2023-06-11, 09:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är inte fel beskrivningar och analyser du och nötknäpparen gör på människor som är medberoende osv
Men att lägga det på J och M som vi inte känner känns lite fel eftersom ni utgår helt med att det är så
Om man nu ska försöka analysera och läsa in beteenden på de här tjejerna så ser en del av oss något helt annat trots kunskap om narc medberoende osv
Jag har stor kunskap och erfarenhet av narc
och även av olika diagnoser så jag förstår mycket väl era psykoanalyser
men jag ser inte riktigt det ni vill tro när det gäller M
och om J och M relation
Jag önskar att det va så eftersom J är en ond stjäl
det hade vart det enklaste sättet att se det hela
men jag ser något annat oärligt och empatilöst hos M som jag inte kan sätta fingret på med en psykoanalys eftersom jag inte känner familjen
jag tror att mina tankar om det kan stämma men det vore fruktansvärt fel av mig att säga att det är så
Och jag tycker det är fruktansvärt fel av er att hängivet säga att era analyser är det rätta
Det kan tänkas att jag på något ställe glömt att skriva "verkar som", "troligtvis", "förmodligen", "tror jag" osv, men att de missarna skulle bevisa att jag anser mig ha tolkningsföreträde är till att märka ord.

Vi har utgått ifrån samma materiel men tolkat diametralt motsatt. Jag gissar att grunden ligger i utgångspunkten, där jag anser M mer trovärdig än J, medan du hävdar motsatsen (om jag förstått dig rätt).
Detta medför per automatik att vi mer eller mindre medvetet fokuserar och refererar till de uppgifter som stärker vår hypotes och vilka dokument och vittnesmål, samt tolkning av dem, vi anser väga tyngst.
Givetvis påverkar det även vår syn på TRs dom, huruvida vi anser den vara solid eller ej.

Hur tolkar du H och Fs förhör?
Nedan ett svar till Zurfaren, innehållande Notknapparen och Reviews referenser:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-06-11, 09:56
Medlem
Citat:
Det är väl en viktig sund fundering
Hur ska det gå för M om hon bor kvar i Vetlanda och hur hennes föräldrar hanterar det hela

För vem? För er?

Hittar inte någon juridisk punkt värd att lyfta i de frågorna.
Citera
2023-06-11, 10:01
Medlem
Citat:
Det som slår mig när det pratas mobbing
att M var mobbad
är att det här stora gänget Vetlanda ungdomar som är förhörda och som festade en hel del med både J och M har inte sagt något negativt om M hudfärg eller att hon va typ knäppt annorlunda pga hennes diagnoser
Jag tänkte på det redan när jag läste fup förhören
Som jag ser det utifrån förhören så acepterades M och ingen betedde sig illa mot henne
hon fick vara med och var acepterad
ingen av dem mobbade henne
så var M mobbad så kanske det var i småskolan/skolan och gick hon i specialskola så hade säkert även de barnen problem och kan ha vart stökiga vilket inte är ovanligt
att de har ett språkbruk med fula ord till varann
Sen tänker jag på berättelserna om M hur illa hon uppförde sig mot lagkamrater i idrotten
så hon var inte alltid så snäll själv och behandlade andra dåligt ibland och då blir man inte så poppis
När det handlar om mobbing så kan föräldrar inte alltid se vad deras egna barn gör
och i M fall så kanske det är lättare att ta till att barnen var dumma mot henne för att hon är svart och kanske blundade för att det kanske berodde på andra faktorer som att tex M inte alltid var snäll
Vem vet?
Mobbing är aldrig ok mot någon men var verkligen M mobbad eller betedde hon sig också illa?

Mycket mobbning/utanförskap upphörde nog när hon började hänga med coola snygga Johanna.
Citera
2023-06-11, 10:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det ska bli intressant att höra hur GW tänker lägga upp det nu inför svenska folket.

Ska han fortsätta att mörka att MH hållit tyst i häktet under ett antal veckor när stackars TT låg inne i skogen?

Tänker han berätta att MH hade mycket uppgifter att berätta om sin kompis?

Förstår egentligen inte varför han ska fara till Vetlanda, han har ju redan sagt att han tänkt på detta fall ett antal hundra timmar och har en ganska klar bild om hur det gått till.

Spännande!

Han kommer säkerligen inte att göra detta till en personlig vendetta emot Maja, nej, som vissa i tråden. Han kommer förmodligen inte heller att ägna särskilt mycket, om någon, tid på vad som skett efter de häktades. Han har samma agenda som vissa av oss i tråden, att förstå vad som hände och varför det hände.
Citera
2023-06-11, 10:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Mycket mobbning/utanförskap upphörde nog när hon började hänga med coola snygga Johanna.

Ja, där fick hon nog både ett sammanhang och "beskydd". Inte undra på att hon gjorde detsamma för Johanna och att det tog lång tid att få henne att inse Johannas verkliga jag. Där kan nog, precis som hos en del i tråden, finnas en hel del förnekelse.
Citera
2023-06-11, 10:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
att M var mobbad
är att det här stora gänget Vetlanda ungdomar som är förhörda och som festade en hel del med både J och M har inte sagt något negativt om M hudfärg eller att hon va typ knäppt annorlunda pga hennes diagnoser
Som jag ser det utifrån förhören så acepterades M och ingen betedde sig illa mot henne
så var M mobbad så kanske det var i småskolan/skolan och gick hon i specialskola så hade säkert även de barnen problem och kan ha vart stökiga vilket inte är ovanligt
Sen tänker jag på berättelserna om M hur illa hon uppförde sig mot lagkamrater i idrotten
så hon var inte alltid så snäll själv och behandlade andra dåligt ibland och då blir man inte så poppis
När det handlar om mobbing så kan föräldrar inte alltid se vad deras egna barn gör
och i M fall så kanske det är lättare att ta till att barnen var dumma mot henne för att hon är svart och kanske blundade för att det kanske berodde på andra faktorer som att tex M inte alltid var snäll
Vem vet?
Mobbing är aldrig ok mot någon men var verkligen M mobbad eller betedde hon sig också illa?
Jag uppfattade det att det var i skolan innan specialskolan hon var mobbad. Mobbing kan vara många saker, som utfrysning, psykisk, fysisk.
Hennes diagnos gör så att hon har svårt med kompisrelationer, de förstår inte henne, hon förstår inte dom, särskilt i yngre ålder.
Barn (särskilt tjejer) i låg och mellanstadiet ÄR elaka mot varandra, ofta i grupp mot en.
Skulle man fråga hennes gamla klasskompisar idag skulle de säkert säga att hon var annorlunda, hon sa och gjorde konstiga saker m.m
De skulle säkert inte se sig som mobbare men även små ord kan svida hårt för en som har svårt med det sociala samspelet.

Att hon blev hemmasittare tyder mer på att hon kände sig mobbad och utfryst än att hon var den som mobbade, sen behöver själva mobbingen inte vara "så grov" men för henne var den det.
Citera
2023-06-11, 10:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag ser det har det stor betydelse hur mycket var och en visste ang JJ (under hur lång tid).
Vi har olika syn på dess betydelse.

Pojkvännen gick fortfarande med vetskapen om begångna brott efter förhållandets slut. Vad som förenar M och F är att de båda är rädda för J och det är just det underliggande hotet från J:s sida som gör att M väljer att agera på ett visst sätt under mordnatten, som jag ser det.

Filip: "Samma varför jag var så lugn mot henne i förhållandet. Så hon inte skulle göra något mot mig.
Som person är jag lugn, men extra lugn mot henne."
"Jag känner mig korkad att jag inte stod emot. Jag vet inte varför, måste varit att jag var rädd
eller något. Jag vet att det var fel. Men jag sa inte ifrån mot henne."

Citat:
Som jag förstår det så hade M mycket mer vetskap och under längre tid. Dessutom var hon närvarande vid ett flertal tillfällen (större orsak att anmäla JJ).
Visst satt hon inne med fler detaljer. Men faktum är fortfarande att ingen annan heller anmälde.
M var med sina 17 år, yngre än de övriga.
Citat:
Många av JJs kompisar hade väl valt att inte umgås med henne längre... MH valde en annan väg trots vad hon hade kännedom om.
J hade flera ´pleasers´ (jmfr med ´flying monkeys´) som en av hennes kk uttryckte det, i sin omgivning. J hade kompisar som i likhet med M höll sig väl med henne för att slippa förarga. Även om M var den som stod närmast och försvarade J för det mesta för att dämpa henne så att hon fick som hon ville, det var lugnast så.
Citat:
Det var MH som var i lgh mordnatten (medhjälpare eller ej), såg liket, hjälpte till att få liket ut i skogen, träffade JJ på kvällen för att "prata ihop" sig. Dessutom håller tyst i flertalet veckor under sina förhör. Har svårt att se ett sådant betéende från någon som är oskyldig. Där och då borde hon ju inte vara rädd för JJ längre, om något borde hon förstått att JJ skulle bli inlåst under en lång tid.
M är heller inte oskyldig; hon bar ut en kropp tillsammans med J.

Gällande detta att hon borde ha förstått att J skulle bli inlåst; här resonerar du utifrån ditt vuxna, mogna jag med utvecklat konsekvenstänk och vetskap om hur rättsväsendet fungerar.
Jämför då med en 18-årig tjej som ligger "klart under genomsnittet" i IQ-test, behöver hjälp med att komma igång med de mest basala bitarna i vardagen, påminnas om att ta medicin, schemaläggning för dagen för att upprätthålla en struktur. Personer med hennes svårigheter ingår i LSS-kretsen; en rättighetslag vi har som erbjuder stöd och service för att tillgodose behov av olika karaktär. Det betyder egentligen bara att hon har sämre förutsättningar, hon behöver mera tid på sig och fler verktyg för att lära.
Det påverkar heller inte känslolivet, däremot förmågan att analysera känslor.

Hon saknar den allmänbildning vi övriga har runt rättsväsendets funktion. För henne är det ingen självklarhet att J kommer att bli inlåst, utan att kunna skada henne eller familjen.
Citera
2023-06-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Din psykologiska analys är som vanligt klarsynt och träffande, har inget att invända.
Alla med någorlunda livserfarenhet och vetskap om att misshandel finns i olika former vars mekanismer långt ifrån alltid är uppenbara för omgivningen, kommer heller inte att motsätta sig likheten i dessas upplevelser, tolkningar och klassiska reaktionsmönster. Tvärtom är både fd pojkvän och M beredda att gå väldigt långt i sitt upprätthållande och döljande av en osund relation tillsammans med J, där båda har anpassat sig till sina respektive roller.
De personlighetsstörda individerna förgiftar och påverkar sina nära och kära på ett nedbrytande sätt; populärvetenskaplig såväl som studielitteratur är tillgänglig för de som sällan uppmärksammar den här typen av relationsmönster i det verkliga livet.

Jag kan garantera att varenda beteendevetare är beredd på att skriva under dina insiktsfulla och ingående förklaringar om drivkrafterna i destruktiva relationer, långt ifrån alltid synbara på ytan.

Jag tror faktiskt att det är uppenbart för de flesta, men att viljan att se M bakom lås och bom väger tyngre?

När skribenter som du gör entré och börjar ifrågasätta en stark övertygelse - dessutom ur ett objektivt perspektiv och med uppgifter ur FUP - så ökar istället motståndet och man söker sig till sitt eget lag där ett flockbeteende med bekräftelsebehov inte sällan tar över, samtidigt som självständiga tankebanor får ge vika för grupptänkandet. En parallell är sociala medier där man efter hand upprättar personliga relationer och sedan gör allt för att hålla sig till gruppens gemensamma outtalade och uttalade regler där minsta avvikelse eller ifrågasättande uppfattas som ett hot mot de gemensamma uppfattningarna. En annan är kärleksrelationer där ett par anpassar sig till varandras värderingar för att behålla relationen intakt - ett sätt att undvika konflikter och obehag.
Det är ett faktum. Här finns gott om både narcissistiska och psykopatiska drag; en grupp som har en unik förmåga att förvrida huvudet på sin omgivning genom subtila härskartekniker och en personlighet som är fejkad och anpassningsbar - de sociala kameleonterna.

De söker sig därför, som du vid upprepade tillfällen har påpekat, till empatiska och sårbara individer som är enkla att forma och använda sig av, se ex när J utnyttjar M till att aktivera hennes mobil under tiden hon är ute för att bränna ner hus.
M är känd för att vara omtänksam, snäll och lojal; egenskaper som J drar nytta av i sitt umgänge med M som på kort tid utvecklar ett medberoende där hon hellre försvarar J än att konfrontera en extremt dominant person för det kommer ofrånkomligen leda till konsekvenser, något som M ganska snart blir varse om. Men J fyller upp en tomhet, en saknad och en innerlig längtan efter att bli sedd och accepterad; narcissisten i J upphöjer henne, samtidigt som hon skaffar sig fullständig kontroll över sin tjänarinna; "behandla mig på rätt sätt så slipper du med utsättas." Det är den skarpa undertonen som förmedlas.
Läser man FUP alltför flyktigt så missar man också skillnaden i M:s inre liv och process visavi vad hon till en början försöker dölja för FL.

Nedan en jämförelse av J:s ex ord och M:s ord:

J:s ex:[i]

M: "Eh, rädd för henne och ja, ja hon har ju liksom, eh, ja men på dom andra grejerna med att bränna inne sitt ex och Toves familj och det också, hon har ju velat att jag, att jag ska vara med på det. Och ja, när det skulle hända då men jag har ju liksom sagt nej och verkligen, eh, ja men försökt att hålla, jag har liksom inte velat vara inblandad i det där och problemet är med Johanna att hon, eh, när hon har bestämt sig för någonting, eh, så det spelar liksom ingen roll vad man säger till henne. Eh, och om man försöker göra liksom mer och tydligare motstånd och verkligen säga ifrån så, så kommer hon, eh, ja så skulle hon bli arg på mig istället och ja, eh, om, alltså om hon blir riktigt arg och inte skulle vilja vara vän med mig längre så vet jag ju att, eh, hon skulle försöka skada, skada mig eller och min familj."

Ur förhör:M: Ja, alltså jag antar att hon har litat på mig så pass mycket och att jag, eh, inte skulle våga säga någonting om det för att, ja men hon har ju sagt att jag också kommer råka illa ut i så fall.
F: Och på vilket sätt skulle du råka illa ut i så fall?
M: Ja, jag tänker väl mer, eh, alltså det, alltså det jag har tänkt först och främst är väl mer alltså att jag också kommer, att jag kommer bli straffad för det rent, ja men sitta i fängelse och så vidare. Eh, men sen så, alltså tanken har ju slagit mig också att ja men att hon kommer, eh, döda mig och min familj på något sätt. Ja.
F: Okej. När hade du en sådan tanke menar du?
M: Alltså den har väl varit under alltså större delen av våran ja vänskapsrelation så underliggande men sen så har det har förstärkts liksom ibland men jag har liksom försökt sopa det under mattan och så.

M:"...då var det att jag och Johanna, eh, åkte ut och skulle tälta i skogen och hon berättar då att hon hade tänkt ja att bränna inne Hampus då och hon ville att jag ska vara med då också men jag sa nej, nej absolut inte och då blev det istället att jag var kvar ute i skogen helt enkelt och hade Johannas mobil."
M:...vi planerade att vi skulle sova över i gäststugan hemma hos Johannas pappa och så där och då hade hon planerat att hon skulle på natten åka ut och ja bränna ner, eh, ja bränna inne Julia och hennes familj ja där de bor då på landet. Eh, men, och då ville hon ju också att jag skulle följa med och en massa ja men då var det verkligen så här du ska följa med på detta och jag ville självklart inte."
M: "Ja men jag sa, eh, att ja, jag sa ju att jag inte, eh, alltså jag kommer inte ihåg exakt vad jag sa men att jag inte kunde i alla fall, att jag var tvungen liksom att gå upp tidigt nästa dag eller nåt sånt."

- Varför skuldbelägger ingen J:s fd pojkvän som visste om branden och sprejandet av bilen? Han är ju dessutom neurotypisk med genomsnittlig intelligens. Dessutom äldre än M.

Att vänner och bekanta påverkas av sin omgivning sker mer eller mindre hela tiden. Men ni har i flertal inlägg jämfört J och M s relation med ett partnerskap där mannen psykiskt misshandlat kvinnan. Men vart finns bevisen för att J misshandlat och utnyttjat M? Vart finns bevisen för att J tvingat M göra någonting mot sin egen vilja? Nu har jag inte tillgång till domen, men där togs väl upp att J inte påverkat M till den grad att den behövde beaktas? Finns helt enkelt inga bevis på att J tvingat M till någonting.

Förhörsledarna, läkaren och hennes advokat har till skillnad från oss i tråden spenderat hundratals timmar med att lära känna henne och få svar på vad som hänt. Inte ens hennes egen advokat har väl lagt fram detta som en förmildrande omständighet?

Jag har nämnt flera tydliga tecken på att M är empatistörd. Eran förklaring till dessa tecken har varit att hon vid tillfället inte haft tillgång till sina känslor (men skratta kunde hon). Att hon varit traumatiserad, att J har hjärntvättat henne, att hon haft minnesförlust. Detta motsägs av läkaren som utförde P7 an.

Bara för att J är psykopat och narcissist betyder inte att M är ett offer för denne. Men facit i hand verkar dom haft mycket gemensamt och trivts i varandras sällskap. Jag kan nämna mängder av dubbelmördare där båda varit störda och gemensamt och i samförstånd begått vidriga handlingar. Precis det åklagaren menar har hänt här.
Citera
2023-06-11, 10:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hur många månader förhållandet varade hör kanske inte till saken; F - en arbetande ung man - visste om branden och sprejandet av bilen under tiden han var ihop med J, men lät bli att gå vidare med sin vetskap pga rädsla för J . - Känns det igen? Både han och M var införstådda med att man aldrig gick emot J, utan hämndattacker tillbaka.
Fler än F visste om branden - ingen anmälde J.
Det är ingen som försvarar att J kom undan, men det är så verkligheten ser ut; alla ungdomar, M ett par år yngre, anmäler inte per automatik eller berättar för sina föräldrar.
Sedan kan man förfäras hur mycket som helst om man enbart är ute efter att skuldbelägga och dissekera M:s tillkortakommanden. Utan att det leder diskussionen vidare.
J är inte en vanlig tjej och kompisar runt omkring henne försökte på olika sätt undvika att förarga henne. Läser du vittnesmålen, så förtydligas bilden av J.

M berättade allt om bränderna till sist, det enda som är av betydelse.
Vi skäller varken på våra barn eller vuxna i vår närhet när de tar mod till sig och öppnar upp. Vi ger istället en stödjande och bekräftande respons; "så bra att du berättar!"
Nu kommer säkert folk att säga att det inte går att jämföras men det ger en inblick i hur rädsla kan tas.
Vittnen!
Folk vågar inte vittna längre för de är rädda för sitt EGNA och sin FAMILJS liv, folk kan veta exakt hur ett mord gått till, de kan ha sett exakt allt, de kan vara vänner till mördaren men de VÅGAR INTE berätta för de vet vad som kan hända då.
Här tänker de inte på att offrets anhöriga vill ha svar på alla frågor.

Johannas kompisar visste vad som kunde hända om man gick emot henne.
Citera
2023-06-11, 10:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
att M var mobbad
Vem vet?

Vilka är det som har berättat om hur illa Maja betedde sig mot andra på handbollen? Och vad exakt rörde det sig om? Hur många "berättelser" handlar det om?

Jag minns en som hade hört något ryktesvägen, men ej själv sett något. Och en som berättade att Maja tvärtom alltid försökte var uppmuntrande mot andra när det gick sämre (eller liknande).

Tillägg:

A 153/580
Förhör I*da:
"Vad vet I*da om Johanna och Maja?
I*da berättar att hon bara hört att Johanna och Maja är tjafsiga. I*da har även hört att Maja
misskött sig inom idrotten, både fotboll och handboll, typ varit fysisk ful och tuff på plan. I*da
har inte upplevt det själv utan bara hört på ryktesväg.
"

/658
Förhör S*tina:
(En incident där någon knuffade Maja)
"Maja har inte blivit så arg inom handbollen som hon blev på Nöjet. Det var inte likt Maja."

/786
"Har du någon uppfattning om Maja?
Jag var med när hon spelade handboll med min syster. Hon var väldigt snäll och peppande
lagspelare. Och när jag träffade henne på festen så var hon snäll.
"

Förhör Maja:
/1131
"M: Eh, kompisar och så har det varit. Det har varit svårt. Jag har svårt att förstå människor
och så där och integrerar med andra människor. Eh, jag har ju ändå haft ja men vänner kan
man ju säga ändå både i skolan och utanför då med mina fritidsintressen. Eh, men jag har
också. Jag har varit utfrusen mycket också under, ja under min uppväxt. Det var därför jag
slutade med fotboll och handboll på grund av det och ja.
F: Mmm. Jag förstod ju då att du hade vänner genom eller jag du hade kompisar i idrotten
men du blev utfrusen? Var det därför du slutade med det?
M: Mmm.
F: Men har du haft några nära vänner om man säger under uppväxten?
M: Nej inte under uppväxten så utan det var när jag började på Comeback
"
Senast redigerad av notknapparen 2023-06-11 kl. 11:32. Anledning: tillägg
Citera
2023-06-11, 11:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det här är rakt igenom ett fullständigt bisarrt inlägg, men det fetade gränsar till sinnessvagt. Vi tror att MH är skyldig därför att ALLT pekar på att hon är det. Diskussionen borde handla om huruvida bevisningen är tillräcklig, inte om huruvida MH legat och sovit sig genom ett mord och att JJ släpat en kropp ut i ett förråd och tillbaka utan anledning. Trams är vad det är allt detta, men tyvärr är ni så jävla envisa i ert försvar av en uppenbar mördare att vi vettiga skribenter inte orkar tjafsa till slut.

Jag har väl i flera inlägg diskuterat om bevisningen, men det betyder ju inte att det är det enda vi kan diskutera i tråden?

Att kalla andra för utvecklingsstörda, och såga allt i andras inlägg som bisarrt och trams är inte en diskussion. Det för inte disussionen vidare och tillför inte tråden något nytt. Det är också väldigt nedsättande.

Att du ser Maja som skyldig, borde du istället argumentera för utifrån hur du ser på bevisningen.
Senast redigerad av notknapparen 2023-06-11 kl. 11:58. Anledning: stavfel
Citera
2023-06-11, 11:17
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att vänner och bekanta påverkas av sin omgivning sker mer eller mindre hela tiden. Men ni har i flertal inlägg jämfört J och M s relation med ett partnerskap där mannen psykiskt misshandlat kvinnan. Men vart finns bevisen för att J misshandlat och utnyttjat M? Vart finns bevisen för att J tvingat M göra någonting mot sin egen vilja? Nu har jag inte tillgång till domen, men där togs väl upp att J inte påverkat M till den grad att den behövde beaktas? Finns helt enkelt inga bevis på att J tvingat M till någonting.

Förhörsledarna, läkaren och hennes advokat har till skillnad från oss i tråden spenderat hundratals timmar med att lära känna henne och få svar på vad som hänt. Inte ens hennes egen advokat har väl lagt fram detta som en förmildrande omständighet?

Jag har nämnt flera tydliga tecken på att M är empatistörd. Eran förklaring till dessa tecken har varit att hon vid tillfället inte haft tillgång till sina känslor (men skratta kunde hon). Att hon varit traumatiserad, att J har hjärntvättat henne, att hon haft minnesförlust. Detta motsägs av läkaren som utförde P7 an.

Bara för att J är psykopat och narcissist betyder inte att M är ett offer för denne. Men facit i hand verkar dom haft mycket gemensamt och trivts i varandras sällskap. Jag kan nämna mängder av dubbelmördare där båda varit störda och gemensamt och i samförstånd begått vidriga handlingar. Precis det åklagaren menar har hänt här.
Håller helt med dig här. Det finns inga indikationer alls på att Maja skulle ha blivit psykiskt misshandlad eller uttnyttjad av Johanna och det går inte att jämföra deras relation med en destruktiv parrelation, det är inte jämförbart.
Dessa två har helt enkelt klickat eftersom de haft så mycket gemensamt.
Det där med avsaknad av empati hos båda tycker jag är tydligt efter allt som hittills framkommit.

Tråden har tyvärr blivit utsatt för kapning av en klick som vill diskutera Majas oskuld och till slut kommer tråden att dö ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in