2023-06-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guest054
Här kommer min tes:
Polisen skiter i kidnappningen (eftersom han inte längre är kidnappad) men blir intresserade av drogerna och sätter span på personer. Det står nåt om HÖK i fupen.

Vad jag minns av FUP så framgår det att initiala "hemliga åtgärder" inleds redan nov/dec (mobil loggning/positionering) samt att den utökas i mitten av januari (avlyssning ?) så polisen borde ha betydligt bättre koll på MGM än vad som framgår av den offentliga FUP:en för människorov.

Citat:
Den anonyma inringaren är antagligen en kompis till Simon som får ta emot bilden (Kushtrims bror enl nån annan i den här tråden).

Ja enligt personer med vetskap om bröderna så framgår det helt klart vem som ringer och begär få vara anonym.

Citat:
Jag tror dom vet då att Lollan är mördad eftersom Mell bryter ihop och sörjer redan innan Missing People ens gjort sitt första (och enda) sök.

Ja vad jag vet så reagerade M*ll extremt starkt redan i januari med bl.a fysiskt våld mot andra.
Kan ju vara bra att veta att hon något år tidigare var L:s flickvän och att de hade fortsatt nära kontakt.
Inget som framgår av FUP eller är möjligt att gissa.
Om någon uppenbarligen vet mer än vad som framgår av offentliga förhör är det M*ll.
Men det finns ju minst en till osläppt FUP...

Citat:
..innan Missing People ens gjort sitt första (och enda) sök.

Enligt en bekant inom MP så har de gjort minst ett (troligen fler) ej öppna sök.
Bl.a området runt Ullna.

Citat:
Hade dom haft span på huset hade det här förmodligen tagit en helt annan vändning och Louise hade inte varit försvunnen. Då hade hon suttit inne för åtminstone grovt narkotikabrott.

Ja högst troligt.
En intressant iakttagelse efter granskning av dagboksbladen för människorovet är att åklagare
ett par dagar före åtalet avskriver allt runt Louise i det ärendet.
Varför det ?

För mig borde det normala vara att endera låta åtalet vila eller föra över hennes del till en annan pågående utredning.
Enda anledning till en avskrivning är att åklagare VET att åtal aldrig kommer väckas.
Hur kan de VETA det ?
Fundera lite på den frågan....
Citera
2023-06-10, 23:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Behöver ju inte ha jätte mkt pengar. Jag har ingen aning om vart hon skulle vara och om man kan knyta henne till något land där hon känner någon eller så. Men de ska väl gå att gömma sig ganska bra i Finland, Norge, Danmark
Tar hon sig bara över till norra delen av Finlan/Norge iofs Sverige så kan hon hålla sig undan rätt enkelt, På rätt ställe så kan du knappt möta en bil eller person på jäkla lågt tid och är du offgrid ingen hittar dig....
Så det behövs väl inte så mycket deg för det hon kan ha sparat / lagt undan och hoppat på en av alla utländska lastbilar norrut genom Sverige och sedan passerat gränsen var det inte är teknisk övervakning av en kamera, Så who knows det är väl en möjlighet lika väl som alla andra ylar om hon är tagen av daga!
Citera
2023-06-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tboy-maha
Vad jag minns av FUP så framgår det att initiala "hemliga åtgärder" inleds redan nov/dec (mobil loggning/positionering) samt att den utökas i mitten av januari (avlyssning ?) så polisen borde ha betydligt bättre koll på MGM än vad som framgår av den offentliga FUP:en för människorov.

Ja enligt personer med vetskap om bröderna så framgår det helt klart vem som ringer och begär få vara anonym.

Ja vad jag vet så reagerade M*ll extremt starkt redan i januari med bl.a fysiskt våld mot andra.
Kan ju vara bra att veta att hon något år tidigare var L:s flickvän och att de hade fortsatt nära kontakt.
Inget som framgår av FUP eller är möjligt att gissa.
Om någon uppenbarligen vet mer än vad som framgår av offentliga förhör är det M*ll.
Men det finns ju minst en till osläppt FUP...

Enligt en bekant inom MP så har de gjort minst ett (troligen fler) ej öppna sök.
Bl.a området runt Ullna.

Ja högst troligt.
En intressant iakttagelse efter granskning av dagboksbladen för människorovet är att åklagare
Varför det ?

För mig borde det normala vara att endera låta åtalet vila eller föra över hennes del till en annan pågående utredning.
Enda anledning till en avskrivning är att åklagare VET att åtal aldrig kommer väckas.
Hur kan de VETA det ?

Vilka var M fysiska emot? Frågan är vad hon vet om Louises försvinnande, polisen kanske borde pressa henne igen på information. M:s flickvän dog hyfsat nyligen hörde jag ryktesvägar och det kan lika gärna vara självmord för det hon visste/vart med om eller mord.. kan M ha något med det att göra.

När det gäller åtalet så antar jag att man inte kunnat förhöra Louise då hon är försvunnen och innan åklagaren ska väcka åtal så måste väl alla som ingår i ärendet förhöras som misstänkta. Jag är inte helt säker men det låter mest troligt.

Vet du vart MP sökt förutom Ullna och vart i Ullna?
Citera
2023-06-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tar hon sig bara över till norra delen av Finlan/Norge iofs Sverige så kan hon hålla sig undan rätt enkelt, På rätt ställe så kan du knappt möta en bil eller person på jäkla lågt tid och är du offgrid ingen hittar dig....
Så det behövs väl inte så mycket deg för det hon kan ha sparat / lagt undan och hoppat på en av alla utländska lastbilar norrut genom Sverige och sedan passerat gränsen var det inte är teknisk övervakning av en kamera, Så who knows det är väl en möjlighet lika väl som alla andra ylar om hon är tagen av daga!
Möjlighet och sannolikhet är olika saker. Du snackar möjligheter jag snackar sannolikheter.
Citera
2023-06-11, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tboy-maha

Ja högst troligt.
Varför det ?

Hur kan de VETA det ?

Var det bara för människorovet hon avskrevs kan det mycket möjligt vara för att BO i varje förhör hävdar att hon inte va med på kidnappningen. Samt att BO hävdar hon är den enda som hjälper honom under tiden dom håller han frihetsberövad och att dom varit goda vänner i många år. Under dom omständigheterna hade det kanske blivit svårt för åklagaren?
Senast redigerad av Splittad 2023-06-11 kl. 02:33.
Citera
2023-06-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xlsjfhwh
Den anonyma inringaren var kushtr1m avdyl1 storebror.

Tack, kurr3 är alltså ku$h' och han storebror är alb@n varvid man kan gissa att det är alb@n som är inringaren som svartmålar S1mon till snuten 2021-11-30 eftersom alb@n/Kus$ har, innan tortyren, hån-ringt S1mon (hatar varandra) med info (indirekt hot) att "Ops" numera vet var S1mon hänger [akt341,s.333]

Några dummar frågor som jag hoppas någon kan svara på

Vilka är "Ops"? Hittar inga referenser...

Vilken anledning goades just K3vin av alla? K3vin är god vän ku$h & indianerna, men vid tiden efter (kanske även innan?) tortyren skuldsatt till dem.

Ku$h goda vän S1m0n N0rd1n säger till polisen (i ett annat ärende ihop med ku$h) att han jobbar med "Dödsbon". Kan det röra sig om upphämtning av lik till/tillgång till en (obevakad) kremationsanläggning? Någon som vet vad han gör med "dödsbon"? Lollan blev stämd av en dam som dog men som hade lämnade in fullmakt till någon dödsbodelägare och denne drog tillbaka anspråket mot Lollan (halvåret innan försvinnandet) - vad handlade det om? (Inte hunnit kika)

Visst beslagtogs en kopia på ett hyreskontrakt för en lgh på Djurö (Värmdö) i L0llans namn? Var det ett stashställe, t ex "Stash 2"? N@thalie som skötte postorderbeställningarna och narkotikabokföringen hade antecknat "Stash 1 (...) och Stash 2 (...), varav 1:an är tortyradressen.

2022-01-09: När L0llan/S1mon kör tillbaka för att hämta n@thalies telefon, på begäran av p0ntus via telefonsamtal ifrån den andra körandes bilen, så tutar hon på 1-2 bilar (enligt polisen) som är på väg till/in på uppfarten till tortyradressen, som då stannar/backar och kör hastigt därifrån bredvid/samtidigt som L0llans bil körglider förbi huset eftersom hon sett polisnärvaro på avstånd från andra hållet. Någon som vet (eller kan spekulera i) vilka som satt i dessa okända bilar? Potentiella stash-rånare, "Ops"?
Citera
2023-06-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manesia
Tack, kurr3 är alltså ku$h' och han storebror är alb@n varvid man kan gissa att det är alb@n som är inringaren som svartmålar S1mon till snuten 2021-11-30 eftersom alb@n/Kus$ har, innan tortyren, hån-ringt S1mon (hatar varandra) med info (indirekt hot) att "Ops" numera vet var S1mon hänger [akt341,s.333]

Vilken anledning goades just K3vin av alla? K3vin är god vän ku$h & indianerna, men vid tiden efter (kanske även innan?) tortyren skuldsatt till dem.

Ku$h goda vän S1m0n N0rd1n säger till polisen (i ett annat ärende ihop med ku$h) att han jobbar med "Dödsbon". Kan det röra sig om upphämtning av lik till/tillgång till en (obevakad) kremationsanläggning? Någon som vet vad han gör med "dödsbon"? Lollan blev stämd av en dam som dog men som hade lämnade in fullmakt till någon dödsbodelägare och denne drog tillbaka anspråket mot Lollan (halvåret innan försvinnandet) - vad handlade det om? (Inte hunnit kika)

Visst beslagtogs en kopia på ett hyreskontrakt för en lgh på Djurö (Värmdö) i L0llans namn? Var det ett stashställe, t ex "Stash 2"? N@thalie som skötte postorderbeställningarna och narkotikabokföringen hade antecknat "Stash 1 (...) och Stash 2 (...), varav 1:an är tortyradressen.

2022-01-09: När L0llan/S1mon kör tillbaka för att hämta n@thalies telefon, på begäran av p0ntus via telefonsamtal ifrån den andra körandes bilen, så tutar hon på 1-2 bilar (enligt polisen) som är på väg till/in på uppfarten till tortyradressen, som då stannar/backar och kör hastigt därifrån bredvid/samtidigt som L0llans bil körglider förbi huset eftersom hon sett polisnärvaro på avstånd från andra hållet. Någon som vet (eller kan spekulera i) vilka som satt i dessa okända bilar? Potentiella stash-rånare, "Ops"?

Att läsa din text gör mig faktiskt vindögd och förvirrad. Nu när jag känner efter så anar jag även en viss depression.
Fascinerande person, frk Wester. Jag tror jag sett fem foton på henne och varje foto liknar inte de andra. De här ögonbrynen hon har, är de äkta eller konstruerade?
Många av mina långpromenader har faktiskt varit sök efter henne. Kårsta, övriga Vallentuna, Täby och Österåker.
Känns sorgligt att fallet inte fått någon lösning.
Citera
2023-06-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo, men de bevisar ju inte att hon inte han fly innan dom fick tag i henne, har de kommit fram hur mkt pengar hon tog ut från bankomaten? Alltså jag dömer inte dom som tror att hon är mördad, absolut inte, alla teorier är öppna så länge ingen vet, men jag har en känsla att hon lever och håller sig gömd nånstans. Och bara för att vissa som är ute efter henne sitter inne på långa fängelsestraff så finns andra som tar över. Så ingen vet hur många som är ute efter henne.

Jag vet inte varför jag har den känslan att hon lever, de brukar jag inte ha. Jag brukar alltid ha i liknande fall att personen är död och begravd nånstans. Men här känns de annorlunda

Du bad om argument och du har fått ett flertal sådana (därtill logiska). Att du har en "känsla" gör liksom inte att vågskålen börjar tippa över åt andra hållet. Teoretiskt sett kan hon ha blivit bortrövad av utomjordingar, men att något KAN ha hänt gör det inte till en lika sannolik förklaring som den mest logiska slutsaten. Självklart kan hon vara vid liv, men utifrån den information som finns tillgänglig finns det tyvärr absolut ingenting som talar för det.

Narkomaner utan tillgångar iscensätter inga perfect escapes. Utöver att de har noll långsiktig planeringsförmåga, måste man förstå att de även saknar den naturliga självbevarelsedrift de flesta av oss andra har. De kan förvisso hålla sig undan i korta perioder, men dyker snart upp till ytan igen då prio 1 alltid är att fixa pengar/droger. Därtill har hon ingen anledning att inte höra av sig till familjen även om hon trycker utomlands. De lär ju knappast gola.

Samma sak med polisen. Som tidigare nämnt finns det absolut ingenting som talar för att de skulle haft incitament att genomföra någon typ av filminspirerad räddningsoperation med fokus på L. Plus att de anhöriga skulle informerats oavsett. Även om ngn med skyddad identitet inte bör ha kontakt med närstående, så vet de iaf att personen är vid liv.

Sist men inte minst vore det rätt uppseendeväckande om Expressen precis gjort en dokumentär med namn och bild på en person som polisen samtidigt gör allt för att gömma. En rutinerad krimjournalist har av naturliga skäl ett tungt kontaktnät inom polisen.

Summa summarum, detta handlar inte om hon lever eller inte, utan om vem som mördade henne och var kroppen finns.
Senast redigerad av Sullen 2023-06-11 kl. 15:50.
Citera
2023-06-11, 16:07
Medlem
Citat:

Stämningsansökan avser hyresskuld om jag minns rätt.

Hyreskontraktet Värmdö var hon på väg till men uthyraren backade ur, skrev hon på ngn fb-sida, där hon försökte hitta nytt boende.

Dom i bilarna är Lollan o Simon i ena. Ev ngn mer. Pontus o Nathalie i den andra. Lollan och Simon åkte sen Pierre E o såg polisens ficklampor i huset. Då ringer Lollan polisen och frågar vad som händer, samt meddelar att hon inte är försvunnen. Står i fup.
Citera
2023-06-11, 17:53
Medlem
Citat:
Stämningsansökan avser hyresskuld om jag minns rätt.

Hyreskontraktet Värmdö var hon på väg till men uthyraren backade ur, skrev hon på ngn fb-sida, där hon försökte hitta nytt boende.

Dom i bilarna är Lollan o Simon i ena. Ev ngn mer. Pontus o Nathalie i den andra. Lollan och Simon åkte sen Pierre E o såg polisens ficklampor i huset. Då ringer Lollan polisen och frågar vad som händer, samt meddelar att hon inte är försvunnen. Står i fup.

Verkar vara fel i min sökindexering av filerna, men jag hittade nu källan till min fråga om de "okända bilarna"

Min fråga gällde alltså vilka det kan tänkas vara i de två okända bilarna som l0llan tutade på. P0ntus, V1ktor & N@thalie satt i den andra bilen som är långt borta, därav ringer de andra bilen (L0llan/S1mon) som ska vända tillbaka för plocka upp N@thalies telefon.

Man tutar inte på någon (dvs påkalla uppmärksamhet) när man försöker fly undan polisen "obemärkt"?

Akt 336, s.104:

Citat:

Polisens avrapporteringspm:

Innan vi hade tagit oss in i bostaden kom det en bil som körde upp på fastigheten men vände
omedelbart och körde därifrån, tillsynes på grund av vår närvaro.
Bilen tutade dessutom på
två andra bilar som möjligen också var på väg till aktuell fastighet men som istället körde
vidare.

Hittade spår av kontraktet i Akt 337 s 101 men inte bilden på det. Tack för info om den där uthyrare som backade ur.
Citera
2023-06-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Att läsa din text gör mig faktiskt vindögd och förvirrad. Nu när jag känner efter så anar jag även en viss depression.
Fascinerande person, frk Wester. Jag tror jag sett fem foton på henne och varje foto liknar inte de andra. De här ögonbrynen hon har, är de äkta eller konstruerade?
Många av mina långpromenader har faktiskt varit sök efter henne. Kårsta, övriga Vallentuna, Täby och Österåker.
Känns sorgligt att fallet inte fått någon lösning.
Ögonbrynen är målades varje dag, med konstnärlig perfektion.
Citera
2023-06-12, 16:50
Medlem
Citat:
Verkar vara fel i min sökindexering av filerna, men jag hittade nu källan till min fråga om de "okända bilarna"

Min fråga gällde alltså vilka det kan tänkas vara i de två okända bilarna som l0llan tutade på. P0ntus, V1ktor & N@thalie satt i den andra bilen som är långt borta, därav ringer de andra bilen (L0llan/S1mon) som ska vända tillbaka för plocka upp N@thalies telefon.

Man tutar inte på någon (dvs påkalla uppmärksamhet) när man försöker fly undan polisen "obemärkt"?

Akt 336, s.104:

Hittade spår av kontraktet i Akt 337 s 101 men inte bilden på det. Tack för info om den där uthyrare som backade ur.

Jag tänkte på det du skrev gällande tutande på bilar. I fupen framgår det att flera telefoner fanns i huset. Kan det vara så att dom inte hade någon telefon och behövde tuta? Om det var 3 bilar totalt kan det vara S och L i en bil, sedan P och V i en bilen. Det fanns andra som också var i huset tex hon den unga tjejen som också var misstänkt och dömdes i rättegången. Kan Ps flickvän också vart där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in