2023-06-08, 18:17
Moderator
zanteras avatar
Varför skulle man välja Bayern före Arsenal? Att vinna titlar helt enkelt. Samma snack som går kring t.ex. Kane att han borde gå till Bayern för att vinna titlar. Dock lär ju Arsenal betala mer lön och han kan stanna i samma stad så de lär ju ligga först på listan.
Citera
2023-06-08, 18:19
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Varför skulle man välja Bayern före Arsenal? Att vinna titlar helt enkelt. Samma snack som går kring t.ex. Kane att han borde gå till Bayern för att vinna titlar. Dock lär ju Arsenal betala mer lön och han kan stanna i samma stad så de lär ju ligga först på listan.
Borde det inte vara smartare att gå till Chelsea om man vill ha chans att vinna titlar och ha bättre betalt men så gärna vill stanna i staden?
Citera
2023-06-08, 18:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Detta är smågrabbar som inte ens har spelat i EPL.. Owen Hargreaves växte upp i Kanada, och Hargreaves hade aldrig spelat i England innan han gick till Man Utd. Så jag frågar igen, när var det senast att en engelsk spelare gick från en klubb i EPL till Bundesliga?

Och ja, jag anser mig själv som bland de kunnigaste användarna som aktiv här inne.

Frågan är hur du som är så kunnig inte vet att både Oxford och Kenny spelat i EPL då…

Svaret på din fråga är alltså Jonjoe Kenny som 2022 lämnade Everton för Hertha Berlin.
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-06-08 kl. 18:54.
Citera
2023-06-08, 18:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Frågan är hur du som är så kunnig inte vet att både Oxford och Kenny spelat i EPL då…
Han menar ju såklart att dom inte spelat för Arsenal
Citera
2023-06-08, 18:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Spelar West Ham så här bra så kommer dom att vinna PL nästa säsong eller åtminstone bli topp två i ligan … om inga skador kommer så klart..
Helt klart! Det får absolut inte bli någon skada för då är chansen minimal men annars så!
Citera
2023-06-08, 18:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Borde det inte vara smartare att gå till Chelsea om man vill ha chans att vinna titlar och ha bättre betalt men så gärna vill stanna i staden?

En av de stora anledningarna Rice ryktades till Chelsea tidigare var ju att han tydligen är nära med Mount, men om nu Mount är på väg ut så försvinner ju den länken. Sen vet jag inte, hade Chelsea fortfarande varit under Abramovich hade man kunnat förvänta sig titlar på något löpande band (någon PL här, någon CL där, några cupper osv) men än så länge under Boehly känns det ju mer Ted Lasso än vad det känns som Chelsea från förr.

I dagsläget känns ju Arsenal faktiskt mer stabila och med en mer tydlig plan än vad Chelsea gör, dock tror jag Arsenal kommer få svettas mer nästa säsong med ökad press, CL spel osv. Nu kunde man spela en säsong helt utan förväntningar och så blir det ju inte nästa säsong.
Citera
2023-06-08, 18:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Helt klart.

Newcastle
West Ham
Wolverhampton
Brighton

blir topp 4 nästa säsong.
Överdriv inte :P
West Ham/City
City/West Ham
Liverpool
Newcastle/United

Enbart om West Ham kan undvika skador..
Citera
2023-06-08, 18:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Överdriv inte :P
West Ham/City
City/West Ham
Liverpool
Newcastle/United

Enbart om West Ham kan undvika skador..

Rensa PM
Citera
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
En av de stora anledningarna Rice ryktades till Chelsea tidigare var ju att han tydligen är nära med Mount, men om nu Mount är på väg ut så försvinner ju den länken. Sen vet jag inte, hade Chelsea fortfarande varit under Abramovich hade man kunnat förvänta sig titlar på något löpande band (någon PL här, någon CL där, några cupper osv) men än så länge under Boehly känns det ju mer Ted Lasso än vad det känns som Chelsea från förr.

I dagsläget känns ju Arsenal faktiskt mer stabila och med en mer tydlig plan än vad Chelsea gör, dock tror jag Arsenal kommer få svettas mer nästa säsong med ökad press, CL spel osv. Nu kunde man spela en säsong helt utan förväntningar och så blir det ju inte nästa säsong.
Vad har han för länk till Arsenal då?

Tror fortfarande att Chelsea tar en titel före Arsenal gör det. Sen om det dröjer 10-20 år eller 2-3 år är svårt att säga.. Är det titlar han är ute efter så borde han välja City eller Bayern
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Varför skulle jag medvetet provocera dig för? Du har väl aldrig varit jobbig eller något :/

West Ham har fler Europatitlar än Arsenal så vilka är det som bör vara avundsjuka egentligen?

Nej det kommer ni inte!

Så Arsenals cupvinnarcup 1994 räknas inte som europeisk? Eller den ännu tidigare upplagan av Uefa cup som dom också vann år 1970.

Lustigt att vissa lag, t.ex. real Madrid får räkna sina gamla titlar medans vissa inte får det..
Citera
2023-06-08, 18:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Rensa PM
Yes boss!
Citera
2023-06-08, 19:03
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Vad har han för länk till Arsenal då?

Tror fortfarande att Chelsea tar en titel före Arsenal gör det. Sen om det dröjer 10-20 år eller 2-3 år är svårt att säga.. Är det titlar han är ute efter så borde han välja City eller Bayern

Är City intresserade då? Beror väl på om både Gündogan och Silva drar iofs. City brukar dock värva smartare än så. Inte att Rice är dålig men med undantaget Grealish så brukar ju City värva spelare för typ halva priset av vad Rice går för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in