2023-06-11, 00:05
Medlem
LemPicas avatar
Roligt att just den användaren anmärker på någon annans intelligens.

Det står klart även för en blind dövstum med en halt hjärncell att Maja är medskyldig till mordet på Tove.
Tack gud att rätten också insåg detta.
Nu håller vi tummarna för att hon blir dömd även vid nästa rättegång.

Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det finns inget som pekar på det och ändå dömdes hon 🤦‍♀️ Du skriver precis samma saker om och om igen. Försöker du intala dig själv att det är så?
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
]- Varför skuldbelägger ingen J:s fd pojkvän som visste om branden och sprejandet av bilen? Han är ju dessutom neurotypisk med genomsnittlig intelligens. Dessutom äldre än M.[/u]

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag tror svaret ligger i hans hudfärg. Men det är bara vad jag tror.

Flashmaner, jag har länge väntat på att du skulle lägga detta kort, och nu iigger det på bordet- jag förstår vart du vill komma med ditt svar till Reviews. Lite onödigt att dra in hudfärg i diskussionen. Men du kanske vill provocera?
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Precis. Johanna odlade Majas vänskap i två år för att just den här kvällen utnyttja henne för mord. För enligt Maja själv så har ju inte Johanna utnyttjat henne tidigare för att medverka i några gärningar. Så psykopaten har gjort allt själv fram till den här kvällen. Det måste man ju tycka är märkligt ändå, när psykopaten enbart velat ha Maja som en lydig slav. Varför har hon inte tidigare begärt medverkan av Maja?

Era fantasier går inte ihop logiskt.

Logik?

Återigen gör du ett misstag, denna gång möjligen inte ett freudianskt dock.
Men du kan inte utgå från logik när du skall bedöma en psykopats gärningar. Det tycker jag nog faktiskt att du borde ha insett vid detta laget.

Fantasier?

Ja så klart, lever man i fablernas värld, då framstår ju den verkliga som en fantasi.

Hon har vad jag förstår begärt medverkan av Maja "varje" gång, men Maja har vägrat, varje gång. Det fanns en gräns även för Maja.

Denna gången varken behövde eller kunde Maja vägra, för hon låg och sov.

Men eftersom Johanna alltid velat ha sin hantlangare med sig på sina illdåd, så vävde hon till sist in Maja i berättelsen. Det var så nära Johanna kunde komma sin önskan.
Citera
2023-06-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är säkert J som flyttade runt på Ms telefon, samma sak med det SMS som J skickade till M när hon var på donken, det är säkert som amen i kyrkan att J svarade i Ms telefon till sej själv, För det vet ju både du och jag att M är oskyldig som en brud. Jag börjar till och med att tvivla på att M var med och dumpade kroppen.

Jag börjar tro att hon inte ens var med in i lägenheten. Hon vart nog direkt visad till förrådet där hon sussade gott ovetande om allt som hände i lägenheten. Stackaren vart helt insnärjd i denna komplott
Citera
2023-06-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Flashmaner, jag har länge väntat på att du skulle lägga detta kort, och nu iigger det på bordet- jag förstår vart du vill komma med ditt svar till Reviews. Lite onödigt att dra in hudfärg i diskussionen. Men du kanske vill provocera?

Inte vill flash provocera. Det är ju tack vare den personens skarpa intelligens, bra argument och trevliga inlägg som hela tråden lyfts. Skönt med personer som verkligen har huvudet på skaft och har förstått att allt detta är en komplott som t.o.m. tingsrätten är med i mot en stackars oskyldig flickstackare som helt omedvetet hamnat i klorna på ett monster som hjärntvättat bort alla hjärnceller från henne.
Citera
2023-06-11, 00:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det finns inget som pekar på det och ändå dömdes hon

Av en tingsrätt som hittade på sina egna bevis, så till den milda grad att de blev omöjliga, och domaren efteråt fick pudla i radio.

Det måste ha varit det mest pinsamma en domare i en svensk domstol någonsin utsatt sig själv för. Men det blev en fin bekräftelse på att det inte finns någonting som pekar på att Maja är en mördare.
Citera
2023-06-11, 00:21
Avslutad
Citat:
Logik?

Men du kan inte utgå från logik när du skall bedöma en psykopats gärningar. Det tycker jag nog faktiskt att du borde ha insett vid detta laget.

Fantasier?

Ja så klart, lever man i fablernas värld, då framstår ju den verkliga som en fantasi.

Hon har vad jag förstår begärt medverkan av Maja "varje" gång, men Maja har vägrat, varje gång. Det fanns en gräns även för Maja.

Men eftersom Johanna alltid velat ha sin hantlangare med sig på sina illdåd, så vävde hon till sist in Maja i berättelsen. Det var så nära Johanna kunde komma sin önskan.
Haha. Vad skulle Johanna med Maja till, om hon vägrade delta i hennes gärningar? Menar du att Johanna bidade sin tid i två år för att till sist kunna lura in Maja i kriminalitet? Motivet till mordet på Tove kanske är att Johanna äntligen kunde sätta Maja i klistret?

Haha! Återigen, ni är helt galna i den här sekten.
Citera
2023-06-11, 00:24
Medlem
Citat:
Av en tingsrätt som hittade på sina egna bevis, så till den milda grad att de blev omöjliga, och domaren efteråt fick pudla i radio.

Det måste ha varit det mest pinsamma en domare i en svensk domstol någonsin utsatt sig själv för. Men det blev en fin bekräftelse på att det inte finns någonting som pekar på att Maja är en mördare.

Hoppas du överlever när M blir dömd i hovrätten med men det är väl ännu en rättskandal 😂
Citera
2023-06-11, 00:24
Medlem
Citat:
Logik?

Fantasier?

Jag är inte juridiskt kunnig men om en person uppmanar en annan att begå ett brott kan det vara stämpling?
Citera
2023-06-11, 00:25
Medlem
LemPicas avatar
Man kan nästan tro att användaren var på plats.
Hur vet denne annars med säkerhet att Maja sov när Johanna mördade Tove?
Dom enda som verkligen vet är dom som befann sej i lägenheten vid mordtillfället.
Vi andra använder bara logik när vi värderar vad som är troligt eller inte och allra troligast deltog Maja i mordet av Tove.
Var fler på plats borde dom ta sitt ansvar och gå till polisen och berätta vad dom bevittnat.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha. Vad skulle Johanna med Maja till, om hon vägrade delta i hennes gärningar? Menar du att Johanna bidade sin tid i två år för att till sist kunna lura in Maja i kriminalitet? Motivet till mordet på Tove kanske är att Johanna äntligen kunde sätta Maja i klistret?

Haha! Återigen, ni är helt galna i den här sekten.
Citera
2023-06-11, 00:28
Medlem
Citat:

Det hör väl inte till vanligheterna att en domare blir inbjudan till studio ett i P1 för att förklara sin dom, eller i alla fall inte att hen väljer att tacka ja till intervjun. Den bör han ångra.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-06-11 kl. 00:58.
Citera
2023-06-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Roligt att just den användaren anmärker på någon annans intelligens.

Det står klart även för en blind dövstum med en halt hjärncell att Maja är medskyldig till mordet på Tove.
Tack gud att rätten också insåg detta.
Nu håller vi tummarna för att hon blir dömd även vid nästa rättegång.
Ja, helt rätt! Tack för de orden!
Jag fattar inte varför vissa pratar om ” det finns inga bevis ” nu när jag själv fått lära mig om ” indiciekedja ” och omöjligheter osv… att man kan fällas genom allt det så är det förvånande hur dessa personer tror att Maja ( även Gw då, som inte läst en bråkdel av FUP…. Vad är det tex för brottnings match han svamlar om?!?!?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in