2023-06-11, 08:51
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Rimligen menar de att framstöten är 40-50 km bred och inte djup?

5 mil, ja, då är det max två brigader som jag ser det.
2023-06-11, 08:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Som någon mer sa så är Ukraina redan framme vid Tokmak vilket är mer än 50km djupt. Och det är bekräftat med filmer från tex twitter.
Man bör nog vara försiktig med att ta ut det i förskott. Jag hoppas du har rätt, men avvaktar riktig verifiering.
2023-06-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Man bör nog vara försiktig med att ta ut det i förskott. Jag hoppas du har rätt, men avvaktar riktig verifiering.
Visst är det så men det ser korrekt ut lär visa sig om några dagar.
2023-06-11, 09:09
Medlem
Citat:
Visst är det så men det ser korrekt ut lär visa sig om några dagar.

Det verkar mycket lovande.
Jag förväntar mig ett större naziryskt sammanbrott denna sommar.
Skulle Ukraina nå fram till Azovska sjön så är den redan vanskliga naziryska militära situationen mogen för ett större sammanbrott,och sådana saker sker alltid mycket fort.
2023-06-11, 09:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Svårast blir donetsk där befolkningen stödjer Ryssland nära 100%
Det här behöver man nästan se någon form av citering eller referens på, som inte har med RT eller annan ryzk MSM att göra...? För ingenting kan få människor att sluta stödja Ryzzland snabbare än att tvinga dem leva under ryzkt junta-styre.
2023-06-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Om ukraina strider vid tokmak så är det mer än 50km.

Tokmak är en transporthub för underhåll av ryska trupper så om någon säger 4 till 5 km så är det desinformation från ryssland.

Om de är vid Tokmak, ja - men vad finns det för bevis för att de är där? Ukrainarna har av allt att döma knappt tagit sig ur startgroparna än.
2023-06-11, 09:38
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fast då hade de vattenbrist hela tiden. Och bron mellan egentliga Ryssland och Krim var ju ett extremt högprioriterat projekt som startade 2014 och var klart 2020, längsta bron i Europa. Knappast något som Krim egentligen är värt, men extremt strategiskt viktigt för ryssarna.
Intressant fråga det där med bron.
Undrar hur mycket som är praktisk nytta och hur mycket som egentligen är ren signalpolitik.
2023-06-11, 09:42
Medlem
Citat:
Som någon mer sa så är Ukraina redan framme vid Tokmak vilket är mer än 50km djupt. Och det är bekräftat med filmer från tex twitter.

Nej, Ukraina är inte framme vid Tokmak. Frontens läge idag enligt en trovärdig rysk källa med kontakter på plats: https://t.me/dva_majors/17505

Knappt någon förändring sedan offensiven inleddes med andra ord.
2023-06-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Nej, Ukraina är inte framme vid Tokmak. Frontens läge idag enligt en trovärdig rysk källa med kontakter på plats: https://t.me/dva_majors/17505

Trovärdig källa 😂 ja den va rolig
2023-06-11, 09:51
Medlem
Citat:

...enligt en [regimtrogen] "trovärdig rysk källa" vilket kort och gott är en oxymoron.
2023-06-11, 09:52
Medlem
svampdamps avatar
Citat:

I närheten av Tokmak har det rapporterats explosioner, inget mer.
2023-06-11, 09:54
Medlem
Inte läst tråden eller är militär expert
50 km är ju ingenting ..Det var såvitt jag läst så ryssarna klarade sig mot Hitlers Anfall.
I början stod man kvar och blev Smashade och Nassarna bröt igenom Inringning gick åt h..e

Mycket har man hört om Ryssar men så mycket lärande snabbfotade organsisatoner har dom inte.
Det är ju fiffigt att slåss under reträtt man kan minera och har ställningar förberedda.
Artilleriet perfekta nedslagsplatser via ett provskott 14 dagar innan
Ukraina måste ur gropen ut öppet --Verkar ju vara slättland varpå man ( Ryssar ) kan smälla på en Artillerisalva eller whatnot.. Första världskriget klass --Det går ju bara inte -- stendumt i så fall
I stället för at stå kvar och bli nedkämpade .

Nu har det kanske ändrat sig lite med smarta bomber och så men 50 Km är fortfarande ingenting Möjligen ett Fiasko
Om slättland ryssen vore stendum om stod kvar.

Möjligen om man kan slå hål bryta igenom Få ryssen att spurta iväg oorganiserat ..Så kan det kollapsa men 50 km ser jag inte som ett tecken på det givet historiska paralleller.

Som sofflockstrateg hade man själv provat ..gubbar när det syns pansar och annat springer ni hem öppnar vi upp med stalinorglarna mitt i minfältet där Ukraina kommer kutande Slutar dom ..komma

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in