2023-06-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagensETC
Man får (enligt lag) göra vad man vill (enligt lagstiftningen) med sådant man är juridisk ägare av. Japp, det är sant! Men det innebär inte att man bör göra det, om man är rädd om sitt eget liv och hälsa. Om en för mig okänd senil gubbe utan anledning testamenterar mig sitt livs besparingar så är det klart jag blir glad, men visar det sig att den senila gubben hade tre söner så inser jag ju att det skett ett missförstånd och egendomen efter den senila gubben ger jag då tillbaka till de tre sönerna? Detta eftersom jag ÄR EN MÄNNISKA

Många i denna tråd som inte verkar förstå hur det är man är om man är en mänsklig människa. Det är inte så svårt att utskilja en person som har medmänsklighet från personer som inte har det.

Du har helt fel. Om någon senil gubbe hade testamenterat sitt livs besparingar till dig, och det skulle visa sig att han hade tre söner. Då hade du varit tvungen att lämna tillbaka i alla fall minst hälften helt oavsett vad din moral eller ”människa” säger (vad faan det nu betyder.

Eftersom det är så lagen säger! Det är därför vi har lagar och varför dom ser ut just som dom gör.
Citera
2023-06-11, 00:29
Medlem
Citat:
Arvingarna kan gå juridiska vägen bäst de vill, det är ingen som hindrar dem. Ehrenberg blottar vem han är när han inte självmant ger tillbaka huset till familjen när det framkom att det fanns andra arvingar. Men vid sidan av allt det så får nog Ehrenberg räkna med en och annan tegelsten genom sitt fönster framöver. Det är så man gör mot såna som Ehrenberg.

ETC har ju bara tagit emot en gåva.

Så du menar att alla som tar emot en gåva ska ge tillbaka den när någon dör bara för att att det finns arvingar?

Är det inte lika bra att vi då avskaffar äganderätten och inför ett kommunistisk samhälle. Det verkar ju som om det är det du vill.
Citera
2023-06-11, 00:30
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du har helt fel. Om någon senil gubbe hade testamenterat sitt livs besparingar till dig, och det skulle visa sig att han hade tre söner. Då hade du varit tvungen att lämna tillbaka i alla fall minst hälften helt oavsett vad din moral eller ”människa” säger (vad faan det nu betyder.

Eftersom det är så lagen säger! Det är därför vi har lagar och varför dom ser ut just som dom gör.

Vad ”förvånad” jag blev att min poäng flög långt över ditt huvud.
Citera
2023-06-11, 00:31
Medlem
LemPicas avatar
Det är inte att parasitera.
Och dom har inte gjort fel i juridisk mening vilket är det "barnen" försöker påskina.
"Barnen" gjorde bort sej och nu tror dom att dom har rätt att smutskasta folk till höger och vänster.
Vore bra om dom insåg vad deras rättigheter faktiskt är.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om.man har moral så säger man nej. Men parasiter som man är så tog man och sålde.

Precis i linje med hur ETC tidigare har parasiterat.
Citera
2023-06-11, 00:32
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
ETC har ju bara tagit emot en gåva.

Ja, det kan vi alla göra. Det betyder inte att alla som tar emot gåvor från dementa åldringar beter sig som svin. Karma kommer ta ETC-svinen förr eller senare, hur mycket trams du än skriver i denna flashback-tråd. ETC-svinen förtjänar att få sina hem lemlästade, då de saknar respekt för andras hem.
Citera
2023-06-11, 00:34
Medlem
LemPicas avatar
Vad jag skulle göra är inte topic i tråden.
Hursomhelst skulle jag inte skylla mina egna misstag på andra och anklaga dom offentligt för att ha gjort något fel.
Mina misstag är mina hur surt det än känns.

Citat:
Så hur skulle du göra om en okänd senil gubbe testamenterar sina livs besparingar till dig och så visar det sig att det finns andra arvtagare som stod med i husets ursprungliga ägares testamente? Du skulle ta huset, räcka fuck-you åt stackarna, och peka på något papper att det juridiskt sett faktiskt är ditt hus nu?
Citera
2023-06-11, 00:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Det är inte att parasitera.
Och dom har inte gjort fel i juridisk mening vilket är det "barnen" försöker påskina.
"Barnen" gjorde bort sej och nu tror dom att dom har rätt att smutskasta folk till höger och vänster.
Vore bra om dom insåg vad deras rättigheter faktiskt är.

Moraliskt fel för att gynna sina egna ekonomiska intressen. Parasitera.
Citera
2023-06-11, 00:36
Medlem
DagensETCs avatar
Citat:
Vad jag skulle göra är inte topic i tråden.
Hursomhelst skulle jag inte skylla mina egna misstag på andra och anklaga dom offentligt för att ha gjort något fel.
Mina misstag är mina hur surt det än känns.

Jo, men berätta nu hur skulle du göra? Vara ett svin som Ehrenberg? Eller skulle du ge tillbaka egendomen som den okända dementa gubben testamenterat till dig?

Det kan vara svårt att bedöma andra om man inte är säker på vad man själv skulle göra i samma situation. Jag litar inte på någons åsikt som inte ens klarar av att reflektera över och redogöra för hur de själva skulle ha gjort.
Senast redigerad av DagensETC 2023-06-11 kl. 00:41.
Citera
2023-06-11, 00:38
Medlem
LemPicas avatar
Antingen har man juridisk rätt att göra vad man vill med sina ägodelar eller så har man det inte.
Som det ser ut nu har du fel.
Läs juridik och börja lobba för att ändra lagen om du nu vill att den skall se annorlunda ut.

Citat:
Om.man har moral så säger man nej. Men parasiter som man är så tog man och sålde.

Precis i linje med hur ETC tidigare har parasiterat.
Citera
2023-06-11, 00:42
Medlem
LemPicas avatar
Det är du som kommer dragande med moraliskt fel och det är inte det "barnen" försöker påskina.
Moral är en åsiktsfråga, juridik är inte det.
Hoppas dom lärt sej av sitt misstag i alla fall.

Citat:
Moraliskt fel för att gynna sina egna ekonomiska intressen. Parasitera.
Senast redigerad av LemPica 2023-06-11 kl. 00:46.
Citera
2023-06-11, 00:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Antingen har man juridisk rätt att göra vad man vill med sina ägodelar eller så har man det inte.
Som det ser ut nu har du fel.
Läs juridik och börja lobba för att ändra lagen om du nu vill att den skall se annorlunda ut.

Har man moral så blir juridik inte så prominent. Men vänstern har ingen moral.
Citera
2023-06-11, 00:44
Medlem
Citat:
Jo, men berätta nu hur skulle du göra? Vara ett svin som Ehrenberg? Eller skulle du ge tillbaka egendomen som den okända dementa gubben testamenterat till dig?

Det kan vara svårt att bedöma andra om man inte är säker på vad man själv skulle göra i samma situation. Jag litar inte på någons åsikt som inte ens klarar av att reflektera över och redogöra för hur de själva skulle ha gjort.

Jag vet i alla fall att jag inte skulle ha valt kalla mig Dagens ETC om min (hemliga) mission var att sänka Dagens ETC. Hi hi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in