2023-06-06, 11:56
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Har klubben det tålamodet? De borde åtminstone inse att de borde ha det denna gång.

Vad kallar vi honom? Ange vem? Posten låter enklare hihi

Jag hoppas verkligen det. Levy måste inse att man kan inte ha 3-4 olika tränare under en säsong.

Titta bara på United när sir Alex kom dit gick trögt i början men han fick tålamod och sen blev det succé i många år.

Hoppas Ange tar med sig Furuhashi också från Celtic.
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-06-06 kl. 12:01.
Citera
2023-06-06, 12:04
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag hoppas verkligen det. Levy måste inse att man kan inte ha 3-4 olika tränare under en säsong.

Titta bara på United när sir Alex kom dit gick trögt i början men han fick tålamod och sen blev det succé i många år.

Hoppas Ange tar med sig Furuhashi också från Celtic.
Om Kane går och ingen ny målis blir det tufft att ställa så höga krav. Utan då går man bygga långsiktigt, inte riktigt det man vill höra som supporter. Möjligt det är bra att det bara blir serie och inhemska cuper första året.
Citera
2023-06-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker Gallagher är ganska medioker faktiskt, iaf för ett Newcastle som vill etablera sig som CL lag. Då har man ju redan Willock som är i samma fack 'inte bra nog för en av toppklubbarna men duglig truppspelare för Newcastle'. Att Gallagher dessutom är britt lär ju dra upp priset. Borde finnas mer värde för pengarna om Newcastle blickar utanför PL?

Ja sant, jag tänker honom som en hårt arbetande rotationsspelare i Newcastle, annars är Newcastle intresserade av Dominik Szoboszlai, 22 år och fick 6 mål och 8 assist i Bundesliga denna säsong, tror han kan spela på både kanten och mittfältet. 61 miljoner euro kan han gå för.

https://www.footballtransfers.com/en/teams/uk/newcastle-utd/transfers/rumours

den där sidan brukar jag kolla på
Citera
2023-06-06, 12:40
Moderator
zanteras avatar
Angående tålamod så skiljer det ju från tränare till tränare också. Mourinho och Conte må vara bra tränare som har nått bra resultat i andra klubbar, men båda är ju riktiga grinkukar som inte drar sig från att kasta allt o alla under bussen när det inte går som planerat. Fotbollen i Spurs under båda var ju också katastrofalt dåligt och tråkig. Hade det varit exakt samma fast tränaren istället var Mason eller <annan orutinerad tränare utan titlar> hade de ju fått kicken mycket tidigare.

Ange ger ju intrycket av att vara en mer sympatisk tränare som arbetar med det han får, verkar inte ha något rykte av att ha bråkat med ägare eller spelare tidigare. Får sina lag att spela en fin anfallsfotboll osv. Är du en ägare för en CL-aspirerande klubb som Spurs så har du säkert mer tålamod för en tränare som spelar rolig fotboll och är mer av en teamplayer, än t.ex. Mourinho och Conte som bara vill ha mer mer och fotbollen är som att se färg torka på väggen.

Skulle Spurs sluta utanför top4 nästa säsong men spela bra fotboll så är det ju ändå ett stort steg i rätt riktning och också något att bygga vidare på. Se på Arsenal under Arteta t.ex, det var mediokert ganska länge innan den skutan började vända.
Citera
2023-06-06, 14:33
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Liverpool have been in direct contact with both Manu Koné and Khephren Thuram agents again this week.

Fabrizio Romano

Man blir ju lite avis hur snabbt Liverpool går efter/köper spelare så tidigt.

Själv får man vänta med tills Gundo/Silva/Laporte/Cancelo bestämmer sig inför framtiden...

Får se efter helgens final.
Citera
2023-06-06, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vart har du fått för dig att jag anser Piers Morgan som en seriös skribent, Huh?

Men alla och envar borde kunna fatta att det endast finns luft emellan öronen hos både Gary Neville och Jamie Carragher.

När ska jag ha påstått det? Vad jag poängterade, var bara faktumet att det inte går att jämföra Sol’s övergång från Spurs till AFC eftersom att vi låg flera hundra miljoner mil före Spurs när vi signade Sol Campbell under sommaren 2001. Och till skillnad från Cashley Hole, så valde Sol att joina AFC p g a att han önskade att vinna flera tunga titlar - och han visste mkt väl att han var tvungen att spela för en storklubb för att det skulle ske. Sol lämnade Spurs för AFC av sportsliga skäl, medans den där andra spelaren valde att lämna Arsenal för Chelsea enbart p g a cash.

Det går inte ens att jämföra Sol’s övergång från Spurs till the Gunners med Cole’s flytt från AFC till Chelsea. Lampard’s övergång från WHU till Chelsea i 2001, är däremot jämförbar med Sol’s flytt till oss.
Man kan visst jämföra, sol valde arsenal för att vinna och Ashley Cole drog till Chelsea för att vinna
Citera
2023-06-06, 15:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Fabrizio Romano

Själv får man vänta med tills Gundo/Silva/Laporte/Cancelo bestämmer sig inför framtiden...

Har Niger val än att agerat snabbt så säsongen kan börja med alla närvarande (fast det dröjer när så många är iväg på landslagsuppdrag)
Lite så Liverpool gör, när media väl får nyss är de långt gångna se Diaz, Nunez, Gapko.
Mac Allister presenteras nog imorgon med ett 5- års kontrakt. Sägs kosta runt £45m , mindre än förväntat.

Allt lutar åt att Gündogan blir kvar, åtminstone inte går till en ligakonkurrent. Cancelo lär City se till att inte går till topplagen.
Citera
2023-06-06, 15:40
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Allt lutar åt att Gündogan blir kvar, åtminstone inte går till en ligakonkurrent. Cancelo lär City se till att inte går till topplagen.

Låna ut Cancelo till Burnley
Citera
2023-06-06, 16:12
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Fabrizio Romano

Tidigt? Det är en hel säsong för sent. Liverpool vaskade som bekant en hel säsong och nytt mittfält skulle varit på plats redan förra sommaren.

Jag är givetvis glad över att Liverpool fick nån typ av panik förra sommaren och lirar EL den här säsongen. Det är även värt att nämna att det inte finns några garantier att någon värvning levererar.
Citera
2023-06-06, 16:16
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Tidigt? Det är en hel säsong för sent. Liverpool vaskade som bekant en hel säsong och nytt mittfält skulle varit på plats redan förra sommaren.

Jag är givetvis glad över att Liverpool fick nån typ av panik förra sommaren och lirar EL den här säsongen. Det är även värt att nämna att det inte finns några garantier att någon värvning levererar.

Tidigt inför säsongen 23/24.
Citera
2023-06-06, 18:15
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Spännande! Nu måste han få tid att bygga ett eget lag.
Maguire och Pickford
Citera
2023-06-06, 20:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Menar du att man ser mindre skyldig ut om man tar halvtand försvar? Har man råd är det klart man tar det bästa möjliga..

Jag säger att motoffensiven med överdrivet dyra advokater samt de fåniga anklagelserna är för mig tecken på att klubben är orolig. Citys oroliga beteende är inte ovanligt kolla bara hur Barca betett sig sedan det blev känt att dom utreds för korruption/domarmutor. Presidenten har slängt ur sig alla möjliga korkade anklagelser och jag tror att City kommer göra likadant när det närmar sig rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in