2023-06-08, 19:49
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Mm, sen finns ju han Zubimendi i Sociedad som jag läst väldigt mycket positivt om. Oavsett om dom skräpar #6 så saknas det ju mer central-defensiva mittfältare. Vilka ryktas det om?
Viega kan nog spela den rollen men är bara 21 år, behöver gärna vara härdade (mindre skador)

Pratas om att ett möte med Manu Koné, Mönchengladbach agent ska vara inplanerat.
Har aldrig sett spelaren så kan inga egenskaper.

Klopp måste komma underfund med vad han vill ha ut av mittfältet och hur man ska förhindra att det räcker för motståndare att slå 2-3 pass+avslut.
Citera
2023-06-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja , verkligen bra pris dock undrar man varför endast pool varit med som intressenter om det nu var så billigt. Stämmer verkligen denna klasul? Känns som det är något som vi inte fått reda på. Visst mac allister kan ju endast sett pool som ett alternativ (kan ju även haft i sitt kontrakt att få använda brighton som stepping stone klubb). Visst rackarns lågt, får väl kanske vet mer framöver. Detta öppnar ju upp för att kunna värva mer på mittfältet.
Det verkar finnas en möjlighet att det kan bli ett högre pris, intervallet är 35-55 milj pund.
Citat:
Liverpool have completed a £35m deal to sign midfielder Alexis Mac Allister from Brighton on a five-year contract.
The fee could rise to £55m for the Argentina playmaker, who helped Brighton finish sixth in the Premier League this season to qualify for Europe for the first time.
https://www.bbc.com/sport/football/65842033
Citera
2023-06-08, 19:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Lätt avundsjuk på Liverpool som värvade in Mac Allister. Där snackar vi en spelare som bara kommer bli bättre och bättre.
Citera
2023-06-08, 19:56
Medlem
Neroxxs avatar
Så galet att se en del fans i newcastlegrupper som dels inte inser att vi har samma dragningskraft som större klubbar (city, pool, osv) utan att bryta sönder hela lönestrukturen och erbjuda sinneslöner. Dessa vill gärna se att vi byter ut allt det gamla.

Jag är betydligt mer restriktiv i hur jag ser på saken, ser gärna att man inte värvar mer än 2-3 start/bänk-spelare, sen kan man fylla på ungdomsleden med större mängd. Bygga sakta och långsiktigt tror jag är mer fördelaktigt. Man måste även hitta rätt typ, som ser projektet för vad det är och är beredd att ge sitt allt.

Att behålla en stomme i laget och värva färre (för seniorlaget) och smart där man gör mindre förbättringar, visst du får inget världslag inom 1-2 säsonger med denna strategi. Däremot minskar man risken att förstöra harmonin i spelartruppen och det ser jag som en stor anledning att vi placerade oss där vi gjorde. På nåt sätt känns det lite "fel" att spendera 50m+ på en spelare, men man får väl försöka inse att det är där man är.

Nästa säsong är min förhoppning att man ska vara med och kämpa om CL-platserna igen, inte nödvändigtvis att man behöver hamna på en topp fyra utan mer att man är med i kampen (hoppas förstås på så hög placering som möjligt). Tror det kommer bli tuffare nästa säsong när du har ett Pool som lär trumma på, chelsea och spurs känns mer tveksamma till att kunna vända det till positivt utfall redan nästa säsong. Inte omöjligt förstås och det kommer vara intressant att se hur det faller ut.

ManU har potencial ifall Ten hag får ihop laget ännu mer, ska bli intressant att se hur det slår ut. Arsenal har ett väldigt bra läge ifall man kan fyllampå lite, jobba på att kunna klara en hel säsong ( nu tillkommer ju även CL) .

Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det verkar finnas en möjlighet att det kan bli ett högre pris, intervallet är 35-55 milj pund.

Ah, lite förvånad att denna klasul var så "gömd" , vi fick ju reda på det rätt sent. Tänker att detta borde väl scouter och liknande vetat om.
Senast redigerad av Neroxx 2023-06-08 kl. 20:15.
Citera
2023-06-08, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Eller om man vill vinna EL eller ECL..
Exakt west ham är bättre i Europa
Citera
2023-06-08, 22:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja , verkligen bra pris dock undrar man varför endast pool varit med som intressenter om det nu var så billigt. Stämmer verkligen denna klasul? Känns som det är något som vi inte fått reda på. Visst mac allister kan ju endast sett pool som ett alternativ (kan ju även haft i sitt kontrakt att få använda brighton som stepping stone klubb). Visst rackarns lågt, får väl kanske vet mer framöver. Detta öppnar ju upp för att kunna värva mer på mittfältet.

Mm Liverpool kanske var hans val och Brighton är schyssta. Klausulen skrevs väl in i vintras när han signade innan VM. Det blir svårt att hitta så bra värvningar för den summan, speciellt mittfältare.

Vilka kommer säljas och hur mycket pengar beräknas komma in?
Citera
2023-06-08, 22:20
Medlem
jontepsgs avatar
Läste förut idag att Jorginho kan säljas i sommar, återförening med Sarri. Om det nu inte bara är BS och Arsenal släpper både Xhaka och Jorginho så kommer dom behöva värva 3 mittfältare, varav två startspelare. Rice tror jag kommer till Arsenal, pengarna finns och WH verkar inte ställa sig i vägen samtidigt har jag läst från både Arsenal- och west ham-journalister att Rice är helsåld på Arteta och Arsenal. Vågar nästan räkna hem den värvningen.. nästan.

Men vem mer, Caicedo vore det bästa.
Citera
2023-06-08, 22:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Exakt west ham är bättre i Europa
Och snart i ligan också
Citera
2023-06-08, 22:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Mm Liverpool kanske var hans val och Brighton är schyssta. Klausulen skrevs väl in i vintras när han signade innan VM. Det blir svårt att hitta så bra värvningar för den summan, speciellt mittfältare.

Vilka kommer säljas och hur mycket pengar beräknas komma in?
Jo, jag tänkte också att klausulen kanske enbart gällde Liverpool?
Citera
2023-06-08, 22:57
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot

De ger ingen källa på 55M men det är inte minsta otroligt att det finns bonus i avtalet. Oavsett en grym deal och United borde varit med i matchen.
Citera
2023-06-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lätt avundsjuk på Liverpool som värvade in Mac Allister. Där snackar vi en spelare som bara kommer bli bättre och bättre.
Ja, jag är oerhört imponerad av Mac Allister. Han är så mångsidig och arbetar även hårt i defensiven.
Citera
2023-06-08, 23:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Varför skulle man välja Bayern före Arsenal? Att vinna titlar helt enkelt. Samma snack som går kring t.ex. Kane att han borde gå till Bayern för att vinna titlar. Dock lär ju Arsenal betala mer lön och han kan stanna i samma stad så de lär ju ligga först på listan.

Men titlar blir det nog inte. Kanske någon cup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in