Citat:
Det kan tänkas att jag på något ställe glömt att skriva "verkar som", "troligtvis", "förmodligen", "tror jag" osv, men att de missarna skulle bevisa att jag anser mig ha tolkningsföreträde är till att märka ord.Det är inte fel beskrivningar och analyser du och nötknäpparen gör på människor som är medberoende osv
Men att lägga det på J och M som vi inte känner känns lite fel eftersom ni utgår helt med att det är så
Om man nu ska försöka analysera och läsa in beteenden på de här tjejerna så ser en del av oss något helt annat trots kunskap om narc medberoende osv
Jag har stor kunskap och erfarenhet av narc
och även av olika diagnoser så jag förstår mycket väl era psykoanalyser
men jag ser inte riktigt det ni vill tro när det gäller M
och om J och M relation
Jag önskar att det va så eftersom J är en ond stjäl
det hade vart det enklaste sättet att se det hela
men jag ser något annat oärligt och empatilöst hos M som jag inte kan sätta fingret på med en psykoanalys eftersom jag inte känner familjen
jag tror att mina tankar om det kan stämma men det vore fruktansvärt fel av mig att säga att det är så
Och jag tycker det är fruktansvärt fel av er att hängivet säga att era analyser är det rätta
Men att lägga det på J och M som vi inte känner känns lite fel eftersom ni utgår helt med att det är så
Om man nu ska försöka analysera och läsa in beteenden på de här tjejerna så ser en del av oss något helt annat trots kunskap om narc medberoende osv
Jag har stor kunskap och erfarenhet av narc
och även av olika diagnoser så jag förstår mycket väl era psykoanalyser
men jag ser inte riktigt det ni vill tro när det gäller M
och om J och M relation
Jag önskar att det va så eftersom J är en ond stjäl
det hade vart det enklaste sättet att se det hela
men jag ser något annat oärligt och empatilöst hos M som jag inte kan sätta fingret på med en psykoanalys eftersom jag inte känner familjen
jag tror att mina tankar om det kan stämma men det vore fruktansvärt fel av mig att säga att det är så
Och jag tycker det är fruktansvärt fel av er att hängivet säga att era analyser är det rätta
Vi har utgått ifrån samma materiel men tolkat diametralt motsatt. Jag gissar att grunden ligger i utgångspunkten, där jag anser M mer trovärdig än J, medan du hävdar motsatsen (om jag förstått dig rätt).
Detta medför per automatik att vi mer eller mindre medvetet fokuserar och refererar till de uppgifter som stärker vår hypotes och vilka dokument och vittnesmål, samt tolkning av dem, vi anser väga tyngst.
Givetvis påverkar det även vår syn på TRs dom, huruvida vi anser den vara solid eller ej.
Hur tolkar du H och Fs förhör?
Nedan ett svar till Zurfaren, innehållande Notknapparen och Reviews referenser:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)