Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Majas coach som blev ett sånt stöd för henne, extrapappa. att han t o m fick följa med Maja till BUP på föräldrarnas önskan nämner mobbning. Syftet var ta reda på varför hon hade så mycket ångest (15). Även pappan nämner mobbning t ex när hon började på gymnasiet efter Komback så mötte hon sina gamla mobbare igen. Och trivdes därför inte lika bra.
Det som slår mig när det pratas mobbing
att M var mobbad
är att det här stora gänget Vetlanda ungdomar som är förhörda och som festade en hel del med både J och M har inte sagt något negativt om M hudfärg eller att hon va typ knäppt annorlunda pga hennes diagnoser
Jag tänkte på det redan när jag läste fup förhören
Som jag ser det utifrån förhören så acepterades M och ingen betedde sig illa mot henne
hon fick vara med och var acepterad
ingen av dem mobbade henne
så var M mobbad så kanske det var i småskolan/skolan och gick hon i specialskola så hade säkert även de barnen problem och kan ha vart stökiga vilket inte är ovanligt
att de har ett språkbruk med fula ord till varann
Sen tänker jag på berättelserna om M hur illa hon uppförde sig mot lagkamrater i idrotten
så hon var inte alltid så snäll själv och behandlade andra dåligt ibland och då blir man inte så poppis
När det handlar om mobbing så kan föräldrar inte alltid se vad deras egna barn gör
och i M fall så kanske det är lättare att ta till att barnen var dumma mot henne för att hon är svart och kanske blundade för att det kanske berodde på andra faktorer som att tex M inte alltid var snäll
Vem vet?
Mobbing är aldrig ok mot någon men var verkligen M mobbad eller betedde hon sig också illa?