Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Så under en invasion där ryssarna inte tagit sig framåt i princip någonting på snart 1,5 år, samt fått lämna ca 50% av det de ockuperade i slutet av mars 2022 och strött tusentals stridsfordon och stridsvagnar över i princip all mark de befunnit sig på, kallas det lyckat...
När Ukraina inte åstadkommer en total seger på 2-3 dagar av motoffensiv så är det en "total flopp"?

Du måste lyssna till vad Ryssland (Putin) sagt som är bekräftat.
Vilket innebär att Ryssland vill återta de östra delarna för att skapa fred i området.
Ryssland har tagit emot ca 1,4 miljoner ukrainare som flytt till Ryssland.
Nu håller Ryssland de östra delarna i stort sett.
Motoffensiven Ukraina nu säger sig vara mitt uppe i kommer vad jag tror endast få Ryssarna att än mer befästa dessa regioner.
Putin har bevisligen sagt att detta är ett "lågoffensivt krig"
Ska man tolka detta, gissar jag att det innebär att man helt enkelt "nöter ut" Ukraina och hoppas på att förlusterna till slut blir så stora att de går med på förhandlingar.
Vad Ukraina kommer vinna med denna och kanske flera motoffensiver har jag rent logiskt svårt att förstå.
Det värsta scenariot torde vara om Ukraina lyckas få till en motoffensiv som slår tillbaka Ryssarna, av den anledningen att jag då tror Ryssarna kommer gå till anfall på allvar, vilket kan få förödande konsekvenser...