Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Okej det är nog lite olika betydelser som folk lägger in i det där. Att ”Kerstin kommer fram” är enbart humoristiskt och i närmsta fall av betydelsen att man blir rolig att umgås med och att man skrattar mycket tillsammans med andra ”Kerstins”.
I alla fall i mina kretsar, har aldrig varit med om betydelsen att man blir ansvarslös eller omdömeslös. Vi skojar om det bara som en beskrivning av nåt roligt.
Ok, jag rör mig inte i de kretsarna där man använder det ordet och den innebörden (antagligen en generationsfråga, olika kretsar har sin jargong), och Arvid verkar inte heller förstå den innebörden. Snarare att det skulle vara ett alter ego som blir en annan på ett obehagligt sätt. För kul är hon ju i vanliga fall och de verkar ju skratta mycket tillsammans. Men det är ju bra om det håller sig på den nivån när Ida blir packad, men jag vet inte, känns som om han såg nåt annat.
Lite löjligt att diskutera detta egentligen, vi vet ju ingenting om detta, vi var inte där och såg vad som hände och vad som hände med Ida efter dessa "smygshots" som hon gick iväg och drack.
Jag tror inte det kommer att hålla mellan dom. Vi får se. Han har nog redan tagit avstånd genom att sova över hos sitt ex. Även om inget hände så är det provocerande för en partner.