Citat:
Ursprungligen postat av
VingelPelle
Typiskt Alex att backa. Klart det inte var menat bokstavligt men vad han egentligen menade var att Lina var löjlig som snobbade och ville framstå som kultiverad. Hade han sagt något i stil med ”Du brukar ofta läsa krogrecensioner va? Men troligen hade Lina inte fattat då heller. Hon verkar rätt självupptagen.
Det är möjligt att Alex skämtade, eller så gjorde han det ej. Jag håller dock helt och hållet med om att Lina försökte vara lite snobbig med sin kommentar. Kanske övertolkar jag, men jag fick spontant intrycket att hon försökte "fälla" Alex och markera hur olika de är. De har känt varandra såpass länge att hon vet att han kanske inte är finsmakare på samma sätt som henne.
Hon skulle ha kunnat säga att hennes rätt smakade jättegott och direkt fråga om han vill smaka och sedan tillägga något om rätt hetta samt syrlighet och fråga vad han tycker. Att bars säga att det är perfekt hetta och syrlighet är liksom bara bla bla. Vad ska han svara? Tyvärr tyckte jag det var lite hennes negativitet som kom fram. Speciellt efter hans svar. Oavsett om det var ett skämt eller inte, är det så himla hemskt? Bara skratta åt det istället.
I det stora hela tycker Lina inte Alex är attraktiv nog och hon har hakat upp sig på detta till den grad att hon inte kan släppa det.