2023-06-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Sveriges alkoholkultur är verkligen extrem om du jämför med andra länder.

Resten av Norden är mer eller mindre likadan, hela östra Europa är många gånger värre. Sverige ligger inte särskilt högt upp på alkoholkonsumtion per capita. Sen i södra Europa dricker man väl oftare fast mindre mängder vid varje tillfällen, i vilket fall som helst tycker jag inte Sverige är särskilt extremt.
Citera
2023-06-08, 13:53
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Sveriges alkoholkultur är verkligen extrem om du jämför med många andra länder.
Mot vilka? Finland ? Ryssland? Polen?

Jag får inte uppfattning att Ida har något problem med alkohol, bara att hon kanske tar någon shot extra när det är fest, man är ledig och har trevligt.

Ingen reagerade förutom Arvid.
Citera
2023-06-08, 14:03
Avslutad
Citat:
Sveriges alkoholkultur är verkligen extrem om du jämför med många andra länder.

Jag var tvungen att kolla upp siffrorna och info från Systemet säger att nuvarande alkoholkonsumtion/år är "8,67 liter ren alkohol motsvarar ungefär 90 flaskor vin, 347 stycken 50 centiliters burkar med starköl eller 31 flaskor med sprit. Vilket betyder att genomsnittsvensken ungefär konsumerar 1,7 flaskor vin eller 6,5 burkar starköl i veckan."

Vilket låter väldigt mycket med tanke på att många i Sverige inte dricker alls. Så de som dricker öser verkligen på.

Här kan man läsa mer https://www.iq.se/fakta-om-alkohol/sverige-och-europa/
Citera
2023-06-08, 14:07
Medlem
Men kan ni sluta svara det där trollet nu snälla
Citera
2023-06-08, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Men kan ni sluta svara det där trollet nu snälla

Jag tycker han/hon har sunda tankar, det lilla jag läst. Så fort man inte håller med nån så ska den tystas och kallas för troll. Typisk svensk PK-mentalitet. Sverige är ett extremt och konstigt land i många aspekter. Tacka vet jag andra länder där man kan andas. Forum är en bra spegelbild av ett lands invånares mentalitet.
Citera
2023-06-08, 14:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tycker han/hon har sunda tankar, det lilla jag läst. Så fort man inte håller med nån så ska den tystas och kallas för troll. Typisk svensk PK-mentalitet. Sverige är ett extremt och konstigt land i många aspekter. Tacka vet jag andra länder där man kan andas. Forum är en bra spegelbild av ett lands invånares mentalitet.

scrolla tillbaka och läs igenom tidigare inlägg av q-wxyz så fattar du. Mata inte trollet.
Citera
2023-06-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag var tvungen att kolla upp siffrorna och info från Systemet säger att nuvarande alkoholkonsumtion/år är "8,67 liter ren alkohol motsvarar ungefär 90 flaskor vin, 347 stycken 50 centiliters burkar med starköl eller 31 flaskor med sprit. Vilket betyder att genomsnittsvensken ungefär konsumerar 1,7 flaskor vin eller 6,5 burkar starköl i veckan."

Vilket låter väldigt mycket med tanke på att många i Sverige inte dricker alls. Så de som dricker öser verkligen på.

Här kan man läsa mer https://www.iq.se/fakta-om-alkohol/sverige-och-europa/

Svenskar dricker tills de pissar ner sig, har svårt att tro att sydeuropéer hantera alkoholen lika vårdslöst.
Citera
2023-06-08, 14:31
Avslutad
Citat:
Svenskar dricker tills de pissar ner sig, har svårt att tro att sydeuropéer hantera alkoholen lika vårdslöst.

Jo, jag har den erfarenheten av sydliga Europa. Gaphalsarna och de som betedde sig som svin var svenskarna.
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-08 kl. 14:36.
Citera
2023-06-08, 14:35
Medlem
Man kan inte behandla sin fru som hon är underställd dig, någon som du för befäl över och ska underordna sig. Och man fäster inte kränkande adjektiv vid henne och lämnar ut och förnedrar henne inför hela svenska folket. Så otroligt obehagligt. Kan denna psykisk misshandel fortgå utan att experterna ingriper och finns risk att den eskalerar?
Citera
2023-06-08, 14:49
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
Man kan inte behandla sin fru som hon är underställd dig, någon som du för befäl över och ska underordna sig. Och man fäster inte kränkande adjektiv vid henne och lämnar ut och förnedrar henne inför hela svenska folket. Så otroligt obehagligt. Kan denna psykisk misshandel fortgå utan att experterna ingriper och finns risk att den eskalerar?
Exakt så!
Citera
2023-06-08, 14:53
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
scrolla tillbaka och läs igenom tidigare inlägg av q-wxyz så fattar du. Mata inte trollet.
Jag har oxå genomskådat detta. Ignorerar precis som jag ignorerade Kristoffer i källaren.
Citera
2023-06-08, 14:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Ändå rätt kul hur "kvinnor kan" och "kvinnor ska ha samma rättigheter" numera tydligen betyder "jag kan supa ner mig för jag är kvinna även om min man inte tycker om mitt beteende när jag är full". Fylle-Ida som jag talar om, tydliga alkis-vibbar där.

Motsatsen är otänkbar. En man som säger "jag är hur full jag vill" till sin fru.

Fylle-Ida ska inte vara gift. Hon ska vara singel tills hon saknar en man så mycket att hon är villig att ge upp spriten för honom.

Den som tror att fylle-Ida blir en bra förälder räcker upp en hand. "Klart man ska få dricka sprit när man är gravid. Kvinnor kan allt som män kan".

Nåja inget problem han är en ideal-man och kan hitta en idealfru utan att leta så länge. En fru som lyssnar på sin man och inte tror man är två singlar i ett äktenskap.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-08 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in