2023-06-10, 21:31
Medlem
Jag har lusläst om den avancerade vapenindustrin,

Den nya markminan som slått ut fordon man ser på videos på telegram är sensorstyrd, du kan inte tröska fram den med fordon, den har sensorer som avslöjar minsvepande fordon.

De videos ni ser på telegram på grupper av utslagna fordon, några av dem mintröskade verktyg.

Så ja ryssarna har minor som man inte kan tröska fram.
2023-06-10, 21:45
Medlem
Rimberts avatar
Vi väntar bara på Ukrainas så kallade motoffensiv.
Då kommer vi att meja ner dem till den sista ukraninaren.
2023-06-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Kul att ni ryssrunkare vågar er in på fb idag nu när stora delar av den ryska försvarslinjen kolapsat och ryssland blir överkörda. Det bekräftar till och med rysk statlig tv.
https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1667557853412962305?t=OwaR_Im-Vt2h0A8gJljRYw&s=19
Var inte du en av dom igår som sa att deta inte skulle hända 😂 pinsamt värre att vara ryssrunkare idag

Inte hört talas om att Elon Musk tillåter rysk propaganda på twitter?
2023-06-10, 21:48
Medlem
Rimberts avatar
Ukrania är dödsdömt och kan aldrig vinna detta krig.
Pissmyran Zelensky offrar sitt egna folk i onödan.
Är det 200 000 döda av hans män redan?
Alltmedan den senile Biden och den amerikanska vapenindustrin gnuggar händerna..
Senast redigerad av Rimbert 2023-06-10 kl. 22:01.
2023-06-10, 21:49
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hallå där, så här skrev du en vecka innan Ryssland anföll Ukraina:

Och skummar man igenom dina inlägg så verkar mother Russia ligga dig väldigt varmt om hjärtat?
Så vad har mitt gamla inlägg att göra med hur situationen ser ut nu i Ukraina? Jag kommenterar och gör en analys utifrån vad som händer just nu i kriget. Bättre lycka nästa gång med att försöka vända ett gammalt inlägg mot mig.
2023-06-10, 21:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-flyr-ryska-soldater-for-livet-overger-sina-fordon/
Nu har svensk press vaknat med. Ryska pissluffarna till soldater flyr för sina liv just nu dom ser ut att bli helt överkörda.

Full panik bland ryssarna. Vilken fart det var på dem.

Citat:
Ryska soldaterna flyr för livet – överger sina fordon

Här flyr de ryska soldaterna efter att ukrainska styrkor attackerat dem vid Zaporizjzjas frontlinje.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-flyr-ryska-soldater-for-livet-overger-sina-fordon/
2023-06-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Full panik bland ryssarna. Vilken fart det var på dem.
Taktisikt tillbaka dragande 😂
2023-06-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ukrania är dödsdömt och kan aldrig vinna detta krig.
Pissmyran Zelensky offrar sitt egna folk i onödan.

Fråga: Hur tänker du dig en rysk seger? Segerparad på Röda Torget så klart, men sen då?
2023-06-10, 22:03
Medlem
Citat:
Taktisikt tillbaka dragande 😂

Det är rysk skola sedan ww2, dra tillbaka och låt artilleriet ta över.
2023-06-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Du såg en film?
Länka den med tillhörande info tack.

Nä varför skall jag göra det? Du är en ”troende” som inte kan acceptera Ukraina har förluster. På sätt och vis är du ett hot mot Ukraina, varför åker inte du ned och strider?
2023-06-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ukraina har ett par tiotusen elitsoldater kvar som de hushåller med. De som skickas in i köttkvarnen är random otränade pojkar och gubbar som blir plockade från gatorna och får en veckas träning, en pickadoll och ”gå och dö för selenski” innan de blir slaktade.

Lite min bild också, vad jag hört personligen från släkt så är det exakt så, väst världens ledare bortser från att Ukraina sätter uttjänta vapen i händerna på personer som inte lämpar sig för strid varken psykiskt eller fysiskt. Nog att Putin är ett svin men kretsen kring zelensky är fan lika dåliga, packet säljer en del av vapnen från väst till vem som helst. Sanna minna ord men innan detta året är slut kommer USA råka ha en ”läcka” som säger exakt det jag skrev nu, därefter stryps vapengåvorna till Ukraina. Ukraina har varit mkt duktiga på propaganda men har hållt fast vid sin korruption. Fan t.o.m. Ukrainas högsta dommare i högsta
Domstolen åkte dit för mångåriga mutor för en månad sedan
2023-06-10, 22:12
Avstängd
Citat:
Kul att ni ryssrunkare vågar er in på fb idag nu när stora delar av den ryska försvarslinjen kolapsat och ryssland blir överkörda. Det bekräftar till och med rysk statlig tv.
https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1667557853412962305?t=OwaR_Im-Vt2h0A8gJljRYw&s=19
Var inte du en av dom igår som sa att deta inte skulle hända 😂 pinsamt värre att vara ryssrunkare idag

Avancemang på 40-50 km som sägs i klippet är rejält mycket och detta sägs alltså i rysk statlig tv.
Ett gott tecken på att kriget inte går sådär jättebra för ryssarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in