2023-06-09, 17:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag ser den scenen framför mig i förhörsrummet.

SE: Han var klädd i mörka kläder
FL: mhm, mörka kläder säger du. Och mer då?
SE: Han var ca 180 cm lång.
FL: 180cm!?

Tystnad uppstår. Förhörsledaren ger en blick ut genom spegelglaset med en klurig min. Han vet att på andra sidan står hans kollegor och high fivear och skålar med billig champagne, med samma kluriga miner. För de förstår alla att vad som nu precis hände. Han försa sig. Mörka kläder och 180cm lång.. Det är ju sig själv han beskriver. Mördaren är fast.

Du glömde kepsen och handledsväskan för pricken över i!
Citera
2023-06-09, 17:59
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Breda axlar och atletiska, snygga ben!
SE har inte breda axlar. Jag undrar om du verkligen lyckats övertyga dig själv om det här. Tvärtom har han ett stort huvud i förhållande till axlarna. Och där var en sak jag glömde angående utseendet. Gm beskrivs ha litet huvud i förhållande till kroppen.

För det första visste jag inte att gms ben beskrevs någonstans. För det andra undrar jag var du har sett SEs ben någonstans
Citera
2023-06-09, 18:01
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Nej, det gjorde jag inte. Vad var vi diskuterade? Jo, utseende. Inte kläder.

Tillhör keps och väska utseendet eller kläderna?

Gms kläder kan stämma rätt bra med SEs. Men utseendet är vitt skilt.
Citera
2023-06-09, 18:06
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Citat:

Okej, där var det jag som missade vilket inlägg du svarade på. Ja, kepsen och handväskan kan vi lägga till.

Men då ska vi ju även lägga till att det är SE själv som har placerat väskan på sig själv. Det var inte något polisen visste om. Utan det angav SE själv utan att någon frågade specifikt om den.

Så då har vi mörka kläder, huvudbonad och 180 cm. Det kan ju bara var SE.
Citera
2023-06-09, 18:10
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Är inte det uppenbart: Jag tror att han är skyldig.

Diskussionerna om misstänkta gärningsmän har pågått i 37 år. Jag har varit med under tre. Det är spännande och intressant. Skandiamannen-mysteriet fascinerar.

Frågan är snarare Varför du och en del andra ägnar så mycket tid åt att försvara SE, flera spaltmil, istället för att argumentera för den teori som ni tror på Jag menar, det effektivaste sättet att stänga ner SE-teorin måste vara att bevisa att någon annan gjorde det.

Men det enda ni lyckats med är svårsmält fan fiction.

I den här tråden finns, till din fasa, något mer konkret.

P.S. Som andra har varit inne på här nyligen: AB och JA borde ha sett SE valsa förbi. Någon borde ha lagt märke till hans insatser på platsen. JA beskrev dessvärre JÅS.

Du tror att han är skyldig. Precis som de som röstade fram Spökjakt till Kristallen för årets program tror på spöken.

Berätta gärna vad konkret som pekar på att Engström mördade Palme.
Citera
2023-06-09, 18:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Du tror att han är skyldig. Precis som de som röstade fram Spökjakt till Kristallen för årets program tror på spöken.

Berätta gärna vad konkret som pekar på att Engström mördade Palme.

Det är mer ett flertal detaljer i en helhetsbild. Ja, jag tror att om vi gräver riktigt djupt så kommer spöket kliva ut ur garderoben och stå och rassla, mitt i rummet, med en revolver. Hur går det med alla ynglingar, time warps och lysrör i den andra tråden. UFO Sweden?
Citera
2023-06-09, 18:30
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Ni SE-förnekare vet inte ett skit om SE hade ett vapen tiden för mordet eller inte- fakta. SE var en Palmehatande moderat och umgicks med Palmehatare och han var helt rätt ute i tid- nära eller på mordplatsen när mordet skedde.

”Umgicks i Palmefientliga kretsar” var väl Krister Peterssons formulering. Detta innebar att Engström var moderat kommunpolitiker.

Exakt som Krister Petersson själv faktiskt.

Komiskt nog.

Någon revolver hade inte Engström. Men ”grannen” några kilometer därifrån samlade på vapen… Det betyder att Engström ”hade tillgång” till en revolver i den Palmefientliga åklagarens värld.

Revolvrarna som provsköts passade inte med kulorna. Men Krister satt med gråten i halsen och sa att kulorna ändå var i för dåligt skick.

En grov lögn, enligt vapenexperten Sonny Björk.

Sonny har för övrigt egna avgjutning av mordkulorna. Men detta mörkade alltså den Palmehatande åklagaren.

Hur var det då med Engströms vapenvana, avslöjad av de legendariska murvlarna på Filter?

Engström hade, som hundratusenstals svenskar på 50-/60-talen tävlar i skytte. En eller ett par gånger. Med gevär.

Det klart att han har vapenvana 1986. Rena Dirty Harry från Täby.

Det tar inte slut där. Filters avslöjande faller ett efter ett. Kvar blir bara Lars Larssons bok - i ett nytryck med Filter-logga.
Citera
2023-06-09, 18:41
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Fast detta var inte i det initiala skedet utan senare? Vill minnas att AH just då såg ett antal ben runt ikring sig ...

SE hävdar att sidoläget var det första han gjorde?

Sen ett antal andra anmärkningsvärda insatser utan att uppmärksammas, ej heller blev han noterad av polisen.

Gradskillnaden mellan att dra i ett ben och att utföra fem stordåd på platsen är ändå ganska stor.

Ändå starkt av mördaren SE på flykt att notera ointresse, av en kvinnlig polis på Sveavägen, avseende att ta upp namn på vittnen. De som inte sett mördaren viftade hon bort.
Citera
2023-06-09, 18:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Okej, där var det jag som missade vilket inlägg du svarade på. Ja, kepsen och handväskan kan vi lägga till.

Men då ska vi ju även lägga till att det är SE själv som har placerat väskan på sig själv. Det var inte något polisen visste om. Utan det angav SE själv utan att någon frågade specifikt om den.

Så då har vi mörka kläder, huvudbonad och 180 cm. Det kan ju bara var SE.

Glöm inte "snygg kropp"!

https://tvmedia.image-service.eu-north-1-prod.vmnd.tv/api/v2/img/6360418ce4b009d71d323465-1667252620990?location=main

Nej, SE hade inte breda axlar i sig själv, men i sin vinterrock liknade han konturen av Schwarzenegger.

Terminatorn från Täby? Något överdrivet, men ...

Om han sedan i vanlig ordning accelererade framåtlutad, kan huvudet ha sett litet ut.
Senast redigerad av Dalulven 2023-06-09 kl. 18:54.
Citera
2023-06-09, 18:56
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Rejäl rundgång i den här tråden. Finns det något alla skribenter kan enas om när det gäller SE?

Tror vi kan enas om att det vore intressantare om vi letade efter nya, eller "nya", detaljer att diskutera.

Nu ältas samma saker om och om igen, för hundrade gången ...
Citera
2023-06-09, 19:01
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Bra poäng. SE är faktiskt väldigt dålig på att leda bort misstankarna från honom själv. Han har ju en ypperlig möjlighet att lägga in signalement som pekar bort från honom.

Ännu värre blir det ju i rättegången mot CP där han inte tar chansen att sätta dit någon annan för mordet. Inte ens i hovrätten när det redan lyckas försöker han inte dra till med någon liten detalj som pekar däråt. Istället håller han på att snurra till sin egen historia och är inte påsläst om sina utstämplingstider

Återigen ett bra påpekade beträffande den iskalle mördaren från Täby som mirakulöst kommit undan och nu har chansen att frejma en knarkande sosse för sitt eget, succéartade mord på landets statsminister.

Engström chokar.

Men det gjorde han inte på Sveavägen!

Eller när han tog en helikoptertur till Åland, för att hinna, med sin andra fru och imaginära funkisdotter.

Läste att en av Maggans starkaste indikationer på att det var just Stickan som uppträdde underligt i hennes butik var att han presenterade sig som Stig Engström.

”Eller något liknande…”

Ridå.
Citera
2023-06-09, 19:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det brukar felaktigt påstås att inget vittne sett GMs ansikte. LP beskriver verkligen inte SEs utseende.
Det finns säkert någon påhittig bortförklaring till det också i Lambertzgänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in