Citat:
Om du inte orkar svara på följdfrågor tycker jag inte att du ska svara på inlägg i förstaläget. Självklart tänker jag varken leta igenom tråden efter dina tidigare teorier eller lägga ner tid på att konstruera händelseförlopp jag inte tror på.Jag har förklarat allt ovanstående många gånger i tråden. Om du inte läst det innan kanske det är dags nu.
Men bara som ett exempel så kan det varit så att Johanna överraskade Tove med ett grepp över ansiktet och klippte till med något hård i bakhuvudet, varpå istället för att falla raklång med en hög duns, Toves ben istället viker sig under henne och hon rasar ihop som en säck potatis istället för en fura, då blir inte mycket till ljud. Resten får du gå tillbaka och läsa själv om du har så dålig fantasi att du inte själv kan fundera ut ett enda alternativt förlopp som passar in i tidslinjen.
Att Johanna hinner allt det på 20 minuter är mycket mer trovärdigt än att hon hinner nästan alla samma saker plus att springa upp och ner till grannen två gånger på två minuter. Vad du nu än fått för dig.
Men bara som ett exempel så kan det varit så att Johanna överraskade Tove med ett grepp över ansiktet och klippte till med något hård i bakhuvudet, varpå istället för att falla raklång med en hög duns, Toves ben istället viker sig under henne och hon rasar ihop som en säck potatis istället för en fura, då blir inte mycket till ljud. Resten får du gå tillbaka och läsa själv om du har så dålig fantasi att du inte själv kan fundera ut ett enda alternativt förlopp som passar in i tidslinjen.
Att Johanna hinner allt det på 20 minuter är mycket mer trovärdigt än att hon hinner nästan alla samma saker plus att springa upp och ner till grannen två gånger på två minuter. Vad du nu än fått för dig.
Om Maja är delaktig i händelseförloppet så 1) halveras tiden för flera händelser då två hjälps åt 2) förklaras frånvaro av skador och ljud lättare och 3) vissa moment som gömma kropp faller bort vilket kortar tiden för händelseförloppet. Det enda som talar emot att Maja är delaktig är Majas egna uppgifter. Och de uppgifterna menar du själv inte är trovärdiga.
Ditt case är inte jättestarkt kan jag tycka.