2023-06-09, 17:42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo det kan man, i sin familj. Du saknar livserfarenhet och blandar ihop "psykopat" med "tuff".

Är hans nya TV-fru hans "familj" i den här kontexten?

Att inte ha fobi för alkohol är inte att vara psykopat
Citera
2023-06-09, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad tycker du om Stina och Fredrik då? Är inte Fredriks pendanteri också ett kontrollbehov?
Fredrik har snarast OCD, och den som lider mest av det är nog hans själv. När han påpekar nåt för Stina är han närmast ursäktande, det är väl skillnaden mellan honom och Lina och Arvid som påpekar saker på ett drygt och nedvärderande sätt.
Citera
2023-06-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad tycker du om Stina och Fredrik då? Är inte Fredriks pendanteri också ett kontrollbehov?

Hans kontrollbehov är snarare OCD än att han skulle vara någon psykopat.
Citera
2023-06-09, 17:55
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Hans kontrollbehov är snarare OCD än att han skulle vara någon psykopat.

Där sa du för en gångs skull något man kan hålla med om!
Citera
2023-06-09, 18:11
Medlem
Citat:
Att be någon sluta supa är inte att kontrollera folk. Att däremot kräva att få supa är narcisissm eller alkoholism.

Jag tror du är den sämsta personkännare jag någonsin sett. Eller ett troll som känner Ida.

Ida super inte.
Citera
2023-06-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ida super inte.

Kan vara att produktionen klipper så det verkar som det, verkar som att de viktigaste är att få till drama och underhållning för tvtittaren.
Citera
2023-06-09, 19:09
Medlem
Citat:
För oss som dricker normalt, aldrig redlösa, är alla påhopp på Arvid totalt obegripliga.
Du har la aldri' haft sköj!
Citera
2023-06-09, 19:26
Medlem
Någon som känner igen kängorna Lina bar under parhelgen?
Bild: https://postimg.cc/sGrtBqWz
Citera
2023-06-09, 19:43
Medlem
dialektikers avatar
Nu är jag sjukling och spanar igenom avsnitt från början.
Tittar ni alla tablåbundet i realtid som Herr Bökberg, eller går ni tillbaka i play?

Det som slår mig nu är ju hur stabila de är i början. Carro som inte är det minsta attraherad av Agust, är ändå stabil i att vilja försöka.
Jag kan annars relatera till hur skitjobbigt det är att dras med någon som man vill ta i med tång.
Hon är ju sådär avvärjande mot Agust, för hon känner att "han är på". Hur äckligt är det inte att släppa till med någon som man känner sig fysiskt oattraherad av. Och han vill.
Brrr, för att befinna sig i det läget.
Ja, i det här programmet begår folk våld mot sig själva, för att kunna delta i experimentet.
Både Agust och Carro är ju fullständigt dränerade nu i sluttampen.
Inte konstigt att det blir knas i allt de gör.

Återkommer om de andra.
(Studera gärna Alex i sin approach i början, och kommentera en detalj, som finns där.)
Citera
2023-06-09, 20:04
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu är jag sjukling och spanar igenom avsnitt från början.
Tittar ni alla tablåbundet i realtid som Herr Bökberg, eller går ni tillbaka i play?

Det som slår mig nu är ju hur stabila de är i början. Carro som inte är det minsta attraherad av Agust, är ändå stabil i att vilja försöka.
Jag kan annars relatera till hur skitjobbigt det är att dras med någon som man vill ta i med tång.
Hon är ju sådär avvärjande mot Agust, för hon känner att "han är på". Hur äckligt är det inte att släppa till med någon som man känner sig fysiskt oattraherad av. Och han vill.
Brrr, för att befinna sig i det läget.
Ja, i det här programmet begår folk våld mot sig själva, för att kunna delta i experimentet.
Både Agust och Carro är ju fullständigt dränerade nu i sluttampen.
Inte konstigt att det blir knas i allt de gör.

Återkommer om de andra.
(Studera gärna Alex i sin approach i början, och kommentera en detalj, som finns där.)

Intressant att göra så! Jag har faktiskt tänkt på det men aldrig gjort det med GVFÖ, att kolla från början när man fått lära känna personerna lite (eller sen när hela programserien är slut för den delen). Man kommer nog se mycket med nya ögon. Ibland minns man inte så mycket alls från början av serien. Kommer ihåg Linas fågelräddande i hennes första scen, fick intrycket att man i alla fall skulle tro att hon är en väldigt omhändertagande person. Den bilden ändrades sen.
Citera
2023-06-09, 20:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Intressant att göra så! Jag har faktiskt tänkt på det men aldrig gjort det med GVFÖ, att kolla från början när man fått lära känna personerna lite (eller sen när hela programserien är slut för den delen). Man kommer nog se mycket med nya ögon. Ibland minns man inte så mycket alls från början av serien. Kommer ihåg Linas fågelräddande i hennes första scen, fick intrycket att man i alla fall skulle tro att hon är en väldigt omhändertagande person. Den bilden ändrades sen.

Studera Alex. Han har mer integritet. Och den som är lite avvaktande mot Lina.
Allteftersom har han förändrats till en strykrädd hund.
Jag vill inte säga att det är Linas fel. SÅ mycket kan man inte beskylla partnern för.
Jag hatar feminism och gillar inte Lina, men man kan inte skälla på henne om hon är mer ointresserad och han den som vill mest (som det verkar nu på sluttampen).
Jag kommer inte förlåta henne för det där med boken, och jag tycker hon är astråkig nu på slutet.
Men hon kan också vara låg och dränerad av hela experimentet. Fånigt att helhjärtat ta parti för än den ena eller andra parten, som att det vore något jäkla fotbollslag.

Det är ju bara bra om de inte blir dom två.
Han vill ha biologiska barn och det vill inte hon.
Synd att han verkar så mån om att få till det nu.
Men det blir inte dom (det ser vi ju) och det är ju bra.
Citera
2023-06-09, 20:26
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Studera Alex. Han har mer integritet. Och den som är lite avvaktande mot Lina.
Allteftersom har han förändrats till en strykrädd hund.
Jag vill inte säga att det är Linas fel. SÅ mycket kan man inte beskylla partnern för.
Jag hatar feminism och gillar inte Lina, men man kan inte skälla på henne om hon är mer ointresserad och han den som vill mest (som det verkar nu på sluttampen).
Jag kommer inte förlåta henne för det där med boken, och jag tycker hon är astråkig nu på slutet.
Men hon kan också vara låg och dränerad av hela experimentet. Fånigt att helhjärtat ta parti för än den ena eller andra parten, som att det vore något jäkla fotbollslag.

Det är ju bara bra om de inte blir dom två.
Han vill ha biologiska barn och det vill inte hon.
Synd att han verkar så mån om att få till det nu.
Men det blir inte dom (det ser vi ju) och det är ju bra.

Om han inte havererat totalt över boken så kunde det gått bra. Jag tror hon tappade respekten för honom där, undermedvetet lärde hon sig att den här snubben viker sig i allt.

Han hade behövt låta bli att gråta med. Då kanske det kunnat funka. Men han kommer ha inkorgen full på Instagram efter programmets slut, så det går nog bra för honom i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in