Citat:
Ursprungligen postat av
Pellejoens45
Skojar du med mig?
Du fick några frågor. Detta är alltså vad du klarar av att producera som svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellejoens45
Riksbanken kommer inte tveka på att försvara deras inflationsmål
Det är riktigt. Men har inget med det du skulle svara på att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellejoens45
och inte heller kommer de tveka på att försvara kronan, för det är vad som har betydelse långsiktigt.
Du verkar inte ha förstått vad som hände för 30 år sedan.
Även Thedeen har känt sig tvungen att kommentera att RB inte har något ansvar för växelkursen.
(Finns länkat av mig tidigare).
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellejoens45
”Motståndskraften, inte minst på arbetsmarknaden, stärker bilden av att Riksbanken kommer att höja räntorna igen. Huvudanledningen för en räntehöjning kommer dock att vara den svaga kronan”, fortsatte Isaksson.” - Torbjörn Isaksson, chefsanalytiker på Nordea.
https://www.di.se/live/den-norska-kronan-starks-efter-inflationsutfall/
Nu vet jag inte var du drömmer ihop dina idéer om växelkurser eller bostadsmarknader, men jag skulle vilja se dig ifrågasätta Isaksson. Herregud.
Den som drömmer om växelkurser och bostäder är du. Inte jag.
Skulle jag uppmärksamma detta för Torbjörn Isaksson skulle han genast backa och hålla med om att RB inte har något ansvar för växelkursen.
Och sedan lägga till att det är KPIF dom bryr sig om. Och att en försvagad växelkurs bidrar en tid till högre KPIF.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellejoens45
Om du får för dig att människan kan leva utan syre skulle du inte ta ett andetag och fortsätta leva, utan dö på plats för din övertygelse. Är det inte jävligt tråkigt att leva utan att ta in andra perspektiv och kunna utvecklas i tanken?
Har man inget sakligt att komma med så får man väl fantisera ihop halmgubbar. Det verkar vara ditt recept.