Citat:
Ursprungligen postat av
Pythia_88
Flashmaner, jag har länge väntat på att du skulle lägga detta kort, och nu iigger det på bordet- jag förstår vart du vill komma med ditt svar till Reviews. Lite onödigt att dra in hudfärg i diskussionen. Men du kanske vill provocera?
Du har väntat på att jag skulle "lägga detta kort". Intressant, då har du alltså sett Majas hudfärg som grund för hatet i tråden, men bara väntat på att någon annan "skulle lägga detta kort". Och genast tar du chansen att lyfta saken.
Tja, det var väl väntat då.
Du kunde ju valt att ge en alternativ förklaring till Reviews fråga, men du hade kanske ingen, för du hade ju redan samma svar som jag gav. Istället valde du att "nappa" på vad du själv kallar för att "provocera". Det säger en hel del mer om dig, än om mig. Du känner dig uppenbarligen träffad.
Men nej, jag gav bara det mest uppenbara svaret på Reviews fråga. Ockhams rakkniv.
För det är ju som Reviews säger, det som vissa i tråden ideligen anklagar Maja för, kan också många andra anklagas för, men det är alltid bara Maja som utsätts för hetsjakten. Många är de öknamn hon fått i tråden, n-ordet i olika former har använts otaliga gånger. Så att påstå att det är jag som drar in hudfärg i diskussionen, det är extremt lågt!