Citat:
Ursprungligen postat av
Saras1057
Jag spelar poker. Väldigt mycket poker, spelar inte på CC.
Har efter flera månaders spelade ca 600 tusen i sedlar. Totalt värdelöst i världens sämsta land för kontanter.
Vad är smartast att göra? Växla svenska SEK i en arab butik som håller på med växling, få en låg avgift, växla till Euro, åka till Holland. Och köpa 3 Rolex full set, och sen sälja? Har pratat med butiker i Holland och dom tar kontanter utan problem. Även Tyskland.
Eller be 10 vänner öppna nya bankkonton. SEB,Nordea,Swedbank, Länsförsäkringar, handelsbanken.
Då får dom sätta in 10-15k per månad per person. Så en vän får in ca 50-60 på en månad. Problemer är banköverföringarna till mig sen så kommer garanterat på spärrad.
Pengarna är enligt svensk lag 100% vita. Spel inom EU är skattefritt , pengarna kommer inte från brottslig verksamhet. Jag har tagit bilder och dokumenterat varje gång jag varit på klubben och spelat och fått mina vinster.
jag har INTE vunnit 600 på en gång utan det är PLO under flera månaders tid.
Vilket av mina 2 förslag blir bäst för mig ekonomiskt?
Första förslaget:
Nackdel när pengarna för en dyr klocka kommer in på ditt konto så kan du bli granskad och då är det kört ändå för du måste visa varifrån pengarna kom från början.
Utredningen brukar ta lång tid och dina konton är frysta.
Andra förslaget:
Det räknas som penningtvätt och dina vänner kan också råka illa ut.
Jag hade inte hjälpt någon med det.
Som flera andra har skrivit är det konsumtion som gäller.
Visst kan du köpa och sälja saker men du får som privatperson endast tjäna runt 50 000 kr / år och du kan förmodligen inte betala kontant till de du handlar från.