2023-06-07, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej det är nog lite olika betydelser som folk lägger in i det där. Att ”Kerstin kommer fram” är enbart humoristiskt och i närmsta fall av betydelsen att man blir rolig att umgås med och att man skrattar mycket tillsammans med andra ”Kerstins”.
I alla fall i mina kretsar, har aldrig varit med om betydelsen att man blir ansvarslös eller omdömeslös. Vi skojar om det bara som en beskrivning av nåt roligt.

Dom som inte fattar det bor nog i sina mormödrars källare och förstår inte saker som jargong och ironi, alternativt vill inte fatta eftersom dom vill normalisera hans kontrollerande beteende.
Citera
2023-06-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Ja väldigt många. Jag tycker Arvid verkar vara en hyvens snubbe. Ida borde lyssna på hans kloka råd och dra ner på sitt drickande.

Finns inget i programmet som visar på att hon dricker mycket.
Citera
2023-06-07, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Exakt. Jag kan inte ta folk på allvar som påstår det i tråden, hon dricker som sitt sällskap och ingen gnäller på resten av gänget under parhelgen eller på bröllopet.
Citera
2023-06-07, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Precis, vi vet ingenting om det. Varken om hon dricker mycket eller inte. Tror inte tv4 skulle lägga ut det. Det enda som kom fram vad som hänt under festen var att Ida gick iväg och drack smygshots. Varför gör man det? De enda som jag vet som smygsuper är de som gillar sprit kanske lite för mycket. Men vi vet ju ingenting om det här, bara en massa spekulationer. Men en sak är ju att Arvid reagerar, och varför så många negativa responser på det här? Men folk kanske inte ser drickande som ett problem. Själv skulle jag aldrig vilja ha nån som går iväg och smygsuper och har aldrig varit på nån fest heller där man gör det. Däremot hört talas om det från dem som lever med periodare.
Citera
2023-06-07, 22:24
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Precis, vi vet ingenting om det. Varken om hon dricker mycket eller inte. Tror inte tv4 skulle lägga ut det. Det enda som kom fram vad som hänt under festen var att Ida gick iväg och drack smygshots. Varför gör man det? De enda som jag vet som smygsuper är de som gillar sprit kanske lite för mycket. Men vi vet ju ingenting om det här, bara en massa spekulationer. Men en sak är ju att Arvid reagerar, och varför så många negativa responser på det här? Men folk kanske inte ser drickande som ett problem. Själv skulle jag aldrig vilja ha nån som går iväg och smygsuper och har aldrig varit på nån fest heller där man gör det. Däremot hört talas om det från dem som lever med periodare.
TV4?
Citera
2023-06-07, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej det är nog lite olika betydelser som folk lägger in i det där. Att ”Kerstin kommer fram” är enbart humoristiskt och i närmsta fall av betydelsen att man blir rolig att umgås med och att man skrattar mycket tillsammans med andra ”Kerstins”.
I alla fall i mina kretsar, har aldrig varit med om betydelsen att man blir ansvarslös eller omdömeslös. Vi skojar om det bara som en beskrivning av nåt roligt.

Ok, jag rör mig inte i de kretsarna där man använder det ordet och den innebörden (antagligen en generationsfråga, olika kretsar har sin jargong), och Arvid verkar inte heller förstå den innebörden. Snarare att det skulle vara ett alter ego som blir en annan på ett obehagligt sätt. För kul är hon ju i vanliga fall och de verkar ju skratta mycket tillsammans. Men det är ju bra om det håller sig på den nivån när Ida blir packad, men jag vet inte, känns som om han såg nåt annat.

Lite löjligt att diskutera detta egentligen, vi vet ju ingenting om detta, vi var inte där och såg vad som hände och vad som hände med Ida efter dessa "smygshots" som hon gick iväg och drack.

Jag tror inte det kommer att hålla mellan dom. Vi får se. Han har nog redan tagit avstånd genom att sova över hos sitt ex. Även om inget hände så är det provocerande för en partner.
Citera
2023-06-07, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
TV4?

Ja just ja, det är ju SVT. Sak samma eller hur. Dokusåpa som dokusåpa.
Citera
2023-06-07, 22:31
Avslutad
Citat:

På tal om att vara döden att hänga med, är du ännu ett Arvid-troll eller har du så skev verklighetsuppfattning att detta är vad du såg i programmet? Varför Ida drack shots? För det första var det inte i smyg, det har du hittat på för att trolla. Är du så avundsjuk på Ida eller? Kan tänka mig att det väcker agg hos riktigt tråkiga kärringar att se hennes styrka och utstrålning, samt hur himla snäll hon är samtidigt som hon är stark. (Vacker på det också). Hon drack av någon annans shots, någon som bjöd. Ida tog inte med vodka nämligen, hon och Arvid bjöd dom andra på nån form av mousserande. Någon annan bjöd alla på vodka-shots. Alex kanske. Ida var alltså inte ensam om att göra det, hon har festat på rätt nivå i serien, dvs som sin omgivning. Hon drack fan inga shots på bröllopsresan ensam med Arvid eller hur? Då tog dom ett glas ”bubbel”. Men de senaste två programmen har hon varit på en stor fest i skärgården och festat likadant som alla andra där (minus sin make som satt och tjurade, svart i blicken). Samma i Grekland. Du är ju inte klok.
Citera
2023-06-07, 22:32
Avslutad
Citat:
Ok, jag rör mig inte i de kretsarna där man använder det ordet och den innebörden (antagligen en generationsfråga, olika kretsar har sin jargong), och Arvid verkar inte heller förstå den innebörden. Snarare att det skulle vara ett alter ego som blir en annan på ett obehagligt sätt. För kul är hon ju i vanliga fall och de verkar ju skratta mycket tillsammans. Men det är ju bra om det håller sig på den nivån när Ida blir packad, men jag vet inte, känns som om han såg nåt annat.

Lite löjligt att diskutera detta egentligen, vi vet ju ingenting om detta, vi var inte där och såg vad som hände och vad som hände med Ida efter dessa "smygshots" som hon gick iväg och drack.

Jag tror inte det kommer att hålla mellan dom. Vi får se. Han har nog redan tagit avstånd genom att sova över hos sitt ex. Även om inget hände så är det provocerande för en partner.

Du lurar ingen, du rör dig inte i någon krets, möjligtvis ett par 60-åriga femcels du stickar med en gång i månaden.
Citera
2023-06-07, 22:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Hahaha ”rör mig inte i de kretsarna” 😂
I min krets är det chefer inom offentlig förvaltning, några rektorer och några chefer inom kommunikation och ekonomi.
Ett glatt gäng med humor där skämten haglar. Inga fylleslag men man viker sig av skratt tillsammans.
Citera
2023-06-07, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du lurar ingen, du rör dig inte i någon krets, möjligtvis ett par 60-åriga femcels du stickar med en gång i månaden.

Har du valt ut mig nu till ditt hatobjekt, du är bara patetisk. Du vet ju ingenting om mig, lägg ner.
Citera
2023-06-07, 22:40
Avslutad
Citat:
Har du valt ut mig nu till ditt hatobjekt, du är bara patetisk. Du vet ju ingenting om mig, lägg ner.

Nej du hoppade på mig i en rad inlägg nyss och berättade att du skulle ignorera mig
Jag är bara ärlig. Ingen normal person som inte bor i en islamistisk diktatur börjar skamma en annan kvinna för att hon har kul på fest. Du ljuger ju för fan och påstår att hon shottade i smyg trots att hon gjorde det tillsammans med andra som bjöd henne. Vad är din agenda där liksom? Där snackar vi rent näthat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in