Citat:
Vad jag minns av FUP så framgår det att initiala "hemliga åtgärder" inleds redan nov/dec (mobil loggning/positionering) samt att den utökas i mitten av januari (avlyssning ?) så polisen borde ha betydligt bättre koll på MGM än vad som framgår av den offentliga FUP:en för människorov.
Citat:
Ja enligt personer med vetskap om bröderna så framgår det helt klart vem som ringer och begär få vara anonym.
Citat:
Ja vad jag vet så reagerade M*ll extremt starkt redan i januari med bl.a fysiskt våld mot andra.
Kan ju vara bra att veta att hon något år tidigare var L:s flickvän och att de hade fortsatt nära kontakt.
Inget som framgår av FUP eller är möjligt att gissa.
Om någon uppenbarligen vet mer än vad som framgår av offentliga förhör är det M*ll.
Men det finns ju minst en till osläppt FUP...
Citat:
Enligt en bekant inom MP så har de gjort minst ett (troligen fler) ej öppna sök.
Bl.a området runt Ullna.
Citat:
Ja högst troligt.
En intressant iakttagelse efter granskning av dagboksbladen för människorovet är att åklagare
ett par dagar före åtalet avskriver allt runt Louise i det ärendet.
Varför det ?
För mig borde det normala vara att endera låta åtalet vila eller föra över hennes del till en annan pågående utredning.
Enda anledning till en avskrivning är att åklagare VET att åtal aldrig kommer väckas.
Hur kan de VETA det ?
Fundera lite på den frågan....