Så galet att se en del fans i newcastlegrupper som dels inte inser att vi har samma dragningskraft som större klubbar (city, pool, osv) utan att bryta sönder hela lönestrukturen och erbjuda sinneslöner. Dessa vill gärna se att vi byter ut allt det gamla.
Jag är betydligt mer restriktiv i hur jag ser på saken, ser gärna att man inte värvar mer än 2-3 start/bänk-spelare, sen kan man fylla på ungdomsleden med större mängd. Bygga sakta och långsiktigt tror jag är mer fördelaktigt. Man måste även hitta rätt typ, som ser projektet för vad det är och är beredd att ge sitt allt.
Att behålla en stomme i laget och värva färre (för seniorlaget) och smart där man gör mindre förbättringar, visst du får inget världslag inom 1-2 säsonger med denna strategi. Däremot minskar man risken att förstöra harmonin i spelartruppen och det ser jag som en stor anledning att vi placerade oss där vi gjorde. På nåt sätt känns det lite "fel" att spendera 50m+ på en spelare, men man får väl försöka inse att det är där man är.
Nästa säsong är min förhoppning att man ska vara med och kämpa om CL-platserna igen, inte nödvändigtvis att man behöver hamna på en topp fyra utan mer att man är med i kampen (hoppas förstås på så hög placering som möjligt). Tror det kommer bli tuffare nästa säsong när du har ett Pool som lär trumma på, chelsea och spurs känns mer tveksamma till att kunna vända det till positivt utfall redan nästa säsong. Inte omöjligt förstås och det kommer vara intressant att se hur det faller ut.
ManU har potencial ifall Ten hag får ihop laget ännu mer, ska bli intressant att se hur det slår ut. Arsenal har ett väldigt bra läge ifall man kan fyllampå lite, jobba på att kunna klara en hel säsong ( nu tillkommer ju även CL) .
Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Det verkar finnas en möjlighet att det kan bli ett högre pris, intervallet är 35-55 milj pund.
https://www.bbc.com/sport/football/65842033
Ah, lite förvånad att denna klasul var så "gömd" , vi fick ju reda på det rätt sent. Tänker att detta borde väl scouter och liknande vetat om.