2023-06-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
ja lyssna på allt o de va lika pajigt alltihop

Då är det som sagt du som inte kan lyssna på ordentligt komponerad musik. Men så är det oftast i metallvärlden; att folk inte kan lyssna på ordentligt komponerade låtar. Jag misstänker att du då inte heller kan lyssna på NW, Sonata Arctica, Epica, Auri, NK, Kerion, Elvellon osv. Jag förstår att det är svårt att lyssna på komponerad metall, då musiken är så ovanlig, så lyssna du på skrik och skrän från någon DM-grupp.
Citera
2023-06-08, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Quicksilver gjorde sina bästa grejer utan den där gapige Valenti. De var som bäst så länge han satt inne.

Dom var ingenting, mer än ett oändligt Bo Diddley- beat, utan Dino. Så nej.
Citera
2023-06-08, 12:35
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Finns det nån idag som lyssnar på Grateful Dead överhuvudtaget?
Dom borde väl vara döda sedan länge. Döda i överdoser.
Deadheads följer fortfarande medlemmarnas diverse projekt på vägarna. Så troligtvis en hel del.
Och John Mayer, förstås.
Citera
2023-06-08, 12:38
Medlem
Solon har förstört hårdrock totalt. Att en jävel ska plinka på gitarren i 1.30 i varenda Iron Maiden låt har gjort att jag slutat lyssna på dom.
Citera
2023-06-08, 16:44
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Dom var ingenting, mer än ett oändligt Bo Diddley- beat, utan Dino. Så nej.

Gold & Silver? Maiden of the Cancer Moon? Edward the Mad Shirt Grinder? Calvary? Flute Song? Joseph's Coat? The Fool? Inte ett Diddley-beat så långt örat når.

Fuck Dino Valenti. Pajas.
Citera
2023-06-08, 18:04
Medlem
Adelaides avatar
Folk i allmänhet har så dålig musiksmak.
Citera
2023-06-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Ni måste hålla med att dessa fem alster är rätt så udda val från någon som mig? Passar väl perfekt i tråden "kontroversiella musikåsikter". Blir väl inte mer kontroversiellt från en metalhead. Men allt är ärligt skrivet precis som ABBAs Super Trouper är deras bästa låt.

Även om ABBA har många fantastiska bitar måste jag slå ett slag för 'Eagle' som deras bästa.
LP-versionen då, som till skillnad från singeln har ytterligare fin melodi!
Ingen av dom finns varken på 'ABBA Gold' eller ens 'More Gold', märkligt.

EDIT: Det gjorde den visst, på sistnämnda, dock fel version.
Senast redigerad av Bleib 2023-06-08 kl. 18:13.
Citera
2023-06-08, 18:13
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Finns det nån idag som lyssnar på Grateful Dead överhuvudtaget?
Dom borde väl vara döda sedan länge. Döda i överdoser.

Med tanke på all guldig musik som fanns samtidigt och som kommit efter förstår jag inte hur man fortfarande kan gilla ett så tråkigt band som Grateful Dead. Herre min skapare vilket skräpband.
Citera
2023-06-08, 18:33
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Då är det som sagt du som inte kan lyssna på ordentligt komponerad musik. Men så är det oftast i metallvärlden; att folk inte kan lyssna på ordentligt komponerade låtar. Jag misstänker att du då inte heller kan lyssna på NW, Sonata Arctica, Epica, Auri, NK, Kerion, Elvellon osv. Jag förstår att det är svårt att lyssna på komponerad metall, då musiken är så ovanlig, så lyssna du på skrik och skrän från någon DM-grupp.
dom andra du nämnde e bra. men pink floyd e som att lyssna på målar färg på en vägg som torkar =)
Citera
2023-06-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Med tanke på all guldig musik som fanns samtidigt och som kommit efter förstår jag inte hur man fortfarande kan gilla ett så tråkigt band som Grateful Dead. Herre min skapare vilket skräpband.

Varför allt detta hat på bra band hela tiden!?!?!
Citera
2023-06-09, 11:55
Medlem
Pink Floyd är fantastiska toner, tyvärr deprimerande dock så jag lyssnar helst inte så mycket på dem, men med deprimerande menar jag verkligen inte dålig, snarare att deras musik verkligen berör på djupet och kommer åt känsliga punkter
Citera
2023-06-09, 11:55
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Varför allt detta hat på bra band hela tiden!?!?!

Snarare ett uselt band för folk med dålig smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in