2023-06-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Enligt uppgift? Vilken uppgift är det, länk?

Jag har följt ämnet med ufon flera år, aldrig hört talas om det du påstår. Under 40-50 talet var amerikanska staten extremt hårdför och folk religiösa, klart som fan de var både villiga och kapabla att tysta ned om de hittat aliens och rymdskepp, dels för att inte riskera att Sovjetunionen skulle spionera och stjäla information, men även för att aliens gör hela bibeln överflödig för enligt bibeln är människan guds främsta skapelse.... Några oss överlägsna aliens skulle krascha hela kristendomen.

Det skulle också krascha vår upplysning och humanistiska fokus som ersatte kristendomen. Utan gud så har vi gjort människan till det högsta och heligaste, åtminstone i teorin och retoriken, och vi har placerat vårt förnuft som den högsta domaren. Nu gäller inte det längre. Vi är inte ensamma om att vara intelligenta och det kanske än en gång finns en högre domare som vet bättre.

Sen är det andra saker också, som att vi ser det som rimligt att äta djur för att de inte är på vår nivå. Eller kanske än värre, att vi gör experiment på möss och liknande. Det håller inte heller längre om vi hör till dummerjönsarna också.

Kanske vi rent av inser vår begränsning när det gäller vetenskap och logik, att våra bevis och resonemang kan vara som på en femårings nivå i jämförelse.

Mänskligheten kanske tvingas till lite ödmjukhet av detta.

Nästan lite charmigt att det skulle kunna leda till en sorts vetenskaplig religion som försöker förstå dessa väsen. Givet att de fortsätter att vara så frånvarande och nonchalanta.
Citera
2023-06-08, 22:24
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag tror inte det har är något övernaturligt med klotblixtar. Min poäng är att det finns saker vi inte har kunnat förklara men som ändå existerar. När det gäller klotblixtar så är det främst för att de är så ovanlig och därför nästan omöjliga att studera.

Nej förlåt. Jag kanske formulerade mig tokigt. Menar att klotblixtat och andra fenomen är helt naturliga.
Citera
2023-06-08, 22:27
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Enligt uppgift? Vilken uppgift är det, länk?

Jag har följt ämnet med ufon flera år, aldrig hört talas om det du påstår. Under 40-50 talet var amerikanska staten extremt hårdför och folk religiösa, klart som fan de var både villiga och kapabla att tysta ned om de hittat aliens och rymdskepp, dels för att inte riskera att Sovjetunionen skulle spionera och stjäla information, men även för att aliens gör hela bibeln överflödig för enligt bibeln är människan guds främsta skapelse.... Några oss överlägsna aliens skulle krascha hela kristendomen.

Ser att jag skrev fel på årtalen. 50 och 60 talen ska det vara. Man räknar att under 5% av observationerna var oförklarliga för Amerikanska staten. Men det fanns såklart fler nationer med avancerad utveckling under 50 och 60-talen.

Där finns en artikel.

https://www.nytimes.com/1997/08/03/us/cia-admits-government-lied-about-ufo-sightings.html

Vill du läsa underlaget till artikeln finns det här.

https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA525986.pdf

Vad är mest troligt, att Amerikanerna utvecklar vapensystem som är mer avancerade än vad vi tror. Eller att dom mörkar kraschlandningar av Aliens.

Det enda jag säger är att det krävs betydligt mer bevis för att något av den magnituden ska vara trovärdigt.
Citera
2023-06-08, 22:35
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Då har det pågått i tusentals år. Fenomenet är inget nytt.

"De" är redan här och har varit här i tusentals år. Om du hade satt dig in i ämnet så hade du också förstått lite mer. Jag har också varit skeptiker och är fortfarande till viss del. Saken är den att det finns mycket inte vi människor vet eller har kunskap om. Den populära teorin har varit att de kommer från andra platser i universum, när vetenskapen har gått framåt och teorin om multipla universum blivit mer accepterad inom fysiken så har teorin varit att de kan resa mellan olika universum och dimensioner, nu när AI är på tal så snackas det om att det kan vara AI-styrd teknik från andra civilisationer. Det har också pratats om tidsresenärer från långt i framtiden.

Till saken, vi människor utgår från redan känd kunskap och drar våra slutsatser från det. Det är ett problem med hur snävt vi tänker. Svaret på gåtorna kan vara många och något vi ens inte kan föreställa oss idag. Gäller att tänka utanför boxen. Att fenomenet existerar och är fysiskt och inte enbart psykologiskt, vilket det säkert kan vara i många fall är helt klart.

Läs om projekt Hessdalen som UFO-Sverige genomförde i Norge för att utforska ljusfenomenen där. Där är teorin att ljusfenomenen uppstår p.g.a. mycket kvarts i berggrunden som orsakar dessa för oss oförklarade ljusfenomen. Att det är en sorts urladdning som klotblixtar.

Klotblixtar är också ett sådant fenomen som inte fångats på film men som numera är helt accepterat av vetenskapen som ett fenomen som existerar. Det är många gåtor mänskligheten inte har svar på.

Nej, han har såklart inte blivit "trollad". Det är inte så det fungerar med tanke på den position han hade. Han fick till och med tillåtelse av United States Department of Defense att ställa upp på intervjun, såvida han inte avslöjade något som var hemligt. Det är samma sak med Luis Elizondo, han har heller inte avslöjat något hemligstämplat vilket han gjort klart och tydligt. Filmerna de såg till att få ut fick de genom freedom of information act. Att de fick ut dessa var för att de kände till att de existerade. Hemsidan The Black Vault samlar massvis av dokument som de fått ut genom freedom of information act och många handlar om "UFOn". Lägger man pusslet så förstår man att det finns mycket mer som vi inte får ta del av. Kanske av goda skäl från en militärsynvinkel. Man vill inte avslöja för fienden på vilka pusselbitar man sitter på.

The Black Vault
https://www.theblackvault.com/documentarchive/
Vi talar alltså om utomjordiskt liv som med helt otrolig teknologi lyckats traversera över alternativa universum för att sedan komma till jorden. Det dom glömde var dock att stänga av lampan under tefatet när dom hamnar inom observationvy av oss jordbor. Attans!

Att du ens talar om tidsresenärer visar hur blåst du är. Du trollar va? Trollar du inte är du med hästlängder den största foliehatten på flashback. Gå och kolla på Nalle Puh innan svampinfektionen i hjärnan helt tar över.
Citera
2023-06-08, 22:59
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Inte äns då. Jag har ju sett stenarna sedan jag var barn.
O jag fotar inte heller olyckor, selfis, vad jag äter, mina semesterar osv.
Även om jag borde.

Det där andra är jag inte intresserad av men jag tittar gärna på dina framtida UFO-bilder!
Citera
2023-06-08, 23:02
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
En visselblåsare, David Charles Grusch 36, talar ut i en artikel publicerad av TheDebrief om hur USA i årtionden haft i sin besittning material bestående av små fragment upp till hela, intakta farkoster.

Mer om vem Grusch är.

Länk till artikel

https://thedebrief.org/intelligence-officials-say-u-s-has-retrieved-non-human-craft/

Arkiverad version, eftersom det tid till annan är omöjligt att komma åt artikeln.

https://archive.is/uUDC5

Länk till transkribering av ett samtal om faktagranskningen av denna artikel, där det bla. framgår att visselblåsaren vittnat under ed om det som framgår i artikeln.

https://thedebrief.org/fact-check-q-a-with-debrief-co-founder-and-investigator-tim-mcmillan-part-1/

alla vet att det finns riktig ufo i amerikansk regering bara ingen vågar säga för då blir man uttagen (borta) ock fast trump försökade visa sanning men fick inte för nato/pentagon/soros
Citera
2023-06-08, 23:02
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Nej, han har såklart inte blivit "trollad". Det är inte så det fungerar med tanke på den position han hade. Han fick till och med tillåtelse av United States Department of Defense att ställa upp på intervjun, såvida han inte avslöjade något som var hemligt. Det är samma sak med Luis Elizondo, han har heller inte avslöjat något hemligstämplat vilket han gjort klart och tydligt. Filmerna de såg till att få ut fick de genom freedom of information act. Att de fick ut dessa var för att de kände till att de existerade. Hemsidan The Black Vault samlar massvis av dokument som de fått ut genom freedom of information act och många handlar om "UFOn". Lägger man pusslet så förstår man att det finns mycket mer som vi inte får ta del av. Kanske av goda skäl från en militärsynvinkel. Man vill inte avslöja för fienden på vilka pusselbitar man sitter på.

The Black Vault
https://www.theblackvault.com/documentarchive/

Det jag menar, är att han blivit matad med desinformation och inte trollad, dåligt ordval av mig.
Så länge det inte är förstahandsuppgifter, och han inte har några former av bevis, så blir det många som kommer ta han som oseriös.
Citera
2023-06-08, 23:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det där andra är jag inte intresserad av men jag tittar gärna på dina framtida UFO-bilder!

Det är sandstenar med ”märkliga bitar” inkapslade. Relativt stora klunsar.

Hur bublicerar man dessa bilder?
Citera
2023-06-08, 23:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Det skulle också krascha vår upplysning och humanistiska fokus som ersatte kristendomen. Utan gud så har vi gjort människan till det högsta och heligaste, åtminstone i teorin och retoriken, och vi har placerat vårt förnuft som den högsta domaren. Nu gäller inte det längre. Vi är inte ensamma om att vara intelligenta och det kanske än en gång finns en högre domare som vet bättre.

Sen är det andra saker också, som att vi ser det som rimligt att äta djur för att de inte är på vår nivå. Eller kanske än värre, att vi gör experiment på möss och liknande. Det håller inte heller längre om vi hör till dummerjönsarna också.

Kanske vi rent av inser vår begränsning när det gäller vetenskap och logik, att våra bevis och resonemang kan vara som på en femårings nivå i jämförelse.

Mänskligheten kanske tvingas till lite ödmjukhet av detta.

Nästan lite charmigt att det skulle kunna leda till en sorts vetenskaplig religion som försöker förstå dessa väsen. Givet att de fortsätter att vara så frånvarande och nonchalanta.

De tittar på oss. Vi ser dem inte.
Själv är jag övertygad om att dessa gudar är artificiella.

Varelser med ”evigt” liv så länge de inte blir förstörda.
Citera
2023-06-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
En visselblåsare, David Charles Grusch 36, talar ut i en artikel publicerad av TheDebrief om hur USA i årtionden haft i sin besittning material bestående av små fragment upp till hela, intakta farkoster.

Mer om vem Grusch är.

Länk till artikel

https://thedebrief.org/intelligence-officials-say-u-s-has-retrieved-non-human-craft/

Arkiverad version, eftersom det tid till annan är omöjligt att komma åt artikeln.

https://archive.is/uUDC5

Länk till transkribering av ett samtal om faktagranskningen av denna artikel, där det bla. framgår att visselblåsaren vittnat under ed om det som framgår i artikeln.

https://thedebrief.org/fact-check-q-a-with-debrief-co-founder-and-investigator-tim-mcmillan-part-1/

Som allt annat inom vetenskap. Ge oss något som kan testas oberoende, och kan verifieras oberoende. Då kan man också säga att detta är vad andra experter i samma område har kommit fram till.

Men nu är det en random person som hävdar att ha sett saker. Det är lika trovärdigt som att jag har haft en dröm om UFO, som jag berättar för mina kollegor.
Citera
2023-06-08, 23:19
Medlem
yj3E9qxs avatar
UFO, spöken och vettiga kvinnor. Vad har de gemensamt? De existerar, source: Trust me bro.

Bevis, annars är det trams.

Jag kan ju hävda precis vad som helst, det innebär inte att det är sant.
Citera
2023-06-08, 23:39
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissGorilla
Som allt annat inom vetenskap. Ge oss något som kan testas oberoende, och kan verifieras oberoende. Då kan man också säga att detta är vad andra experter i samma område har kommit fram till.

Men nu är det en random person som hävdar att ha sett saker. Det är lika trovärdigt som att jag har haft en dröm om UFO, som jag berättar för mina kollegor.

Han har inte ens sett något, han har bara fått det återberättat av andra, vad dom påstår sig ha sett. Dock skulle jag inte säga att han är en random person, han har trots allt en hög position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in