2023-06-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Målnumret är B 7134-23 och ingenting annat.
My bad
Citera
2023-06-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterMecklaren
Där har du nog helt rätt! Som i de flesta fallen så går polisen all in på det som håller i rätten.
Det finns säkert 10-20 affärer till som inte lika lätt kan bevisas.

Bulvanerna kan göra sina affärer med hjälp av mäklaren. Bulvanen skapar ett konto, dit mäklarens del i brottsupplägget sätts in och kopplat till ett kort som mäklaren får disponera fritt. Med hjälp av kort och pinkod kan mäklaren sedan sätta sprätt på pengarna utan att det syns på dennes konto. Det är inte så lätt att få ut en massa kontanter från bankerna.

Skulle jag vara polis så skulle jag kolla allt den misstänkte har hemma mot deras kontoutdrag.
Om 70% är saker de fått i ”gåva” ligger där en hund begraven.

😆😆 så du menar att om någon åker fast för fortkörning på låt oss säga 145km/h på en 110km/h sträcka så ska polisen gripa han eller henne, publicera deras existens helt öppet och åtala de för grovt vårdslöshet i trafik eller försökt till vållande till annans död för bilen är kapabel till till att köra 260km/h?!

Är du helt tappad seriöst?

Inte undra på att Sverige ser ut som det gör…
Citera
2023-06-08, 17:03
Medlem
Citat:
Du försöker försvara din etik och moral som du tydligen saknar.

Svara istället om det är försvarbart att ta 150’ i arvode från en säljare. Är det rimligt för 40 timmars jobb? Helvete heller!

Försvinner trappstegsprovisioner så kommer mäklare inte våga fuska lika mycket med budgivningarna. Detta kommer du inte ifrån.
Då tjänar de några tusenlappar mer netto än de 20-30’ extra bonusprovisionen ger. Det är ett bra förslag för att stävja fusket.

I Uniks fall verkar det handla om girighet. Dock ska det bevisas först.

Problemet med lockpriser som du verkar jobba med är att det finns seriösa mäklare som blir straffade för att de går ut med rätt pris från början. Hellre har jag 5 spekulanter på visningen som vet vilket pris som gäller än 20 spekulanter som hoppas på ett fynd och bara blir besvikna gång efter gång och irriterade på mäklaren som går ut med ett för lågt pris.

Har fått många samtal från kunder som frågar om det är ok att mäklaren uppmanar kunden att denna ska vara beredd att betala en halv miljon mer än utsatt pris för att ens få till en förhandsvisning. Tillhör du en av dessa må tro?

Jag tjänar hellre ihop 700’ per år med ett helt rent samvete än 1,5 miljoner där en och annan säljare har betalt extremt mycket i arvode.

Att du har haft två tuffa år rättfärdigar inte en lön på 1,3 miljoner.

Du träffar kunden någon timme i samband med ert första möte. Assistenten fixar din beskrivning eller någon extern, fotografen gör sitt, i bästa fall sköter du visningarna själv. Därefter stämmer du av med spekulanterna, har en förhandling eller budgivning. Upprättar kontrakt och fixar med tillträdet samt lovar aldrig något du inte kan stå för. Kort summerat är detta ingen raketvetenskap. Och du tycker att 1,3 miljoner är för lite? Där i ligger problemet.

Jag får alltid maximalt betalt av köpare och det hänger inte ihop med hur mycket provision jag tar. Det handlar om vilken service jag ger alla kunder och hur påläst jag är.
En bra affär är en affär där BÅDE säljare och köpare känner sig trygga under hela processen.
Det motiverar mig hästlängder mer än några 10’ hit eller dit. Tyvärr så har girigheten tagit över istället för ärligheten. Typiskt klanbeteende.

Jag har några tusen försäljningar bakom mig och var mäklare när du precis blev blöjfri.

En advokat pluggar i massor med mer år men har sällan över en miljon i lön. Och du tycker att du är så mycket bättre. Det är där problemet ligger!!!

Väldigt lätt att påstå att du är en duktig mäklare med god affärssed när du kan vara helt anonym på nätet...
Citera
2023-06-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Förstår inte vad alla babblar om gällande blåsa kunder, ta ut mer betald etc. Är det bara trådsanningar som ni spinner vidare på?

Det här är vad de är häktade för:

De misstankar som nu ligger till grund för fortsatt häktning består av fyra punkter och utreds nu mycket noga för att säkra bevisen.
• Näringspenningtvätt, grovt brott perioden 19 augusti - 22 augusti 2019.
• Näringspenningtvätt, grovt brott 18 november 2021 - 22 november 2021.
• Grovt bokföringsbrott 1 januari 2019 - 31 december 2019.
• Grovt bokföringsbrott 1 januari 2020 - 31 december 2020.
Enligt det senaste häktningsbeslutet ska mäklaren hållas isolerad för att minska risken att han kan påverka utredningen eller förstöra bevis.

Så inga bedrägerier, etc. Endast 2 fall av tvätteri och då blir det även 2 fall av bokförings brott.

Lite för extremt att de ska bete sig så där medans våldtäktsman får skadestånd, gängkriminella blir friade och släpps fria tills rättegångs datum etc.

Snacka om att staten verkligen vill dammsuga varje krona från oss alla 🤣

Men vänta nu? Så inga kunder har lurats? Eller vaD?
Citera
2023-06-08, 17:05
Medlem
Citat:
Med andra ord är du en klappkass mäklare som inte kan sälja en bostad utan att jobba med lockpriser. Har du någonsin hört ordet FÖRHANDLING?

Kan du inte argumentera för priset kan du börja jobba på en elektronikkedja istället. Du hör inte hemma i branschen.

Jag är inte ett djävla dugg avundsjuk på att sitta och skaka galler i ett häkte. Inte heller någon konkurrent till min marknad.

Tjäna pengar ärligt så får du min respekt.
Fuskar du till dig framgång får du bara disrespect!

Gällande blatte eller ej så kvarstår faktum att nysvenskarna moraliska kompass ligger djupt begraven. Så fort det börjar handla om pengar kommer deras omoraliska beteende fram och etiken är som bortblåst. Det gäller all kriminalitet. Är det bara en slump att majoriteten av alla dessa är nysvenskar? Eller är detta bara ett påhitt pga avundsjuka? Lägg ner!

Fan vad kass mäklare du är haha. Du kan ju inte förhandla innan intressenter kommer in. ALLA kör med lockpriser, att påstå att du inte gör det tyder bara på att du inte kan yrket.
Citera
2023-06-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Men vänta nu? Så inga kunder har lurats? Eller vaD?

Nej, bara trådsanningar och skitsnack
Citera
2023-06-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
😆😆 så du menar att om någon åker fast för fortkörning på låt oss säga 145km/h på en 110km/h sträcka så ska polisen gripa han eller henne, publicera deras existens helt öppet och åtala de för grovt vårdslöshet i trafik eller försökt till vållande till annans död för bilen är kapabel till till att köra 260km/h?!

Är du helt tappad seriöst?

Inte undra på att Sverige ser ut som det gör…

Suck!
Vad din liknelse har att göra med vad jag har skrivit fattar jag inte riktigt.

Om du hade varit något sånär insatt på hur man sätter dit kriminella aktörer så hade även du förstått att polisen siktar in sig på det som är lättast att bevisa. Du tror väl inte på fullaste allvar att den som åker dit för ett brott bara har detta på sitt samvete!!!

De brott som kan bevisas i en rätt blir man dömd för.

Jag skulle kunna rabbla upp flera andra mäklare som har kört en hel del bulvanaffärer men det överlåter jag till kharma.
Citera
2023-06-08, 19:14
Medlem
Citat:
Fan vad kass mäklare du är haha. Du kan ju inte förhandla innan intressenter kommer in. ALLA kör med lockpriser, att påstå att du inte gör det tyder bara på att du inte kan yrket.

I din lilla värld så kör alla med lockpriser. Det är bara för att du inte kan göra affärer på något annat sätt. Du verkar inte kunna prissätta dina objekt korrekt om du måste köra med lockpriser.

Så nu undrar jag verkligen vem av oss som är den kassa mäklaren🤭
Citera
2023-06-08, 19:24
Medlem
Citat:
Väldigt lätt att påstå att du är en duktig mäklare med god affärssed när du kan vara helt anonym på nätet...

Det viktiga är vad mina kunder tycker och det har jag hyfsat bra koll på. Vem jag är spelar ingen roll i sammanhanget även om du verkar väldigt nyfiken.

Jag är inte här inne för att visa hur bra jag är utan för att försöka få de mäklare som är här inne och läser att få sig en tankeställare.

Det går att jobba som mäklare UTAN att fuska.

Vet du inte själv om du har lurat några kunder eller ej blir jag väldigt orolig för de uppdragsgivare du tar dig an.
Citera
2023-06-08, 19:30
Medlem
Citat:
I din lilla värld så kör alla med lockpriser. Det är bara för att du inte kan göra affärer på något annat sätt. Du verkar inte kunna prissätta dina objekt korrekt om du måste köra med lockpriser.

Så nu undrar jag verkligen vem av oss som är den kassa mäklaren🤭

DU är den kassa mäklaren! Skulle aldrig i mitt liv låta en sån som dig sälja något jag äger. Ska ”du” bestämma ett pris och försöka få det priset så köparen känner sig ”trygg” och ”säker”? 🤣

Nej! Jag vill ha en mäklare som brinner för sitt jobb, lockar dit intressenter och visar upp objektet på ett väldigt positivt attraktivt sätt så att det blir en budgivning mellan säg 5-10 intressenter.

Eller menar du det är bättre att få ett pris som man är nöjd med sen räcker det? HAHAHAHAHAHA
Citera
2023-06-08, 19:33
Medlem
Citat:
Suck!
Vad din liknelse har att göra med vad jag har skrivit fattar jag inte riktigt.

Om du hade varit något sånär insatt på hur man sätter dit kriminella aktörer så hade även du förstått att polisen siktar in sig på det som är lättast att bevisa. Du tror väl inte på fullaste allvar att den som åker dit för ett brott bara har detta på sitt samvete!!!

De brott som kan bevisas i en rätt blir man dömd för.

Jag skulle kunna rabbla upp flera andra mäklare som har kört en hel del bulvanaffärer men det överlåter jag till kharma.

Inte nog med att du inte är en kass mäklare du är en kass troll. Polisen släpper oftast och nästan alltid små brott och jagar de värre brotten…. Tror inte de vill haffa en babbe för ringa narkotikabrott när de kan ha span på han och ta han för grovt narkotikabrott brott så även där snackar du som vanligt skit tyvärr.

Du behöver inte blanda in andra mäklares namn i tråden som du säkert tar från hemmet för att leka viktigt. Du startade ditt konto för att skriva här i tråden men helt plötsligt har du allt på alla mäklare i Stockholm och du är dessutom störts bäst och vackrast? 🤣
Citera
2023-06-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastighetsMecklarn
Svar Ja.
Ny omhäktningsförhandling på fredag 9/6.

2023-06-09 09:00 - 16:30
Huvudförhandling (dag 33/50)
Målnummer: B 18917-20
Saken: Näringspenningtvätt, grovt brott m.m.
Sal 37

Koll på hur förhandlingen gick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in