2023-06-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0ssaMu
Haval är inget mer än en orm från söderort. Han är inte bakom mordet på einar hahhaha han gillar att prata mycket bara. Är han kriminell? Ja, men inte på den nivån folk tror. Haval är rätt känd för att hota folk fram och tillbaka, men i slutändan blir det han själv som drabbas. T.ex när han hotade sin producent och dree low från finkan. En dag efter hotet mot dree och hans producent (manny flaco) är hans management ute på Havals instagram och ber om ursäkt till alla han hotat. Samma med situationen med Dani M. Dani plockade ner voi av respekt, Haval lekte tuff och gick runt och sa att han tog ner låten för att han gillar att styra och ställa. Dani lägger upp låten igen, vad händer? Inget. Haval gör inget tillbaka. Han håller käften som den mus han är

Tror du verkligen att han smugglat in en mobil, beställt ett mord och fått det utfört samt sett på facetime när einar blev skjuten?

Han är inget mer än en rappare...
Jag tror mycket väl han kan smugglat in en mobil, bestältt ett mord och fått de utfört samt facetime. Du snacka som de omöjligt va menar du det är jätte möjligt det är exakt så jag tror de gått till. Varför skulle de inte gå? Pengar kan göra allt de där o lite till. Och ja haval hotar säkert han känner sig tuff efter att lyckades få till ett mord. Men alla gangstrar hotar höger vänster.

Vem som helst kan göra de där. Jag lovar dig om min bror blev dödad jag hade gjort samma sak och haval är smart det därför han är en lyckad artist. Han har en bra hjärna. Har du hört havals låtar? Han älskar sin bror. Att han inte skulle hämnas är någonting som är OMÖJLIGT.
Citera
2023-06-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
Vad heter låten?
Osläppt, ska heta Southside.
Citera
2023-06-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Du behöver inte state the obvious, klart dem gör de. Men att han hittar på han fick en telefon i fängelset o såg nils på facetime sånt gör inte folk det bara pinsamt. De som gjorde mordet kan skämma ut han. Och polisen har redan sagt mördarna pratade med anstiftaren facetime. Det är klart haval kan ljuga. Men på hans rader man kan utläsa om de äkta eller ej o de han säger är äkta.

Klart det kan vara sant. De flesta av oss gissar. Men OM Haval hade varit den som
mördarna pratade med och polisen visste det, då misstänker jag att polisen hade anhållit honom för stämpling till mord då det är rätt solklart OM det nu var Haval de pratade med.

Han kan säkert ha cashat för mordet, det var det säkert flera som gjorde. Men man kan inte ta några rader ur en osläppt låt som bevis på något. Speciellt inte i en genre där allt handlar om att hävda sig.
Citera
2023-06-09, 23:45
Medlem
Citat:
Osläppt, ska heta Southside.
Låten finns på Soundcloud
Citera
2023-06-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry
Klart det kan vara sant. De flesta av oss gissar. Men OM Haval hade varit den som
mördarna pratade med och polisen visste det, då misstänker jag att polisen hade anhållit honom för stämpling till mord då det är rätt solklart OM det nu var Haval de pratade med.

Han kan säkert ha cashat för mordet, det var det säkert flera som gjorde. Men man kan inte ta några rader ur en osläppt låt som bevis på något. Speciellt inte i en genre där allt handlar om att hävda sig.
Nej det är bara i USA och i UK som polisen använder sig utav låttexter. I Sverige är det noll bevisvärde. Polisen vet redan Haval cashat till två sicarios och Dumle. Det går inte bevisa bara. Jag tror säkert flera casha nils och inte bara Haval, men Haval var nog den som ville se nils död mest av alla. Det kan vi vara säkra på. Det är ganska självklart att Nils döda havals bror o Haval hämnades. Vad ska polisen göra. Med alla mord polisen vet vilka som ligger bakom. Det är bara bevis som fattas samma här det går inte bevisa haval betalat osv. Men en sak är säker och det är att Havals låttexter är äkta från hans hjärta. Lyssna på Lojalitet och försök och inte bli berörd de går inte. Hans låtar går rakt i hjärtan för hans sjunger från sitt hjärta. Jag älska Einar men Haval är helt otrolig hans låtar rör min själ som ingen annans.
Citera
2023-06-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0ssaMu
Haval är inget mer än en orm från söderort. Han är inte bakom mordet på einar hahhaha han gillar att prata mycket bara. Är han kriminell? Ja, men inte på den nivån folk tror. Haval är rätt känd för att hota folk fram och tillbaka, men i slutändan blir det han själv som drabbas. T.ex när han hotade sin producent och dree low från finkan. En dag efter hotet mot dree och hans producent (manny flaco) är hans management ute på Havals instagram och ber om ursäkt till alla han hotat. Samma med situationen med Dani M. Dani plockade ner voi av respekt, Haval lekte tuff och gick runt och sa att han tog ner låten för att han gillar att styra och ställa. Dani lägger upp låten igen, vad händer? Inget. Haval gör inget tillbaka. Han håller käften som den mus han är

Tror du verkligen att han smugglat in en mobil, beställt ett mord och fått det utfört samt sett på facetime när einar blev skjuten?

Han är inget mer än en rappare...

Han skrev nåt fult om en annan från bandhagen/skarpnäck i samma brev o fick ångra sig direkt
Citera
2023-06-10, 14:51
Avslutad
Citat:
Nej det är bara i USA och i UK som polisen använder sig utav låttexter. I Sverige är det noll bevisvärde. Polisen vet redan Haval cashat till två sicarios och Dumle. Det går inte bevisa bara. Jag tror säkert flera casha nils och inte bara Haval, men Haval var nog den som ville se nils död mest av alla. Det kan vi vara säkra på. Det är ganska självklart att Nils döda havals bror o Haval hämnades. Vad ska polisen göra. Med alla mord polisen vet vilka som ligger bakom. Det är bara bevis som fattas samma här det går inte bevisa haval betalat osv. Men en sak är säker och det är att Havals låttexter är äkta från hans hjärta. Lyssna på Lojalitet och försök och inte bli berörd de går inte. Hans låtar går rakt i hjärtan för hans sjunger från sitt hjärta. Jag älska Einar men Haval är helt otrolig hans låtar rör min själ som ingen annans.

Haval hade/har väl inga pengar? Han deltog ju i kidnappningen av Einar just för han var pank där och då. Men det kanske löste sig.
Citera
2023-06-10, 16:00
Medlem
Citat:

Att du gillar Havals musik stärker inte direkt några argument om hans delaktighet.

Håller med om att han säkerligen ville se Einar död, och kanske t.o.m betalade för det. men det var många som ville se Einar död, och med betydligt mer kapital (både ekonomiskt och våldskapital) än Haval.

Sen utesluter inte det att han var inblandad, motiv finns det onekligen. Men Haval satt inne, han var (är?) pank och det enda han hade var kontakter, kontakter som ville se Einar död långt innan Dara sköts. Kanske visste Haval om att det skulle hända, kanske att han t.o.m fick se det i sin telefon - men det betyder inte att det var han som beordrade mordet eller var den som betalade för det. Sen har han all anledning att ta på sig det för sin karriärs skull, men det är en annan sak.
Citera
2023-06-10, 20:48
Medlem
Jag tycker att den mest övertygande teorin har kommit från Allchronix och Rodicios. Sammanfattningsvis om jag förstått den rätt; betalning uteblev från mordet av D*ra och därmed bråket på Nosh and Chow. Därefter inkasserades potten på Nisses huvud som betalning. Där Nisses gamla vänner stått för potten men ej för mordet.
Det är sannolikt att deras teori stämmer, tänk er själva: det är två olika användare som gett en mycket detaljerad bild av vad som hänt och varför, där allt är logiskt och har en förklaring. Det enda som jag inte förstår i deras teori är att Snickers saknas. Om nu Snickers inte hade något med mordet att göra. Varför nämner så många honom? Och att han senare blev mördad? Finns dessutom flera användare som säger att mordet på Snickers var en direkt hämnd för Nisse.
Många nämner att Snickers var en av de två som dödade einar. Och Snickers är H*vals vän som jag förstått det (Aw*le). H*val hyllar honom i sin senaste låt Lojalitet där han sjunger att han vill besöka palatset där Aw*le bor.
Så i Rodicios och Allchronix teori verkar allt logiskt förutom hur snickers kommer med i bilden.
Jag har svårt att förstå hur H*val skulle kunna stå för mordet. Många beskriver honom som pank, en del säger springis, vissa fattig och "slajftorsk" rent av. Han satt ju inne dessutom. Och han sjunger i en annan låt att han vill ut och köra för sin bror men dom håller honom häktad.
Om det är som många verkar hävda, att Snickers var en av de två, så har jag svårt att förstå Allchronix/Rodicio teorin. Snickers var nära H*val och varför måste pengar ens ha varit inblandat? Hatet var antagligen starkt mot Nisse efter Dansa låten där han skryter om att han ser "till att din bror ......" Så kanske Snickers och någon till gjorde det, utan pengar.
Citera
2023-06-10, 21:07
Medlem
Citat:

Tycker generellt Havals låtar saknar melodi. Är ytliga och väcker inga känslor alls. Men det kan jag också säga om många rapartister. Nisse hade en känsla för det där som få har. Många av hans låtar har riktiga melodier och flow. Lyssna tex på hans del i Din Låt med Leksell. Det är Nisses del som gör hela låten enligt mig med hans röst och otroliga crescendo decrescendo. Den blev ju också årets låt av en anledning. Men musik är ju just en smaksak.
Citera
2023-06-10, 23:07
Bannlyst
För en äldre svensk som inte hänger med, är det nån här som kan förklara motivet till Einars mord?

Varför ville man ha ihjäl honom?
Citera
2023-06-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
För en äldre svensk som inte hänger med, är det nån här som kan förklara motivet till Einars mord?

Varför ville man ha ihjäl honom?
Det som kommit fram av skribenter i tråden:

Einar beställde ett mord som han sen inte betalade för. Då mördade de som utförde mordet honom och fick betalt av andra som ville ha honom mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in