2023-06-10, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det som kommit fram av skribenter i tråden:

Einar beställde ett mord som han sen inte betalade för. Då mördade de som utförde mordet honom och fick betalt av andra som ville ha honom mördad.

Tack ska du ha.
Citera
2023-06-11, 00:00
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det som kommit fram av skribenter i tråden:

Einar beställde ett mord som han sen inte betalade för. Då mördade de som utförde mordet honom och fick betalt av andra som ville ha honom mördad.

Vet man vem det var?
Citera
2023-06-11, 03:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vet man vem det var?

Ja fast en av två är döda vad jag vet. också dumle då.
Citera
2023-06-11, 09:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ja fast en av två är döda vad jag vet. också dumle då.

Vem var dumle?
Citera
2023-06-11, 09:22
Medlem
Citat:
Vem var dumle?

Personen som sålde Nils till skyttarna genom att ge ut Nils location.
Polisen hittade 3 miljoner i guldtackor hemma hos honom. Troligen betalningen för mordet
Citera
2023-06-11, 09:24
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Polisen hittade 3 miljoner i guldtackor hemma hos honom. Troligen betalningen för mordet

Vad var dumles riktiga namn?
Citera
2023-06-11, 09:25
Medlem
Citat:
Vad var dumles riktiga namn?

Mehdi sachit
Citera
2023-06-11, 09:31
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Mehdi sachit

https://www.expressen.se/nyheter/mehdi-dumle--sachit-skjuten-till--dods-i-rinkeby/

Han antar jag.
Citera
2023-06-11, 12:19
Medlem
Citat:

Knappast att Dumle fått 3 miljoner för att lura Einar i den fällan, tror inte ens han fick 300k.
Citera
2023-06-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Knappast att Dumle fått 3 miljoner för att lura Einar i den fällan, tror inte ens han fick 300k.

Med tanke på att priset på Einar låg runt miljonen låter det högst osannolikt. Jag tror personligen inte att det var Dumle som goade honom heller. Fanns mycket mer pengar att tjäna genom Einar när han nu satsade på musiken
Citera
2023-06-11, 16:41
Medlem
"Wastecrime" får man ju verkligen säga att kidnappningen var. H*val sjunger att det kändes bra att han "vann".
Och vad var priset för denna så kallade vinst? Fängelse, få sin bror och sin vän ihjälskjutna? Och behöva vara orolig konstant för att själv bli mördad och gömma sig resten av sitt liv? Jag skulle inte kalla det att vinna direkt.

Om vi hoppar tillbaka i tiden före kidnappningen. Jag förstår inte hur H*val tänkte där när han deltog i kidnappningen. Han kände ju Nisse. De var vänner och Nisse hjälpte honom. Således borde H ha förstått hur Nisse var som person och att han har en historik av uttalad aggressivitet. Det kan inte direkt ha varit svårt att förutspå att Nisse skulle se det som ett stort svek och därav försöka hämnas på H.

Men som många har sagt tidigare. H kanske inte hade något annat val än att delta i kidnappningen. Han kan ha blivit tvingad. Men en sak kan man konstatera. Hade H inte deltagit så hade hans liv sett annorlunda ut, till det bättre. Han hade kunnat tjäna betydligt mer pengar på att samarbeta med Nisse och fortsätta göra musik med honom, än vad han fick för att delta i kidnappningen.
Vad man kan se i videos från före kidnappningen, instaLives och sånt så verkar Nisse vara stolt över H och vill verkligen att det skulle gå bra för honom. Jag får känslan av att Nisse betraktade H som en riktigt bra vän och därför kanske sveket blev ett så hårt slag för Nisse.
Citera
2023-06-11, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Jag tror mycket väl han kan smugglat in en mobil, bestältt ett mord och fått de utfört samt facetime. Du snacka som de omöjligt va menar du det är jätte möjligt det är exakt så jag tror de gått till. Varför skulle de inte gå? Pengar kan göra allt de där o lite till. Och ja haval hotar säkert han känner sig tuff efter att lyckades få till ett mord. Men alla gangstrar hotar höger vänster.

Vem som helst kan göra de där. Jag lovar dig om min bror blev dödad jag hade gjort samma sak och haval är smart det därför han är en lyckad artist. Han har en bra hjärna. Har du hört havals låtar? Han älskar sin bror. Att han inte skulle hämnas är någonting som är OMÖJLIGT.
Hahahaha du ser inte poängen. Einar dödade aldrig Havals bror. Han bullshittar i hans låt för streams. HH utförde mordet och nån annan beställde mordet. Einar blev mördad och Haval gör samma sak. Han bullshittar för streams. Han har varken beställt eller utfört ett enda mord i sitt liv och dom som har koll vet också det.

Einar har inte dödat Havals bror, Haval har inte dödat Einar.
Einar och Haval hatar varann och Einar hånade Havals bror och Haval hånade Einar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in