2023-06-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Kan du verkligen inte kontakta din bank och berätta att du vill sätta in ett större belopp i kontanter?

Ingen bank i Sverige tar emot kontanter
Citera
2023-06-07, 16:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Kan du verkligen inte kontakta din bank och berätta att du vill sätta in ett större belopp i kontanter?

Citat:
Ursprungligen postat av noden
Kan du inte sätta in pengarna på en bank med kontanthantering? Om du har bevis på varifrån de kommer borde det inte vara något problem.
Det är svarta pengar fattar ni väl? Han frågar ju om tips på att tvätta pengar.
Citera
2023-06-07, 16:53
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saras1057
Vad menar du sätt in? Tror du jag kan gå in till en svensk bank med kontanter ? Vi lever inte på 90 talet längre.

Om jag personligen sätter in kontanter med kortet i en insättningsautomat kommer jag

1. Bli spärrad trotts att pengarna är vita

2. Jag kommer få sätta in 15k i månaden. Så det kommer ta 40 månader.

3. Min bank har varken kontor eller möjlighet att sätta in några pengar via insättningsautomat.

Vad "får" sätta in 15 k i månaden? De kan grilla dig för väsentligt lägre belopp än så.
Citera
2023-06-07, 16:57
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ingen bank i Sverige tar emot kontanter

Jodå, det finns bankkontor med kontanthantering fortfarande men det dräller ju inte av dem!
Citera
2023-06-07, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Precis, vita stålar är inget problem och få in om man har underlag för dessa.

Förstår inte varför man ska tvinga in dom när större delen ändå kommer användas till alldaglig konsumtion.
Citera
2023-06-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Jodå, det finns bankkontor med kontanthantering fortfarande men det dräller ju inte av dem!

Det finns EN bank som gör det, Sparbanken Eken. De har sex kontor i Småland.

Nordea, Handelsbanken, SEB, Swedbank har noll kontor med kontanthantering.
Citera
2023-06-07, 22:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag spelar poker. Väldigt mycket poker, spelar inte på CC.

Har efter flera månaders spelade ca 600 tusen i sedlar. Totalt värdelöst i världens sämsta land för kontanter.

Vad är smartast att göra? Växla svenska SEK i en arab butik som håller på med växling, få en låg avgift, växla till Euro, åka till Holland. Och köpa 3 Rolex full set, och sen sälja? Har pratat med butiker i Holland och dom tar kontanter utan problem. Även Tyskland.

Eller be 10 vänner öppna nya bankkonton. SEB,Nordea,Swedbank, Länsförsäkringar, handelsbanken.

Då får dom sätta in 10-15k per månad per person. Så en vän får in ca 50-60 på en månad. Problemer är banköverföringarna till mig sen så kommer garanterat på spärrad.

Pengarna är enligt svensk lag 100% vita. Spel inom EU är skattefritt , pengarna kommer inte från brottslig verksamhet. Jag har tagit bilder och dokumenterat varje gång jag varit på klubben och spelat och fått mina vinster.

jag har INTE vunnit 600 på en gång utan det är PLO under flera månaders tid.

Vilket av mina 2 förslag blir bäst för mig ekonomiskt?

Första förslaget:
Nackdel när pengarna för en dyr klocka kommer in på ditt konto så kan du bli granskad och då är det kört ändå för du måste visa varifrån pengarna kom från början.
Utredningen brukar ta lång tid och dina konton är frysta.

Andra förslaget:
Det räknas som penningtvätt och dina vänner kan också råka illa ut.
Jag hade inte hjälpt någon med det.

Som flera andra har skrivit är det konsumtion som gäller.
Visst kan du köpa och sälja saker men du får som privatperson endast tjäna runt 50 000 kr / år och du kan förmodligen inte betala kontant till de du handlar från.
Citera
2023-06-08, 00:46
Medlem
Den här tråden återkommer regelbundet så du kan söka efter liknande.

Allting återkommer till att även om dina pengar faktiskt är vita så kan du behandla dom som att dom essentiella är svarta, eftersom det inte finns någon praktisk skillnad. Det är som att du sitter på 600k svarta pengar.

Det du borde göra/gjort är att sätta in 10k i veckan i insättningsautomat till ditt vanliga konto. Ditt bankkonto behöver förmodligen ha övrig helt normal aktivitet med löneinbetalningar osv för att banken inte omedelbart ska bli vrånga över insättningarna. Sedan betala alla levnadskostnader som går kontant också.

Det är väl typ det enda vita du kan göra med pengarna. Allt övrigt kommer väl vara samma metod av pengatvätt som kriminella använder. Lycka till med dom holländska rolexklockorna, har ingen koll på det där.

Edit: finns skumma typer som säljer btc mot kontanter förresten, om det är ett träsk du vill ge dig in i. Finns på forum som har försäljning där folk tar betalt i krypto (droger, doping..). Då kommer du få skatta sedan när du säljer dina btc men det kan det ju vara värt.
Senast redigerad av DrL0c 2023-06-08 kl. 00:48.
Citera
2023-06-08, 04:52
Medlem
Han skriver att han vunnit dem på spel. Är det svarta pengar blir det ju fel råd han kommer få om han inte är ärlig och säger som det är.
Citat:
Citera
2023-06-08, 09:32
Medlem
Roidberts avatar
Använd pengarna till konsumtion och låt andra i familjen göra detsamma. Mamma och pappa kan säkert swisha dig några tusenlappar varje månad utan att det triggar banken. Du kan säkert också peta in åtminstone 2000kr/månad via insättningsautomat och hävda att du har sålt saker på Blocket om du får frågor på det.

Ska du börja köpa dyra klockor utomlands kommer du med stor sannolikhet ändå bli tvungen att redovisa pengarnas ursprung när du säljer klockorna, och om 10+ kompisar/bekanta swishar dig kommer det garanterat att se misstänksamt ut.

Ett annat alternativ är att mamma eller pappa tar emot större summor kontanter, och sedan skapar ett konto med tillhörande bankkort och sedan ger dig bankkortet så att du kan använda det fritt. Detta förutsätter att du kan lita på dina föräldrar.
Citera
2023-06-08, 09:39
Medlem
Citat:

Har förståelse att ni har en utvecklingsstörning det är okej!

Nej jag är PLO spelare. Jag spelar poker på en "svartklubb" och gör det dagligen! Förstår att för utvecklingsstörda bönder som ni 2 så förstår ni inte bättre.

Att spela på en svartklubb är inte brottsligt. Att driva en klubb är olagligt. Att vinna pengar i Sverige är inte skattepliktigt.

Så nej era utvecklingsstörda individer. Det är inte svarta pengar. hade jag varit i dom kretsarna och rört mig med så stora belopp hade jag inte haft svårt att lösa problemet.

Ta hand om er. Och ger era personliga assistenter löneökning.
Citera
2023-06-08, 09:39
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Mamma och pappa kan säkert swisha dig några tusenlappar varje månad utan att det triggar banken. Du kan säkert också peta in åtminstone 2000kr/månad via insättningsautomat och hävda att du har sålt saker på Blocket om du får frågor på det.
Vad är vitsen med att ljuga och greja, om det är vita pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in