2023-06-09, 17:18
Medlem
Är din näst sista siffra i ditt personnummer (alltså tredje av de fyra så kallade sista siffrorna) jämnt är du en kvinna. Enkelt.
Citera
2023-06-09, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
I de flesta vanföreställningar är omgivningen inte tvingad att spela med i illusionen.

Att vara trans är ingen vanföreställning. De är, som sagt, jävligt medvetna om att deras könsidentitet inte matchar deras biologi.

Men på det ämnet och helt off topic: om du någonsin stöter på nån som har faktiska vanföreställningar, tex en gravt schizofren person eller någon som befinner sig i en psykos, så är det sista du ska göra att ifrågasätta och börja debattera personen. Du ska mer eller mindre spela med tills personen får hjälp. Du kan googla om du inte tror mig.
Citera
2023-06-09, 17:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag vet inte vad du menar med att spela med, att kalla någon som presenterar sig som Anders för Anders?
Och någon som presenterar sig som Kejsare Napoleon för Kejsare Napoleon, fast man vet han heter Anders?
Citera
2023-06-09, 17:23
Avstängd
Citat:
Hur känner du inför nån som säger sig ha fått en kallelse från Gud att bli präst?

Haha, bra fråga!
Citera
2023-06-09, 17:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag vet inte vad du menar med att spela med, att kalla någon som presenterar sig som Anders för Anders?

Ja, när Anders är en kvinna.
Citera
2023-06-09, 17:24
Avstängd
Citat:

tror du missuppfattar, någon som heter anders men som presenterar sig som "din kung och äger, den vackraste mannen du sett Anneli".

låter väll rätt knäppt om jag sa att du riskerar böter/fängelse när du säger, -men du heter ju anders.....
Citera
2023-06-09, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Och någon som presenterar sig som Kejsare Napoleon för Kejsare Napoleon, fast man vet han heter Anders?
Skulle nog snabbt gå under namnet Kejsarn.
Citera
2023-06-09, 17:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte

Aldrig träffat nån som bytt namn? Byter nån namn så försöker man använda det nya namnet. Ren artighet.
Citera
2023-06-09, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja, när Anders är en kvinna.
Ok, vad heter Anders enligt dig då?
Citera
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Att vara trans är ingen vanföreställning. De är, som sagt, jävligt medvetna om att deras könsidentitet inte matchar deras biologi.

Men på det ämnet och helt off topic: om du någonsin stöter på nån som har faktiska vanföreställningar, tex en gravt schizofren person eller någon som befinner sig i en psykos, så är det sista du ska göra att ifrågasätta och börja debattera personen. Du ska mer eller mindre spela med tills personen får hjälp. Du kan googla om du inte tror mig.

Jag tror dig. Men i fallet med transpersonen så "behandlar" vi samhället istället för att behandla patienten.
Citera
Avstängd
Citat:
Haha, bra fråga!

en bättre fråga är ju hur man kan ha synpunkter på de som tror att jesus inte bara identiferade sig som guds son, utan var guds son...

de som ifrågsätter det måste verkligen vara hycklare som tycker att det är viktigt att så många så möjligt ska hjälpas till att talivet av sig....
Citera
2023-06-09, 17:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Så om någon har vanföreställningar om sitt kön, ska man kalla på psykdoktorn. Kommer de och hämtar dem då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in