2023-04-30, 21:36
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowlen
https://www.sweclockers.com/nyhet/36056-windows-12-byggs-om-for-snabbare-uppdateringar

Det kommer vara enklare att uppdatera sin dator med windows 12, vad tror ni andra om detta? I både windows 10 och 11 är det ibland segt att uppdatera sin dator.

Denna gången kommer det bli enklare, Windows är framtiden och det går framåt anser jag Vad anser ni andra?
Wow.. så ditt kriterium för att ett operativsystem ska vara framtiden är att det inte har ett horribelt dåligt system för att sköta uppdateringar? Nej microsoft kommer fortsätta att vara medelmåttiga på i princip allt de gör men fortsätta sälja operativsystem pga. att de har en klar majoritet av marknaden. Det kommer krävas mycket för att microsoft ska tappa andelar och det kommer tyvärr inte hända på bra länge. Så ja, windows är tyvärr framtiden men så mycket framåt går det knappast.
Citera
2023-04-30, 22:06
Medlem
Poztmann1s avatar
Jag har aldrig haft problem med att uppdateringar eftersom jag inte är korkad.
Citera
2023-04-30, 22:27
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Om du bara kunde ana hur många uppdateringar som Microsoft kan skicka dig, om du representerar ett företag och kräver fixar som ställer till det.
Som hemma-användare får du inget veta, ibland måste media blandas in:
https://www.theguardian.com/technology/2020/jan/14/microsoft-rolls-out-windows-10-security-fix-after-nsa-warning

Blir du inte upprörd om du får höra att Microsoft väntade i 5 år med att fixa problemet med att Firefox kunde bli slött:
https://www.techpowerup.com/307204/microsoft-fixes-windows-defender-bug-after-five-years-of-firefox-slowdowns
Citera
2023-04-30, 22:44
Medlem
yz44s avatar
Vet inte om jag tolkar det som att det blir lättare att uppdatera, snarare att det kommer att uppdateras oftare.

Vore det inte bättre om de gjorde färdigt programmen i stället.
Citera
2023-05-02, 01:07
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueScorpio79
Det är framtiden om man är spelare.
För resten av befolkningen finns MacOS och min kära Linux. Gör allt jag vill ha, är säker, jag har full kontroll på vad den gör och den skickar exakt noll data om mig till ett gäng övervakningskåta psykopater i Redmond

Ganska naiv om du inte tror att Apple samlar in data på samma sätt.
Citera
2023-06-10, 13:08
Bannlyst
Lite nyheter om Windows 12, den kommer vara baserad på Windows 10 står det i detta filmklippet.

Videon är upladdad den 1 april, så det kan vara ett skämt dock.
Senast redigerad av Foxten 2023-06-10 kl. 13:11.
Citera
2023-06-10, 13:11
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxten
Lite nyheter om Windows 12, den kommer vara baserad på Windows 10 står det i detta filmklippet.

Det hade kanske varit trevligt med ett nytt Windows från scratch istället för att Microsoft paketerar om Windows Vista gång på gång.
Citera
2023-06-10, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det hade kanske varit trevligt med ett nytt Windows från scratch istället för att Microsoft paketerar om Windows Vista gång på gång.

Håller med dig. Det verkar dock vara ett april skämt, så får hoppas att den ser bättre ut än så där.
Citera
2023-06-24, 08:40
Medlem
Vissa läckor säger att det kommer se ut så här:

https://windows.atsit.in/sv/wp-content/uploads/sites/24/2023/04/allt-om-windows-12-lackor-funktioner-lansering-krav.jpg

Detta tema är betydligt finare än aero-temat, kommer windows 12 ha detta som tema så är det bara bra.
Citera
2023-06-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det räcker knappast med virusprogram om man använder ett system som inte längre får systemuppdateringar. Vad är syftet med att hålla fast vid Windows7?
sswp
Citera
2023-06-28, 23:45
Medlem
Resan Winsows 11 är ju uselt. Hur mycket sämre kan man göra skiten?
Citera
2023-06-29, 00:24
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Du är duktig du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in