 kilometer är väldigt mycket i detta avseende.
2023-06-11, 10:52
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det verkar mycket lovande.
Jag förväntar mig ett större naziryskt sammanbrott denna sommar.
Skulle Ukraina nå fram till Azovska sjön så är den redan vanskliga naziryska militära situationen mogen för ett större sammanbrott,och sådana saker sker alltid mycket fort.

Hoppas den ryska militären inser att de blivit lurade av bunkerdvärgen i Kreml, vänder sig om och marcherar hemåt till Moskva för att avsätta och hänga hela den ryska duman inkl. Peskov, Lavrov, Medvedev och det rysk-ortodoxa rövhålet Kirill

Häng dem på Röda Torget!
2023-06-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
För referens, det är ca 90 kilometer från där frontlinjen var innan motoffensiven, till Azovska sjön. Så 50 kilometer är väldigt mycket i detta avseende.

OK får väl backa där då ( tills vidare ) .Missade att det fanns en Geografisk bakre linje där man inte kunde retirera bortom.
Tycker ändå inte 50 km är mycket som mått mätt med Tumstocken men OK visst Jag köper det finns det andra aspekter att beakta kan det vara det. finns det bara en liten yta man blir kvar på .Måste stanna på ändrar det förutsättningar

Motanfall från Ryssar ???
2023-06-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
För att kunna hantera detta krig och all denna bestialiska ondska som ryssarna besitter, då krävs det kaffe. Det var precis detta som Zelensky sade I en intervju för ukrainska Pravda den 21 januari 2019.
Men en manipulerad version spreds där man hade lagt in svar om droger istället. Där startade denna mytbildning om Zelensky och kokain.
Putin följde upp detta i maj 2022 genom att benämna Zelensky som drogmissbrukare och nazist. Men vi vet att allt som Putin säger är nästintill aldrig sant och det stämmer i detta fall.
Zelensky har folket med sig i detta krig eftersom Kreml och Putin förespråkar folkmord på ukrainare, folkmord för att erövra och ockupera.
Ja det är ett helvete alltihopa och så många som får sätta livet till helt i onödan.
Det där som jag skrev kommer direkt ifrån ukrainare som bor i Ukraina men som sagt i krig vet man ju inte vad som är sant.
2023-06-11, 11:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror inte Ukrainas reguljära stridskrafter är framme i Tolmak än, långt därifrån. Däremot kan enstaka förtrupper ha nått dit. Det förkommer datumsäkrade videoklipp med Ukrainsk militär inne i staden.
Då är de i så fall bakom fiendens linjer?
2023-06-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Kolla kartan på Ukraina i Google maps och mät. Det är runt 6 mil från floden under Kherson till sydkusten. Så om detta skulle stämma så skulle det betyda att Ukraina nästan skulle vara nere vid kusten redan. Jsg vågar inte tro att det gått så bra så fort.

Det handlar väll om att bredden där Ukraina anfaller är 50 km, inte hur djupt de har lyckats penetrera ryssarnas försvarslinje?
2023-06-11, 11:25
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Som någon mer sa så är Ukraina redan framme vid Tokmak vilket är mer än 50km djupt. Och det är bekräftat med filmer från tex twitter.

Ursäkta men kan du anstränga dig lite för att vinna diskussionen och leverera en länk till bildunderrättelser som bekräftar att Ukraina är framme vid Tokmak nu?
2023-06-11, 11:29
Medlem
Ryssland har inte full kontroll på landvägen till krim så det förekommer operationer bakom frontlinjen och om ukraina tar tokmak så är de en bra bit på att skära av ryska underhållslinjer till trupper omkring krim.

Sedan behöver de bara spränga bron till krim så är saken klar efter man slagit ut båtleveranser till krim med drönarbåtar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in