Citat:
Verkar alltså som PH fortfarande 1991 ansåg herr Engström vara en het kandidat. Kanske läge att återvända till åsikten att PH var en person som fick sparken från alla jobb? Som slutade med att han "till sist" sparkades ända upp till posten som koncernsäkerhetschef på Astra.
Eller ska vi bara skylla allt på Filter och TP som vanligt, även om det är Minell och Proletären som är budbäraren här. TP nämner också i boken att det är Proletären som är källan. Kanske dags för dig/er att be TP och Filter om ursäkt för alla lögner, förvanskningar och allt skit du/ni kastat på dem.
Häggström fortsätter:https://proletaren.se/artikel/finns-helt-klart-fortfarande-saker-att-utreda
”Två gånger efter de här förhören i juni 1986 har jag aktivt försökt få Palmeutredningen att intressera sig för Skandiamannen. Men jag har inte fått någon respons, de bryr sig inte om det. Det är inte intressant – jag ska säga dig en sak, jag har varit inom kåren och hade jag haft hand om mordutredningen i jakten efter Olof Palmes mördare så hade det här varit uppklarat nu.”
Verkar alltså som PH fortfarande 1991 ansåg herr Engström vara en het kandidat. Kanske läge att återvända till åsikten att PH var en person som fick sparken från alla jobb? Som slutade med att han "till sist" sparkades ända upp till posten som koncernsäkerhetschef på Astra.
Eller ska vi bara skylla allt på Filter och TP som vanligt, även om det är Minell och Proletären som är budbäraren här. TP nämner också i boken att det är Proletären som är källan. Kanske dags för dig/er att be TP och Filter om ursäkt för alla lögner, förvanskningar och allt skit du/ni kastat på dem.
Det är nog inga större fel på PH.
Om du läser förhören med honom så låter det inte riktigt som att karriären var spikrak.
Oklart varför han slutade som polis.
Sedan sidsteppad på Skandia. ”Hamnade snett” när avdelningen flyttade och några simpla utredare plötsligt blev chefer…
Han säger själv att han inte vet vad han gjorde på VIP. Sådant är faktiskt udda.
Sedan hade han väl nån kompis på Astra? Men hamnade snett (igen!) när Zeneca kom in i bilden?
Konspirationsteoretiker är han in i det sista. Rörigt historia det där med den så kallade namnen PH i Ridskolemordet vid Valhallavägen.
Den före detta Skandiaanställde var inne på att mördaren var ute efter …
Att PH (1991) tyckte saker var konstiga Engström är för att de var konstiga. Engström ljög friskt för att förstärka sin närmast obefintliga insats på Sveavägen och han ljög - bevisligen - för att komma ut tidigare på gatan.
Mattias Göransson och Thomas Pettersson är inga hederliga människor. En riktig journalist censurerar inte uppgifter som går emot ens tes. Så enkelt är det.