2022-08-01, 16:11
Medlem
feemaxxxs avatar
Nu när ni snackar Falukorv, hur steker man den på bästa sätt. Vill gärna att den ska få lite krispig yta. Lyckas inte få till det dom morsan på 70-talet.
Citera
2022-08-01, 21:09
Moderator
Jultrollets avatar
Liknande tråd om godaste falukorven: Existerar det en falukorv som är god? infogad.

/Moderator
Citera
2022-08-02, 22:45
Medlem
Scans! Både bara som att steka och gör stroganoff med!
Citera
2022-08-18, 18:07
Bannlyst
Undvik SCAN
hård och grynig, konstig bismak

Köp gärna Lidl Enebacken Delikatess falu. Svenskt kött, högkötthalt bra pris.
Testvinnare
Citera
2022-12-13, 16:58
Medlem
Av en ren händelse blev jag sugen på korvstroganoff, inget jag brukar laga. Stod på ica och fick välja mellan ica’s deli falukorv och scan deli falukorv. Valde den sistnämnda.

Tyckte smaken på korven/stroganoffen blev väldigt god. Fick dock vara med om väldigt små ”sten”liknande bitar av brosk i ett fåtal korvskivor, tappade aptiten. Vanligt med detta i falukorv även i delisortimentet?
Citera
2023-02-23, 11:46
Medlem
mjukmjukares avatar
Nibble Falukorv.
72% kött från svensk kvalitetsgris.
Hög svansföring!

Citera
2023-03-19, 14:07
Medlem
HasseBanans avatar
Garants Falukorv är inte tokig alls.
Citera
2023-06-08, 19:06
Medlem
mjukmjukares avatar
Såg ett Falukorvs-test (5 olika Falukorvar) på Nyhetsmorgon idag. Och en sak som kom fram äcklade mig.
All Falukorv görs på tre köttsorter;
Fläsk
Nöt
Häst

Och det var inte helt tydligt på innehållsförteckningen vilka som bl a hade häst.
Ruskigt äckligt!!

Citera
2023-06-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Såg ett Falukorvs-test (5 olika Falukorvar) på Nyhetsmorgon idag. Och en sak som kom fram äcklade mig.
Fläsk
Nöt
Häst

Och det var inte helt tydligt på innehållsförteckningen vilka som bl a hade häst.
Ruskigt äckligt!!

Häst ska väl vara ypperligt protein? Antagligen bättre än fläsket och nötköttet.

Sen vill man nog inte se detaljerna som åker ned i kvarnen som går till falukorvarna... Man får äta och se glad ut bara.
Citera
2023-06-08, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Fläsk
Nöt
Häst

Ruskigt äckligt!!

Varför äcklas du av häst men inte ko? Eller gris? Vad är det för skillnad? Är det för att du gör andra samband i huvudet? Proteinet som sådant är det absolut inget fel på. Förr i världen vad hästkött ett uppskattat smörgåspålägg.
Citera
2023-06-08, 19:26
Medlem
HVIT.s avatar
Vaggeryds Chark gör en underbar falukorv! En som behåller formen och inte skrumpnar i flott.
Citera
2023-06-09, 22:41
Medlem
3meters avatar
Brukar alltid köpa rybergs om den finns.

https://www.rybergs.se/falukorv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in