2023-06-09, 19:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Tack för ett intressant inlägg (det enda?).
Hur kommer det sig att toffel och fjoll-Sverige sponsrar nazister så aktivt?

För att döda så många ryssar som möjligt innan de anfaller nästa land som ligger närmare.
Citera
2023-06-09, 20:01
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Tack för ett intressant inlägg (det enda?).
Hur kommer det sig att toffel och fjoll-Sverige sponsrar nazister så aktivt?
Samma skäl som alla andra länder som äcklas av hivfederationen och deras bögarmé 😄
Citera
2023-06-09, 20:02
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Det är knappast inte situationen idag. Snarare är den direkt omvänd eller t.o.m. med en mer stridskapabel rysk armé än ukrainarnas förra året.

Jag tror att man gör ett stor misstag om man jämför kriget i Ukraina med några av USA:s och NATO:s äventyr de senaste decennierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Det gick bra i Afghanistan till slut eller?

Spelar väl ingen roll om de är professionella eller inte om motståndarna är stridsvana och är jämbördigt utrustade. Det handlar inte om att gå vakt i någon afghansk by och hålla koll på fåraherdarna där.

Jag är av den absoluta uppfattningen att man har en av de bästa arméerna i den ukrainska och att valfritt NATO-land skulle ha problem att besegra den.

I citat 1 skriver du att man gör ett stort misstag som jämför USAs krig i "arabländer" och i citat 2 tar du upp Afghanistan som ett misslyckande.

Sen vet jag inte hur stridskapabel den nyinkallade mobiliserade armén är, det får tiden utvisa.
De verkar ha lärt sig något av tidigare misslyckande och befäst, minerat väl men om förbekämpningen fortsätter så kommer vi få se fler infanterister som springer åt fel håll.
Citera
2023-06-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Zelensky ville avsluta inbördeskriget, han var positiv inställd att det skulle hållas lokala val angående självständighet i dom östra regionerna. Men massiva demonstrationer i Kiev av "nationalister" fick honom på andra tankar..
Försöka bli av med korruptionen osv med men där hände inte så mycket heller tyvärr..

https://www.bbc.com/news/world-europe-49903996

och så börjar det om IGEN. Om och om och om och om igen. Vad är det som gör att detta fanatiska upprepande utav ICKE- aktuell fakta postas till dumhet här. Sitter du fast eller vad är problemet?

Det är över med diskussioner om Nazzzzzzister, Maidan, satanister och resten utav kattskiten som SPAMMAS här.

INGEN bryr sig ok Spoendi! Vad du har för personliga kopplingar till Ryssland eller Ukraina är fullständigt ointressant och detta har påpekats tusentals gånger redan. Dessutom har ditt inlägg du no lom med postats ÄNNU FLER gånger här, så att du gör det igen är inte bara önödigt utan dessutom så genomskinligt korkat att klockorna står still.

Det vi ÄR intresserade utav här just NU, är hur KRIGET utspelas och inget annat. Detta är dessutom TS som sade - DEN RYSKA INVASIONEN utav Ukraina.

Nu blir den bemött på fält utav Ukraina så sluta försöka återgå till dumheter som handlar om saker redan diskuterade till döds. Det fungerar att sitta ett helt liv vid grannens bord i Belgrad och diskutera samma sak utan orsak, men INTE här. Här är vi i Sverige och utefter det skall diskussionen hållas oavsett före detta tillhörighet. ENKELT och inget att ifrågasätta
Citera
2023-06-09, 20:05
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Så vad du säger är att folket inte ville göra sig av med Donbass?
Kan det ha göra med att majoriteten var etniska ukrainare?

Folket ville ha fred, zelensky ville ha fred, inte "nationalisterna" som jag uppfattade det.
Om majoriteten är etniska ukrainare har jag ingen aning om, men handlar det om etnicitet så förstår man varför banderisterna demonstrerade..

Zelensky ville seriöst detta, att östra delarna skulle rösta om sin självständighet.
Citera
2023-06-09, 20:06
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Samma skäl som alla andra länder som äcklas av hivfederationen och deras bögarmé 😄

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att döda så många ryssar som möjligt innan de anfaller nästa land som ligger närmare.

Skönt att Sverige visar rejält med stake och leverarar ond bråd död till ryssen.
Senast redigerad av Tralfamadore 2023-06-09 kl. 20:13.
Citera
2023-06-09, 20:10
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Folket ville ha fred, zelensky ville ha fred, inte "nationalisterna" som jag uppfattade det.
Om majoriteten är etniska ukrainare har jag ingen aning om, men handlar det om etnicitet så förstår man varför banderisterna demonstrerade..

Zelensky ville seriöst detta, att östra delarna skulle rösta om sin självständighet.
Ja, alla vill väl ha fred? Ryssarnas tillvägagångssätt, att starta oroligheter i oblast med mål att annektera länen är förkastligt och lagvidirg. Ryssland skulle reagera lika negativt om omvärlden aktivt började beväpna separatister i olika republiker/regioner och jag behöver väl inte be dig googla den andra tjetjenska kriget för att visa hur Ryssland behandlar en avlägsen landsände där ingen identifierar sig som ryss?
Citera
2023-06-09, 20:10
Avslutad
Citat:

Det sista har jag inte hört något om och tvivlar på det.
Citera
2023-06-09, 20:12
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
och så börjar det om IGEN. Om och om och om och om igen. Vad är det som gör att detta fanatiska upprepande utav ICKE- aktuell fakta postas till dumhet här. Sitter du fast eller vad är problemet?

Det är över med diskussioner om Nazzzzzzister, Maidan, satanister och resten utav kattskiten som SPAMMAS här.

INGEN bryr sig ok Spoendi! Vad du har för personliga kopplingar till Ryssland eller Ukraina är fullständigt ointressant och detta har påpekats tusentals gånger redan. Dessutom har ditt inlägg du no lom med postats ÄNNU FLER gånger här, så att du gör det igen är inte bara önödigt utan dessutom så genomskinligt korkat att klockorna står still.

Det vi ÄR intresserade utav här just NU, är hur KRIGET utspelas och inget annat. Detta är dessutom TS som sade - DEN RYSKA INVASIONEN utav Ukraina.

Nu blir den bemött på fält utav Ukraina så sluta försöka återgå till dumheter som handlar om saker redan diskuterade till döds. Det fungerar att sitta ett helt liv vid grannens bord i Belgrad och diskutera samma sak utan orsak, men INTE här. Här är vi i Sverige och utefter det skall diskussionen hållas oavsett före detta tillhörighet. ENKELT och inget att ifrågasätta

Jag svarade på en fråga, så nån bryr sig tydligen. Vad DU är intresserad av att läsa om är ingen intresserad av, eller representerar du alla här eftersom du skriver "vi"?
Så scrolla vidare bara
Citera
2023-06-09, 20:13
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Läs bbc artikeln jag länka
Citera
2023-06-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Du är inte ensam i de tvivlen Rouen! Både jag, Ukrainas folk och resten den fungerande världen står handfallna till ett påstående som detta utav Spoendi. Men kanske han har något mer att förtälja som alla vi andra har missat?

Låt oss hoppas på det så att det inte ännu en gång är en jävla fantasi han presenterar här
Citera
2023-06-09, 20:15
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ja, alla vill väl ha fred? Ryssarnas tillvägagångssätt, att starta oroligheter i oblast med mål att annektera länen är förkastligt och lagvidirg. Ryssland skulle reagera lika negativt om omvärlden aktivt började beväpna separatister i olika republiker/regioner och jag behöver väl inte be dig googla den andra tjetjenska kriget för att visa hur Ryssland behandlar en avlägsen landsände där ingen identifierar sig som ryss?

Jag håller med dig, det är förkastligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in