2023-06-09, 11:25
Medlem
Det jag vet är att Tunc blev nojig efter att hans vän eller om det var släkting som blev mördad när han skulle hämta sina barn i Flemingsberg. Han åkte till London för att få hjälp att inte själv bli mördad.
Senast redigerad av BMJ1234 2023-06-09 kl. 11:27.
Citera
2023-06-09, 11:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMJ1234
Kan man få problem med polisen typ hembesök om man känner honom? Tror du att de tagit hans telefoner? Jag visste inte om att han hade vapen hemma. Vet bara att han var rädd för att bli mördad och därför reste till London för att få hjälp.
ja det kan du
Citera
2023-06-09, 11:30
Medlem
Gängledaren han träffade ska ha varit nära Rivkin. Han reste till London i februari. Någon sa att även Yasin varit med på mötet men inget jag vet till 100%.
Citera
2023-06-09, 11:32
Medlem
Har han haft vapen hemma så har det varit för att skydda sig.
Citera
2023-06-09, 11:35
Medlem
Citat:
Har han haft vapen hemma så har det varit för att skydda sig.

Och då är det ok att ha vapen hemma?
Citera
2023-06-09, 11:37
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nationella har en sådan brist på sysselsättning att dom tas in för vad fan som helst så att dom inte
dör av uttråkning.

Glöm inte den stora aktionen i november där "spionparet i nacka " fick oväntat besök.
Polisen chartrade in försvarets Black Hawk och flög in som dom skulle ta en krigsherre i Mogadishu.
Har någon hört om en rättegång ? Fick dom livstid ? Klurar åklagaren fortfarande på hur han skall
få till en lyckad rättegång eller kommer "spionen" mitt i semesterperioden diskret släppas för att undgå allmänhetens häckling av vår insatsstyrka.

Du har en poäng:
Den som sågade i lexanplasten sågade fel först och gick in i en balk, syns på foton, så det tog bra med tid att såga upp en förmodad yttre lexanskiva på typ 7-8mm tjocklek klädd med spegelfilm på insidan, och eftersom det är Hornsgatan krävs det 2 skivor med typ 25-35mm mellanrum om man ska kunna dämpa oljudet från Hornsgatan och att att ha fullgod värmeisolering.

Ska man storma blixtsnabbt samtidigt från olika håll-då faller "sågningen" i fråga.
Det här var en beställd "uppvisning" i samma klass som "Nacka-uppvisningen".

Vi som bor här i stan har numera flyguppvisningar i princip varje dag av 2st Blackhawks som flyger i rote på alldeles för låg höjd för att klara ett ev motorproblem, då far den i backen. De flyger alltid samma sneda sträcka över stan för att synas mest i alla stadsdelar fram och tillbaka. En "närkontakt" med typ Kanadagås i stjärtrotorn och någon kan få en Blackhawk på taket/tomten/etc.
Citera
2023-06-09, 11:38
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Gängledaren han träffade ska ha varit nära Rivkin. Han reste till London i februari. Någon sa att även Yasin varit med på mötet men inget jag vet till 100%.
Berätta allt om du ändå ska gola på flashback, hur bra kompis är du till han?
Citera
2023-06-09, 11:40
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Och då är det ok att ha vapen hemma?
Bara om man är en snäll pojke som inte vill göra någon illa
Givetvis uppmuntraa en självsanering av kriminella våldsverkare.
Citera
2023-06-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Du har en poäng:
Den som sågade i lexanplasten sågade fel först och gick in i en balk, syns på foton, så det tog bra med tid att såga upp en förmodad yttre lexanskiva på typ 7-8mm tjocklek klädd med spegelfilm på insidan, och eftersom det är Hornsgatan krävs det 2 skivor med typ 25-35mm mellanrum om man ska kunna dämpa oljudet från Hornsgatan och att att ha fullgod värmeisolering.

Ska man storma blixtsnabbt samtidigt från olika håll-då faller "sågningen" i fråga.
Det här var en beställd "uppvisning" i samma klass som "Nacka-uppvisningen".

Vi som bor här i stan har numera flyguppvisningar i princip varje dag av 2st Blackhawks som flyger i rote på alldeles för låg höjd för att klara ett ev motorproblem, då far den i backen. De flyger alltid samma sneda sträcka över stan för att synas mest i alla stadsdelar fram och tillbaka. En "närkontakt" med typ Kanadagås i stjärtrotorn och någon kan få en Blackhawk på taket/tomten/etc.

Tack för att du delar med dig av din gedigna byggkunskap. Dock måste jag säga att du har fel.
Citera
2023-06-09, 12:03
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Tack för att du delar med dig av din gedigna byggkunskap. Dock måste jag säga att du har fel.

Då får du väl precisera vad som är fel i fråga.
Gäller det fönstret i fråga gick jag efter vad som krävs i värmeisolering/ljud för aktuell fastighet.
Gäller det Blackhawk så klarar dom inte fågelkollisioner över 1kg eller drönare modell större:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2686087/Black-Hawk-helicopter-crash-Norfolk-killed-four-caused-bird-strike.html
https://www.researchgate.net/figure/Main-rotor-damage-to-UH-60M-Black-Hawk-helicopter-September-21-2017-Public-domain_fig2_324043229
https://aerossurance.com/safety-management/swedish-a109-birdstrike/
Citera
2023-06-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Om det var terrorister, så borde ju det vara fara för tredje man? Kanske har fel.

Inte längre…
Så ja lite fel har du allt
Citera
2023-06-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Berätta allt om du ändå ska gola på flashback, hur bra kompis är du till han?

Jag registrerade detta konto i April enbart för att jag räknade ut att något skulle ske med Tunc, Jag trodde att han skulle mördas inte att polisen skulle hämta honom med NI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in